December 30, 2011

Nye lekedyr


En av Naninos favorittpakker i år var denne kofferten hun fikk fra oss. Oppi hadde jeg fyllt
en med de store dyrene fra bondegården jeg og min bror hadde som små. Kofferten må jeg
innrømme at Nanino allerede hadde stående på rommet sitt, men det tok hun ingen notis av.

Jeg kom til å fortelle svigermor dette, og med det samme husket hun at plastdyr, det har vi
jo også masser av på loftet fra da pappaRottefinn var liten. Og hun tullet ikke. 
En stor 10 liters bøtte med dyr av alle sorter. Til å med flere bondekoner og jegere fantes,
de aller gjeveste å ha i samlingen må vite!


Lekedyrene bringer frem barndomsminner. Gode minner. Vi ble sittende å studere dem og
mimre i over en time. Tilslutt måtte jeg brutalt velge ut de største og mest passende som vi kunne
ta med hjem. Jeg lot konge hjorten passe på resten av flokken, til neste gang..


Det er så fint at mødrene våre har passet på å ta vare på noen leker fra da vi var små.
At de kan komme Nanino tilgode i dag er bare positivt, miljøvennlig og sparer oss for litt penger.
For jeg har sett prisen på enkelte lekedyr, og de kan fort komme opp i over 50kr pr stk!  

Har du tatt vare på leker fra da du var liten, og lar du barna leke med dem?

5 comments:

  1. Godt det finnes foreldre som har tatt vare på lekene. :) Og dyrt - det er det! Med nye plastdyr. Så at det går i arv er bare supert :)
    Jeg har ingen leker fra jeg var liten. Da det meste ble borte i en brann. Men tror ikke jeg hadde tatt vare på noe uansett den gangen. Nå i dag er det en annen sak. Prøver å ta vare på leker. Bruker å gjemme unna endel leker. For så å ta de frem etter en god stund. Og da er de gode som nye igjen for lille frøken. :)

    Godt nyttår! Spennende å følge deg til neste år og :)

    Klem Lene

    ReplyDelete
  2. Her på loftet finnes det også mengder. Jeg kjøpte fine dyr, et og et til dattera mi, dyrene i Afrika for det meste. Håper noen vil leke med dem en dag igjen

    ReplyDelete
  3. Å, så utrolig fine! En skatt. Så heldig du er som har foreldre som tar vare på slikt. Godt nyttår til deg!:)

    ReplyDelete
  4. Et riktig godt nytt bloggeår ønskes deg!

    ReplyDelete
  5. Åja, lekedyr er moro!! Eskil har et stort lekefjøs, fullt av de merkligste dyr :) Vi er 5 søsken, så det er igjen en hel del leker etter oss. De har mamma på et eget lekerom, så det er veldig populært for barnebarna og drive der. Jeg vil helst ta vare på alt Eskil sitt, til han en gang får egne unger. Men det begynner å ta en del plass :) Gleder meg til å følge deg videre i det nye året!! Godt nytt år!! Go`klem.

    ReplyDelete

Comments makes me smile!