November 05, 2011

Gode arveklær


Jeg er så heldig å ha en god venninde vi arver barneklær av. Hun arver også fra andre. Vi igjen, gir bort  klær som blir for små, til bekjente. Slik går klærne sin rundgang helt til de blir utslitt. Jeg er virkelig for gjenbruk av klær, og da særlig barneklær siden de vokser så fort. Klærne fra min venninde har vært med på
å spare oss for tusenvis av kroner. Er det ikke flott? Jeg er så takknemlig.

Nanino har arvet ny lilla vinterjakke. Fin som ny! Tusen takk Linda.

...........................
Vinterjakke fra Lindex, hjemmestrikket ullbukse ( også arvet ), ull lue fra Lille Barn kjøpt på Røst, cherrox fra XXL.

11 comments:

  1. Fin ny jakke :) Vi har også arvet meget tøj, legesager og tremmeseng, og sender videre til næste skud på stammen når det er for småt.

    ReplyDelete
  2. Hurra for gjenbruk!

    Vi gjør akkurat det samme, og det funker SÅ BRA! Har arvet posevis med klær fra Tomanders fettere som er ett år eldre, og så låner jeg klær av en venninne som hun har arvet. Akkurast nå låner jeg str 68/74-boksen, og når de er for små bytter jeg inn i neste størrelse.
    Herlig!

    Er stor fan av arveklær - man trenger da virkelig ikke noe mer?! :)

    ReplyDelete
  3. Som jeg skulle sagt det sjøl - hurra for gjenbruk til både små og store :)

    ReplyDelete
  4. Helt enig! Det er jo så dumt å kaste klær som fremdeles er helt brukbare.
    Fin jakke :-)

    ReplyDelete
  5. jo - kjempeflott!!!
    fin Lørdag til dere:)
    klem

    ReplyDelete
  6. Det er dejligt både når man kan arve og når man kan lade gå videre, ikke mindst når det er så fine ting som her.

    Skønn efterårsbilleder.

    ReplyDelete
  7. Smart, miljøvenelig og billig måte og gjøre det på :D kjempe fin jakke hun hadde :)

    ReplyDelete
  8. Einig! Me også lever mykje av arveklede. Fine, godt brukbare klede frå større venninner er nesten kjekkare å ha enn "heimekjøpt" for dottera vår ;)

    ReplyDelete
  9. Anonymous11/05/2011

    Nydelig jakke på nydelig jente :-)Gjennbruk var aktuelt da du var lita også :-)
    Fantastiske høstbilder du har tatt både her og for noen dager siden
    :-)
    God søndag til dere.
    Klem fra mamma

    ReplyDelete
  10. Sjarmerende jente i sjarmerende klær! Arveklær er toppen! Her går klærne fra vår eldste til vår mellomste, så til en av deres kusiner og tilbake til vår yngste, så gir jeg stort sett videre til uff hvis det ikke er utslitt. Gjenbruk er så bra, så bra!!! Ha en fortsatt god helg!
    Klem fra Anne

    ReplyDelete
  11. En flott ordning, de små rekker jo sjelden å slite ut før de vokser fra det. Vi har dessverre ingen å arve etter.

    ReplyDelete

Comments makes me smile!