November 19, 2011

Fuglen og fine møbler


Bilde fra Godagers.

Det var et flott lite showroom damen bak Godagers hadde fått til. Jeg og søte Louise bak bloggen 4etg
dro på åpningen som var på torsdag.  Det var så mange flotte møbler utstillt. Om bare lommeboka hadde jobbet med meg og ikke mot meg. Det der med plassmangel får jeg alltid til å løse, på et eller annet vis.

Videre tok Louise meg med på et annet fantastisk sted. Jeg ikke vet hvorfor i ALL VERDEN jeg ikke visste om det før nå. Fuglen. Jeg elsker Fuglen.
Det er en vintagedesign butikk / cocktailbar / esspressobar i ett. Midt i Oslo. Hvor det fokuseres på 50`og 60`talls stilen. Alt er så utrolig gjennomført, fra musikken, øl`en servert med glass og serviett, til stolenen du sitter i, som med sin stilfulle eleganse, kan kjøpes om man ikke klarer å forlate den!


Og det var nesten så jeg ikke klarte å løsrive meg. Vi satt i 2 stk 1950`s Lounge Chairs designet av
Gunnar Sørli produsert hos Bruksbo/Norge. Meget komfortable og lekre! JA, jeg ønsker meg!


Det beste med stedet, var den gode stemningen, interiøret og klientellet - ja, alt sammen.  Det er intimt, stilfullt, stilrent og klassisk. Ikke vanskelig å skjønne at de har fått tildelt Merket for god design av Norsk designråd. Å kunne prate noen timer med 4etg i slike omgivelser var neimen ikke å forakte det heller.. 

Alle bilder Fuglen.

Til og med Statsministeren har tatt seg en kaffekopp hos Fuglen. Det skal jeg også gjøre neste gang.
Jeg gleder meg allerede.

5 comments:

  1. I love this style of furniture and that man in the last image divine!!!!

    ReplyDelete
  2. høres ut som du og Louse var i deres ess!
    må innom der neste tur til storbyen:)
    takk for fint tips.
    klem

    ReplyDelete
  3. Wow, for en kafe! Gjennomført stil. Kult! :) Dit må jeg engang og. Når jeg er i Oslo engang.

    ReplyDelete
  4. Fint innlegg!
    Og jeg er så enig, et besøk på Fuglen må absolutt gjentas om ikke lenge:-) Det hadde vært så koselig, du er så grei og lett å prate med.
    Jeg fulgte forresten tipset ditt om Cakies bloggen, og den var helt fantastisk. Ble sittende og bla og bla.. Helt herlig.

    Uff, du ble altså syk. God bedring til dere begge! Håper dere får en god ny uke.

    Klem:-)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!