November 13, 2011

Adventskalender inspirasjon

Jeg fikk plutselig adventskalender-ånden over meg da jeg var inne hos Kreativius.
Jeg har lenge vurdert frem og tilbake, for og imot, om Nanino skal få en adventskalender i år.

Stadig kommer jeg tilbake til at om kalenderen bare er enkel nok og tilpasset henne,
så vil hun kunne få mye glede ut av den. Hun er jo så glad i rutiner, små forundringer og overraskelser.
Pluss at både Mumsi og PappaRotefinn elsker dem!
Det må nok bli kalender ja.

Etter en runde for å se etter forslag til hvordan presentere en hjemmelagd adventskalender,
er disse noen av de flotte løsningene jeg fant:

  



 




10 comments:

  1. Kunne tenkt meg alle sammen jeg :D

    ReplyDelete
  2. Wow, så mange ulike typer! Takk for inspirasjon :-) Jeg har en stygg en som jeg hvert år tenker at nå er det siste gang vi bruker den, men så rekker jeg aldri å få laget en ny en og så blir den brukt ett år til allikevel :-) Kanskje jeg får laget ny i år?
    :-)

    ReplyDelete
  3. Hei!

    Jeg laget denne i fjor:
    http://www.zoopayne.com/2010/12/second-sunday.html

    Det var gøy og ikke vanskelig, og den ble ganske fin asså. Og kan brukes igjen og igjen.

    *Maria

    ReplyDelete
  4. Det er veldig gøy å lage og planlegge julekalender. Her i huset har vi "aktivitetsjulekalender" i 24 små hjemmesydde strømper. Det er superstas for de små. Lykke til med kalenderprosjektet :)

    ReplyDelete
  5. So many wonderful ideas.....

    ReplyDelete
  6. Takk for inspirasjon! Liker den med strømpene veldig godt... :) god søndag!

    ReplyDelete
  7. Mange fine kalendere :) Er fortsatt usikker på hvordan lille frøken sin skal bli i år. Får tenke litt på det. Mye inspirasjon på nett ser jeg :)

    Ha en fin søndag!

    ReplyDelete
  8. Den med røde greiner var veldig fin da. Det blir nok ingen kalender her i huset,begge barna har reist hjemmefra, hulk, hulk

    ReplyDelete
  9. Haha, så utrolig mange morsomme og artige varianter! Det er like gøy for liten og stor det :D klem fra AM

    ReplyDelete
  10. Så mange fine!
    Til min Lilly første året hun fikk kalender, lagde jeg en skikkelig gammeldags variant av fyrstikkesker. En seigmann hver dag, total lykke!
    Ha en finfin uke!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!