December 27, 2011

1 dag med snø og nytt objektiv


Vi var så heldige å få en dag med snø, før den regnet bort.
PappaRottefinns snowraecer fra tidlig 80`tall holder fortsatt stand. Naninos første møte med
aking gikk over all forventning. Aking på plenen var super stas.
  


PappaRottefinn har fått de kuleste vinterskoa, Nike Air Force One duck boots.
Er ikke spesiellt glad i duck boots men i denne versjonen var de jammen meg fine.

Bildene er tatt med min nye Canon EF 50mm f-14 objektiv. Jeg er altså så fornøyd med det.
Beste julegaven fra pappaRottefinn.
Ute tar den utrolig klare og skarpe bilder. Inne er det ikke fullt så lett. Uten zoom er det andreledes
og litt rart å ta bilder.. Forhåpentligvis blir det lettere etterhvert.

Har du vært borte i dette objektivet før? Kanskje du har noen tips å dele?

8 comments:

  1. Ah - ingenting er som en Stiga Snowracer fra tidlig 80-tall. Min og broren sin står fortsatt hjemme hos mamma og pappa og venter på snø. de blir aldri ødelagt, de der : D

    Veldig fine bilder med ny linse!

    ReplyDelete
  2. grattis med nytt objektiv!
    ja - er det ikke uvant uten zoom..?..;)
    det tar litt tid å bli vandt til det,
    man er liksom stadig oppe og vrir på zoomen.
    gleder meg til å se bildene dine fremover!
    god klem til søte mumsi.

    ReplyDelete
  3. Superfine bilder!!!
    Krystallklare,
    fagner stemningen perfekt :)

    Grattis med nytt objektiv
    og kos deg så mye i romjul
    og mot nyttår:)

    Klem!

    ReplyDelete
  4. Jeg har fått tilsvarende objekt, bare fra Sigma. Gleder meg til å utforske det! Fine bilder du har tatt!

    ReplyDelete
  5. Jeg har fått tilsvarende objekt, bare fra Sigma. Gleder meg til å utforske det! Fine bilder du har tatt!

    ReplyDelete
  6. Gøy med nytt objektiv! Jeg fikk et til bursdagen min 1.juledag:)
    Men jeg må bytte til en makro i morgen..Liker best å ta nærbilder jeg.
    Men jeg har jo ikke peiling på hva som er på markedet! Knipser bare i vei jeg;)Canon 60mm kanskje? Får spørre i butikken i morgen..hihi*

    Fortsatt god romjul!
    Klem

    ReplyDelete
  7. Å, så herlige bilder du byr på :)
    Stas med nytt objektiv: gratulerer!
    Mange kjekke innlegg undere her også.
    Deilig med en bloggerunde igjen etter late dager med masse kos.
    Ønsker deg og dine også en fortsatt fin romjul.
    Klem May Helen

    ReplyDelete
  8. Dejlige, dejlige billeder.

    Jeg fotograferer også med et 50 mm på mit nye Nikon og jeg elsker det. Utroligt lysstærkt og faktisk mere fleksibelt end jeg havde forventet da jeg begyndte at bruge det faste objektiv. Jeg har også et rigtigt godt zoom objektiv til mit spejlrefleks men fik det råd kun at bruge det faste objektiv i mindst en måned hvis jeg skulle lære at bruge det ordentligt. Nu kan jeg slet ikke undværre det og det føles forkert når jeg engang imellem bytter ud med zoom objektivet.

    ReplyDelete

Comments makes me smile!