October 21, 2011

Utstilling nr 2: Illustrasjon

Hver 3dje uke holder kunstskolen jeg går på intern utstilling. Kursperiodene er lagt opp for 3 uker av
gangen og avsluttes med at arbeider, ferdige så vel som uferdige, prosesser, skisser etc. vises frem.
Slik får vi verdiful trening i å stille ut, snakke om arbeidet vi har holdt på med, motta og gi tilbakemeldinger/kritikk, blant annet.

Forrige fredag ble jeg ferdig med illustrasjonskurset. Fasinerende og spennende å holde på med.
Illustrasjon jeg virkelig har lyst til å bli flinkere i. Mitt mål og fokus var å lære meg photoshop.
Og guriland hvor gøy det er, samtidig så vanskelig..


Jeg fikk blant annet til å lage to små "polaroid" kort. Mest som utprøvninger og et sted å starte.
" Det er fjærene som gjør fuglen vakker" - Norsk ordtak, er også et lite verk jeg fikk til. Stolt som førstegangs Photoshopper altså! Om noen har ønske om å kopiere og printe ut, til eget bruk, så er
det fritt frem. Min lille fredagspresang til deg:
Flere bilder fra vår utstilling:


Arbeider i tusj, lavering og portretter kan skimtes her.


Arbeider i farger.


Oppgave med å illustrere teksten, "Det suser så fælt oppi lufta, jeg meiner jeg blir redd jeg".


Oppgave med å illustrere teksten: "Best han grov, sprang det en katt fram av båsen og bortover gulvet".


Min presentasjon. Kleshenger med retrotapet fikk jeg lyst til å lage flere av.


Hele skolen stiller ut på denne siste fredagen i kursperioden. Jeg knipser som en gal på disse dagene,
det er altså så mye kult mine medelever får til! Her er noen av mine favoritter denne gangen:


Flere arbeider fra skolensutstillinger kan ses her.
Bilder fra mitt første kurs,skulpturkurset, kommer snart. Bildene må bare sorteres litt først.

8 comments:

  1. Så flott! Nå har jeg lagret illustrasjonen din, den med fuglene, og den blir nok et bursdagskort en dag, tenker jeg! Ha en riktig fin fredagskveld

    ReplyDelete
  2. Jeg er sååå imponert over det du lager vennen! Og kan tenke meg at det er utrolig inspirerende å se det de andre lager også.

    Ønsker deg en fin fredagskvel!
    glad i deg!

    ReplyDelete
  3. Så spennende! Åååå, jeg har alltid ønsket at jeg kunne tegne, sukk.

    ReplyDelete
  4. Så utrolig mye kult!!!!

    Ha en fin helg :D

    ReplyDelete
  5. oi... så mye flott kunst ! :)
    Og du er flink altså... gøy!

    :)

    ReplyDelete
  6. Likar så godt illustrasjonane dine! Så flink du er! Og så godt det må vere å vere i utvikling, å få lære nytt heile tida! Eg unner deg masse, og misunner pittelitt:-)

    God helg til deg!
    Klem

    ReplyDelete
  7. Fantastisk fuglebilde! Noe av det nydeligste jeg har sett på lenge!
    Anemarte

    ReplyDelete

Comments makes me smile!