January 29, 2012

From the streets 2


Samme dag som jeg kom over disse, la jeg merke til et forlatt bord på vei til skolen.
Hele dagen var bordet i mine tanker. Er det noen som eier det? Hvorfor står det helt
alene i snøen? Vi trenger jo nytt, mindre stuebord. Så kanskje?

På vei hjem fra skolen sto det fortsatt der. Også da pappaRottefinn kom hjem fra jobb. Og også da han måtte ut å kjøpe sjokolade og dopapir sent den kvelden. Jeg måtte dele mine tanker, og han kom også til konklusjonen om at vi godt kunne trenge nytt stuebord som passer den klumpete sofaen. Heldigvis.

Etter MYE overtaling med gode argumenter for at det var HAN som måtte hente det inn og ikke jeg, 
så var det gjort! hurra for pappaRottefinn! Vi har fått et nytt, praktisk bord i stua som passer prefekt inn.

Etter mye skrubbing, vasking og møbelpuss ble det nesten som nytt. Sett bort i fra at det strengt tatt kunne trengt en omlakering og at det er et lite hull tvers igjennom bordplaten i et av hjørnene. 
Men det er ikke noe som ikke kan fikses.

Det aller, aller beste, i tillegg til at det er kort og i skikkelig teak, er at det kan "løftes opp" 20 cm,
og bordplata foldes ut til dobbel størrelse. Vips så har vi det perfekte mat/spill-bordet midt i den lille stua. 

Geniallt. 
   

Har du kommet over gatefunn på din vei?

10 comments:

  1. Hei! Så flott gatefunn! Utrolig bra! Så gøy å se at andre også praktiserer å være Espen Askeladd! Det har jeg stor sansen for. Jeg har funnet mange ting! Men mest på søppeldynga; kommode, stort metallserveringsbrett, stoler, trekasser med reklametekst og til og med et flott vatt-teppe! I grøfta har jeg funnet en flott, lang sittebenk. Rustikk og fin - jeg maler den faktisk i disse dager. Ha en fin søndag med hygge rundt bordet.

    ReplyDelete
  2. Så herlig å se og lese :)
    Dette bordet var jo litt av et funn da !!
    Så bra du fikk overtalt mannen ;)
    Vi har funnet ei stålampe i veigrøfta ( den turkise kulelampa som står på kjøkkenet vårt )

    Kos dere i dag :)
    Klem fra Janne

    ReplyDelete
  3. Så fint gatefunn!

    Veldig praktisk at det kan slåas opp og bli dobbelt så stort.

    ReplyDelete
  4. wow, det var et skikkelig bra funn! jeg tør ikke ta ting som står på gata, litt pysete kanskje? men har funnet noen skatter i boden/på loftet noen steder jeg har bodd i tidligere tider :) så koselig bilde av dere to jentene i sofaen :) *♥*

    ReplyDelete
  5. Lekkert bord. For et funnen. Og jeg kjenner meg igjen i å overtale mannen. Slike menn vil vi ha.

    ReplyDelete
  6. Så fint et bord. Så godt at
    det ble med dere hjem. Slike er fine.
    Du skriver så fint så jeg lever meg skikkelig
    inn i det du skriver ;) Søte du og Nanino er i sofaen!
    Har et slik bord som jeg kan få av min
    gamle farmor som har kommet på sykehjem.
    Det skal få stå nede i kjellerstua når den tid kommer! :)

    I kveld har jeg malet en gammel kasse
    som skal få hjul og en skilt på seg! :)
    Nå skal det tørkes og så gleder jeg
    meg til i morgen når jeg skal montere
    hjulene! :) Klarer ikke vente.. Hihi!

    Nå er det kos med beina opp.
    Ungene har lagt seg og nå nyter
    jeg bare stillheten.. Det er godt det også.
    Og.. litt blogglesing må også til! ;)

    Stor klem fra Ida
    :)

    ReplyDelete
  7. Jeg drømmer alltid om å komme over et kupp som ligger henslengt i grøfta. Den gang ei. Har nok det til gode. Men du er god som finner skattene. Krever nok et våkent øye for å spotte skatten også!

    ReplyDelete
  8. Heisan!
    Absolutt!! Jeg fant et bord i grøfta på vei til Tønsberg en gang. Vi fikk det inn i bilen med et nødskrik og far i huset måtte totalt demontere tvillingvognen vi også hadde i bilen. Jeg har også funnet to fine jernunderstell til kafe`stoler og fikk svigerfar til å lage sete til disse.
    Herlig at du fant deg bord du også!! Og det var jo fint!
    Synes det er ekstra morsomt med tingene jeg bare har tatt med meg fra gata.
    Glad dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    ReplyDelete
  9. ÅÅÅÅ for et perfekt fuun! jeg skulle ønske jeg fant et nytt stuebord. er riiiiiimelig lei vårt som er billigste sort fra ikea! og perfekt med alle justeringene. kos dere med kaffekos, spill kvelder iog middager på det nye stuebordet :)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!