January 09, 2012

Global Chic - NIB utfordring

Norske interiørblogger har en utfordring gående hvor temaet er Global Chic.
 
2012 ser ut til å bli et år med mye global inspirasjon, og vi har derfor kalt denne
 utfordringen "Global chic", hihi. Man får ikke mer moro enn man lager selv:)
Vi ser at både kelim, "indianerinspirert" stil og inkamønster, andre etniske detaljer,
gull og kobber er på vei. Spennende, spennende!
-NIB.
 
Spennende syntes jeg det også er. Herlig inspirerende! Jeg måtte prøve meg:
  
På skjenken i stua fremfor den marokanskinspirerte Tadelakt veggen, en liten samling
bestående av ting som har stor verdi for oss og som får reiselysten frem. 
 
    
Musikk er en stor interesse og for pappaRottefinn er det den store lidenskapen i livet,
sammen med fotall / Liverpool. Hip Hop, jazz, indie rock, soul og r n`b. Det kan ikke
bli feil. Althornet reddet pappaRottefinn fra å bli kastet på den gamle jobben.
    
  
Sjarmerende stempel fra Birkelundenmarkedet, og superkul potteskjuler fra et bakgårdsalg.
   
  
Den gamle pipa og globusen fra 1961, er gaver pappaRottefinn var så heldig å få fra en gammel
Offiser i barndommen. Syntes de er så estetiske og sjarmerende.
De Engelske fotballbøkene er også fra da han var liten. Fulle av statistikker, resultater og
målskårere, ført i pennen av den unge herren.
 
  
Sky is the limit. Min viltvoksende kaktus har fått barnesikker plasering i en glassvase.
       
   
Jeg drømmer om en urban, storbyferie på det Amerikanske kontinent. New York, LA.
Jazz klubber, konserter, Grafitti, serverdigheter, shopping, godt selskap og en god drinker.
Ja takk, anytime.
   
Det er mange måter å tolke denne trenden på og jeg håper at jeg ikke har skutt helt i blinde..
    
For mer Global Chic inspirasjon fra Norske Interiør bloggere, sjekk ut over 185 bidrag i

13 comments:

  1. Kuleste bidraget i konkurransen!
    Ever!

    ReplyDelete
  2. Så utrolig fint bidrag!!
    You go girl!!! :)

    Mange klemmer!! ♥

    ReplyDelete
  3. Dette var det fineste og kuleste bidraget jeg har sett også, masse lykke til, jeg stemmer på deg;)

    ReplyDelete
  4. Kjempeflott bidrag!
    Heia heia :)

    ReplyDelete
  5. åh, det drømmer jeg om også…
    og fantastisk styling flinke du <3

    ReplyDelete
  6. that looks great! i really like!

    best wishes from Kiel
    Merle

    ReplyDelete
  7. Dette fekk meg også i reisehumør! Coolt, rett og slett!

    ReplyDelete
  8. Synes bidraget ditt skiller seg ut på en positiv måte...
    Og bilde 2 er jo helt "levende"!
    Kule farger og styling :)
    Lykke til!
    Klem May Helen

    ReplyDelete
  9. Ja, dette liker vi!*smile*
    ...kjempe fint, og så herlig ekletisk!*smile*

    Ønsker deg lykke til og en flott kveld!
    Klem fra meg

    ReplyDelete
  10. K U L T !! Fikk skikkelig lyst på en tur til New York:)

    ReplyDelete
  11. Stilig!!
    Så deilig å se noe som skiller seg ut fra mengden!!:)
    Masse lykke til!
    KLEM

    ReplyDelete

Comments makes me smile!