November 29, 2011

Stella, lyset i mitt vindu!


Jeg måtte jo innom bruktbutikken i Ås, da vi var hos Mamma i helga. Der kom jeg blant annet
over Stella fra Osram, anno 1982. Til 20 kr! Med hele 4 m ledning henger den nå å skinner i stuevinduet.

Jeg er så glad i retro julepynt. Arvet/eldre pynt og hjemmelaget pynt får frem gode barndomsminner.
Det er tradisjonsrikt, ekte og enkelt.

Hva er din formening når det kommer til julepynt?
Skal det være nytt med glitter å stas? Eller er det gammelt og tradisjonellt som gjelder?
Det hadde vært spennende å høre dine synspunkter.

16 comments:

  1. Jeg har samme stjernen hengende i kjøkkenvinduet mitt :-D
    Herlig barndomsnostalgi!!!

    Klem Karianne

    ReplyDelete
  2. Å! Den var dødskul.
    Den perfekte adventsstjernen:-)

    ReplyDelete
  3. Stella er smuk. Herhjemme er det en god blanding af nyt og gammelt.

    ReplyDelete
  4. Iiiikkkkk!!
    Fant du den på Ås??

    Akkurat en sånn som jeg sikler på og har googlet og googlet idag uten å finne. Var beredt til å betale ganske mye mer enn 20 kr for den skal jeg si...hihi...

    Nå ble jeg skikkelig bråmisunnelig her og innmari glad på dine vegne samtidig ;)

    Sukk, fikk ikke noe mindre lyst på den nå kan du si!

    Klæm Siw

    ReplyDelete
  5. Nå har jeg etterlyst den både på Facebook og i Eplaforumet.
    Jeg lånte bildet ditt. Håper håper det er greit. Var litt impulsiv her... Ynskl!

    ReplyDelete
  6. Så fin blogg du har. Den stjerna vekker minner! Det er min barndomsstjerne som mamma fremdeles henger i vinduet. Den er så fin! Og jeg håper den vil henge i vinduet til min gamle mor på 75 i mange, mange år til. Hilsen meg som var 10 år i 1982

    ReplyDelete
  7. Nydelig julestjerne, Mumsi:) Jeg går absolutt for gammel julepynt og for julepynten som våre 3 barn har laga opp gjennom årene:)

    Varm klem til deg fra Trine:)

    ReplyDelete
  8. Du og du, så flott den var! Jeg er helt enig med deg når det kommer til julepynt, og mye av den nyere julepynten er jo så glorete at de er helt groteske.

    I min familie har vi aldri hatt stjerne i toppen av treet, men derimot har vi i alle år brukt et gammelt russisk spir som er aldeles nydelig! Nå er jeg på jakt etter et spir vi kan ha her i heimen òg:-)

    God senkveld til deg, mumsi!

    Ps! Jeg elsker skolehverdagsinnleggene dine - de inspirerer meg sååå mye! Du er så flink!

    ReplyDelete
  9. Tusen takk for alle varme kommentarer, dere er så gode!

    Fra huset i svingen: Så koselig å høre at du har den samme ;)

    Revinyl: Ja den var på Ås, de har fått en ganske så fin juleavdeling der. Plukket opp bla en juletrefot og juletrepynt også til en billig penge :)

    Bare å låne bildet, det går fint. SKal holde utkikk etter en Stella til deg ;)


    STilleben: Veldig hyggelig å høre at du liker bloggen min, det gleder meg.

    Joni ( Pigesind ): Spir hørtes spennende ut, det har jeg ikke sett før. Om du finner et håper jeg du lager et innlegg om det!

    Og takk for ros på skoleinnleggene. Jeg har masser av nye bilder liggende på dataen. Særlig nå etter et 3 ukers fotokurs. Woop WOop!

    Mumsi

    ReplyDelete
  10. Hei på deg, stjernen er så fin, blir bare mer og mer glad i gammel julepynt jeg. Nanino er jo bare sååå søt der hun sitter og baker pepperkaker da;)) Lenge siden jeg har kommentert inne hos deg nå, men du skal vite at jeg koser meg med alle innlegg du har. Gjenbruksbutikken på Ås har jeg også vært på når jeg er der på møter med jobben, den er jo så stor og fin...fant noen fine gamle julekuler der...ha en fin uke videre, klem Wilhelmine

    ReplyDelete
  11. Sååå nydeleg! :) Den var du jammen heldig som fann - og så billig! :)
    Eg heiar på gjenbruk av gamle, nostalgiske juleminner. Eg har sjølv julestjerna frå barndommen min hengjande i mitt kjøkkenvindu, og er berre så glad i den :) Er vel gjerne også difor den får kome opp rundt 1. november, då klarer ikkje eg å halde meg lenger :)
    God gjenbruksførjulsklem frå KristiN

    ReplyDelete
  12. Herlig den stjernen og så heldig
    du var som fikk den så billig.
    KUPP!

    Jeg er ikke så veldig julete av meg. Men, litt må vi ha. Særlig hjemmelaget julepynt. :)

    Mange klemmer til deg, snupp!

    :)

    ReplyDelete
  13. Det gamle og tradisjonelle, helt klart. eller spesielle, nye ting som er ment for å skape nye tradisjoner. plastikkjulekuler fra rema, og nisser fra nille hører IKKE hjemme i min jul!

    ReplyDelete
  14. What a sweet previous post....what a baker you have!

    ReplyDelete
  15. Fantastisk stjerne!!! Liker best retro julepynt. Ikke glitter og stas:)

    ReplyDelete
  16. Jula er vel over nå, men måtte bare kommentere dette kuppet! 20 kr... WOW! Den er nydelig og JA jeg er enig i at pynt med minner er det koseligste ; )

    ReplyDelete

Comments makes me smile!