December 11, 2011

Jentehelg, Mumsi & Nanino.


Bare oss jentene hjemme i helgen.
MammaMumsi har vært med på alt hva Nanino har hatt lyst til å finne på. Vi har lekt og lekt
og kost oss med julepyssling, matlaging, tulling og tøysing og turer ut på isholka i byen.
Et så herlig lite menneske jeg har i mitt liv altså!

Samtidig har jeg lidd under flink pike syndromet, og prøvd å gjøre alt for mye på en gang.
Det er så mye som skjer. Så mye som skal gjøres, og som skulle vært gjort. Jeg stresser meg
selv med å sette for høye krav til meg selv. Jeg glemmer å ta vare på meg selv.

I kveld er jeg utslitt. Og virkelig takknemlig for at pappaRottefinn endelig har kommet hjem igjen.

Jeg fant gode og viktige ord inne hos An-Magritt nå. Hun deler tanker om tiden, hodet og sjokolade.
Akuratt hva jeg trengte å høre.

Takk, fine du.

10 comments:

  1. Ser ut som en helt fantasisk deilig helg :)

    Og jeg kjenner meg igjen i det du skriver der, flinkpike syndromet har taket på meg også titt og ofte. Og plutselig sitter man der da, utslitt. Vi får bare prøve det beste vi kan å tenke at det kan vente, det gjør ingenting - men det er selvfølgelig lettere sagt enn gjort :)

    Fin ny uke til deg!

    ReplyDelete
  2. Så herlige bilder!! Ser ut som om dere har kosa dere max:) Travel og hektisk tid nå før jul, men også veldig veldig fin :) Go`klem fra meg.

    ReplyDelete
  3. Så flott med jentehelg! Det ser jo virkelig ut som om dere har kost dere maks, og det er knall.

    Når det kommer til å være flink pike tror jeg så alt for mange sliter med nettopp dette. Det er alltid noe å gjøre, og mye blir aldri godt nok uansett hvor hardt man prøver. Å klare å legge alt til side en liten stund er rett og slett en kunst alle burde lære seg!

    Riktig god søndag videre til deg - håper den er avslappende! Det fortjener du tross alt :)

    Klemmer fra Fransen

    ReplyDelete
  4. Mange, mange klemmer til deg, vennen!
    Loveju!

    ReplyDelete
  5. Høres ut som dere har kost dere!
    Vi har også hatt en fin helg, men som du skriver, plutselig kjenner man hvor sliten man er, og kommer på at man har glemt seg selv litt.

    <3

    ReplyDelete
  6. <3

    Huff, ja, hvorfor vil vi SÅ mye??
    Jeg har flere uker tenkt at i kveld skal jeg sette meg ned og bare slappe av. Om det er med et blad, en film eller noe annet kos. Men jeg ender ofte med å gjøre mange ting på en gang, og alt annet enn avslapning..

    Tar til meg ord og tanker.
    Prøver å senke pulsen.
    Men vet at hvilepulsen kommer ikke ordenlig før lille julaften.. Men kanskje i øyeblikk, små små øyeblikk.

    Syns helgen høres så koselig ut, og bildene er hærlige skildringer av den.

    Håper du får roe ned, ta vare på deg selv, og bare vært litt :)

    ReplyDelete
  7. Fine og koselige bilder!

    Uff ja, det er ikke alltid like greit å være voksen egentlig - så mange krav, endel er sikkert selvpålagt, men likevel. Mye man må gjøre og enda mer man gjerne vil gjøre. Døgnet har bare 24 timer desverre.

    Er ikke heilt sikker på akkurat når det skjedde, men for lenge siden tenkte jeg at jeg ikke kunne huske når jeg kjedet meg sist? OG å være voksen er å ha utrolig mange kjedelige ting å gjøre. Det er alltid noe som skulle vært gjort, burde vært gjort og skulle ønske en kunne få gjort - aldri et sekund man egentlig kan sette seg ned og si "jeg kjeder meg, det er ingenting å finne på"...

    Lykke til med små pusterom - ingen kan være flinke til alt eller heile tida!
    Du husker vel Namastes "gerilja" tapet - "queen of fucking everything" - det er det du er!
    Så kan man alltid øve på "å gi litt beng"!

    ReplyDelete
  8. Så fine bilder :) Fikk så lyst på snekker Andersen boka :)

    ReplyDelete
  9. Du har virkelig en vakker, kreativ blogg hvor jeg finner inspirasjon...

    Hilsen Unn :)

    ReplyDelete
  10. Snekker Andersen og julenissen er den beste julehistorien !
    Liker meg så godt her inne på bloggen din :)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!