December 11, 2011

Hei hyller!

Endelig.
Nye hyller på kjøkkenet.


Det har tatt sin tid. Prosjektet startet i sommer, da jeg fant billige hylleknekter på loppis.
Så har flytting av billedveggen, preparering av veggen, tilpassning av Ikea hyllene, kjøp av plugger,
låning av borr, etc, etc, tatt en evighet.
Det skal en fjerde hylle til over. Bare pappaRottefinn får komt seg hjem fra Liverpool nå.
(Jepp, enda en fotball tur på den Rottefinn`en..) MammaMumsi vil ha det helt ferdig! Nå!

Nytt teppe har vi også fått. Kastet ut fra hytta til svigermor og -far, reparert og restaurert
av min vev-kjære mor. Nå har det tilslutt lagt seg godt tilrette her hos oss.
Så herlig med slikt fint gjennbruk, er det ikke?

10 comments:

  1. Kjempefint blei det iallfall tilslutt!

    Så flott at man kan fikse og gjenbruke slike fine gamle ting som tepper.

    Jeg tenkte idag på en/flere historier fra min barndom, hvor jeg syntes det var blodig urettferdig at min lillesøster alltid fikk nye leiker, eks. sykkel og dukkevogn, mens jeg hadde fått sånt som pappa hadde funnet på fyllinga og fikset opp.
    Alt man ikke forstår som barn! Når jeg tenker tilbake på det nå, så synes jeg jo min far er og var en klok og flink pappa.

    Ha en god helg uten den siste hylla ennå!

    ReplyDelete
  2. Veldig fint teppe - og ja, veldig fint
    teppe. Er på utkikk etter noe slikt selv.

    Hylla ble jo riktig så fint. Trenger noe lignende
    her også på kjøkkenet. Men, tror jeg venter til
    vi skal pusse opp og få ny kjøkkeninnredning :)

    Mange klemmer til MammaMumsi! :)

    ReplyDelete
  3. Åjo, det er supert med gjenbruk og matta var kjempefin. Så gøy at din mor vever da! Hyllene og kjøkkenet ditt er flott sammensatt. Ikke minst er slike hyller praktiske (om man bare klarer å holde bittelitt orden selvfølgelig ;-) Tusen takk for kommentaren din inne hos meg. Vi har hatt en litt slitsom november og desember så langt, men jeg håper vi kan kose oss med resultatene snart. Ungene gleder seg til badekaret er på plass ;-) Ha en flott søndag Mumsi. Klem

    ReplyDelete
  4. Så deilig med mere oppbevaringsplass!! Og du har så mye pent å sette på display at det er bra du velger åpne hyller ;)

    Ha en finfin søndag!

    ReplyDelete
  5. Så innmari fint det ble!

    Gjenbruk er konge, men så er du konge å da som får det til å bli så fint med gjenbruk. Det er det ikke alle som klarer. Du kan trylle du! ;)

    Fin søndag te dæ!
    Klæm

    ReplyDelete
  6. Fine farger i rommet. Elsker det teppet!!! Det var bare utrolig flott!! Så gøy at din mor vever. Jeg gikk selv på tekstillinja på Kunst og håndverk skolen som det het i gamle dager. Og der så vi en fantastisk film som het: "Å veve er å leve" En tittel som jeg husker godt:) hihih.. Og alltid fint med mere hyller til alle de fine tingene dine:)

    ReplyDelete
  7. Må først bare si at Amsterdambildene dine var bare så fine. Er så glad i den byen, har vært der 5 ganger.
    Du har et fantastisk blikk for byliv-detaljer. Takk for at du delte disse.

    Og kjøkkenet ditt, kunne ha flytta rett inn! Elsker det!!

    ReplyDelete
  8. What a feast of eye candy......such a fun space full of color..love it!

    ReplyDelete
  9. Åh, så fin det ble!
    Noen ting tar bare lang tid å få gjort.
    Har vært litt bloggfjern i det siste, men nå har jeg kost meg med flere fine innlegg hos deg! Fikk lyst til å reise!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!