October 29, 2011

Utstilling nr 1: Skulptur


Endelig har jeg fått tid til å sortere bildene fra den første interne utstillingen på skolen tidligere i høst.
Jeg gikk 3 uker på skulpturkurs, og lærte mye interessant og spennende.
 

Blant annet å støpe bronse. Fisken "Otto fra Akerselva", (første bilde) og pilene, med tittelen "Styrken",
(over) er 2 av arbeidene gjort i bronse.  


Vi lekte oss også med leire. Tok avstøp av leiren med gummi og deretter avstøp av gummien med gips.
 

Jeg fikk også støpt 2 av favoritt bokstavene mine i bronse. "E" og "S". Montert i vintage rammer
med vintagetapet-bakgrund er de blitt fine bilder å ha i hus.
Jeg er glad jeg fikk muligheten til å prøve ut skulptur arbeide. Spennende, frustrerende, utfordrende, ja ,alt på engang. Håper jeg får sjansen igjen. Her og her kan du se flere bilder fra kurset.

Takk for gode tilbakemeldinger på arbeidene jeg har lagt ut forresten. Min lave "kunst"selvtillitt er økende
og troen på at jeg faktisk klarer å få til noe, er kommet tilbake. Det trenger ikke alltid bli et resultat, prossesene kan ofte være vel så spennende. Det er det viktig å ha fokus på. Det har gått opp for meg at jeg har vært altfor hard mot meg selv de siste årene. Det føles så godt å få litt orden i mitt kunstneriske liv igjen.
Oppryddningen og sorteringen er herved påbegynt.

Nå er jeg godt igang med tegnekurs. Et anderledes, utforskende og lekende tegnekurs! Skal snart dele noen bilder med dere derifra også. Her skjer det nemlig mye omdagen.
     

4 comments:

  1. Du..... ELSKER de gipsmonstrene dine - de skulle jeg mer enn gjerne ville hatt inne på Tomanders rom.. Kjempetøffe!

    Og de bokstavene i ramme og med tapet var jo bare helt nydelig :)

    Det er noe spesielt med mange av oss kvinner tror jeg, at vi stiller for høye krav til oss selv. Men, som du også sier, prosessen og veien TIL målet er like viktig som målet selv. Hvordan skulle man ellers kommet seg dit? Tror fåtallet kan knipse med fingrene og plutselig være der.. Og da tror jeg i grunn ikke at resultatet har smakt like bra heller? Jeg har i alle fall troen på at gullet smaker bedre når man har gjort en skikkelig innsats.. :)

    Keep up the good work!

    ReplyDelete
  2. Så mye fint du har laget, Mumsi,:) Skulle ønske jeg hadde hatt slike kunstneriske evner jeg:)
    Bokstavbildene er bare kjempefin pynt å ha i hus:)

    Klem fra Trine:)

    ReplyDelete
  3. Valiana10/30/2011

    Du er knallflink - og digger stilen din!

    ReplyDelete
  4. Kjempespennende!!!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!