December 06, 2011

Made by Mumsi: Trehus


Plankebiter, kuttet til på toppen med saga stillt inn på 45grader. Med maling på taket er de
på 1-2-3 blitt til søte trehus.


Vel, det går ikke fullt så fort, men det tar ikke lang tid. Det vanskligste var å kutte til plankene
slik at taket ble rett. Eksempel på skjevt tak ser du på  det lyserosa huset under her...


Deretter må huset pusses med sandpapir til overflaten blir fin og myk. Maskeringsteip rundt
gir stressfri malejobb. Et tips er å gni over litt akrylfug på skjøten, (bare pittelitt) slik at ikke
malingen finner sprekker å renne ned i.


Trehusene har vært supre kalendergaver til Nanino.

Etter masser av julekalender inspirasjon falt valget på å gjøre det enkelt for Nanino i år.
Hekkan Hekkel tipset om å legge frem en gave hver dag, og det fungerer supert her i huset.
Julekalenderbollen med noe spennende i er stor stas å få etter barnehagen. Hittil har det vært
trehus, tørket frukt i biter og hårspenner hun har fått, lett innpakket i stoff.

Takk for alle tilbakemeldingene på snakkebobblehyllen! Det setter jeg slik pris på.
Å ha et stort verksted tilgjengelig på skolen er flott. Nå er det bare ideene det står på.

10 comments:

  1. Så fine de er! :)

    ReplyDelete
  2. Så utrolig fine!!!
    Flotte ideér du deler :)

    FIN onsdag.
    Klem.

    ReplyDelete
  3. Så stilige hus! Hadde jeg aldri kommet på selv. Hehe. Snakkeboblehyllen du har lagd er også helt rå. Du har masse gode ideer! :) Kreativt menneske.

    Klem Lene

    ReplyDelete
  4. Å, så fine og søte! Heldige Nanino!

    ReplyDelete
  5. Så fiine! du bør legge lignende ut for salg. Hyllen var også knall.

    ReplyDelete
  6. Å, de var søøøte! Jeg ønsker meg verksted!! Sukk*

    Ja, jeg gikk for Hekkan-ideen jeg og! Blir mye mindre konflikter av det! Eline har nemlig en sjokoladekalender og, og du, som vi krangler om det med 'en luke hver dag'-prinsippet...

    ReplyDelete
  7. Kjempefine!
    Så enkelt, men samtidig så lekkert.

    ReplyDelete
  8. Så fine! Husker jeg hadde noe lignende da jeg var liten, men litt fantasi (som barn ofte har i overkant mye av) kan jo disse brukes til alt. Fikk nesten lyst til å gå ut og prøve meg på saga til mannen nå.

    ReplyDelete
  9. Så enkelt, og så fint. Skjønner godt at Nanino liker disse :-)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!