October 04, 2011

Stolen fra parken

I sommer kom jeg over en enslig og trist stol i Sofienbergparken.
Jeg så meg helt nødt til å redde den.
Trygt og godt har den stått som "pynte stol" i bakgården til nå.


Den hadde orginalt så herlig tregul farge, sånn gammel skolestol farge. Alt regnet i sommer har
gjort den, om mulig, enda mer sliten. Rusten har fått blomstre. 

Jeg skulle ikke latt den stå ute..

Nå har jeg begynt å pusse den ned for å så pusse den litt opp. Hvordan farge den får vet jeg ikke.
Finns det gul trelakk å få kjøpt mon tro? Da må det bli det. Vil så gjerne ha den tilbake i sin
orginale stand. Med sitt vipp-bare sete og gode sitte komfort, lar jeg meg sjarmere.

En god følelse.
   

8 comments:

  1. Stolen fortjente å bli reddet. Lykke til med prosjektet.

    ReplyDelete
  2. Gleder meg til å se den når den er ferdig selv om den var veldig søt nå :)

    ReplyDelete
  3. Næ! Den var skjønn! :D Grattis med fin stol fra finfin park! :) Nå er kastanjene i Sofienbergparken magisk fine! <3

    ReplyDelete
  4. I love it as is...great chair!

    ReplyDelete
  5. Oi, for en skjønn stol, den tenker jeg du skal klare å få superfin.

    ReplyDelete
  6. Den får nok du fin igjen - liker ideen om gul trelakk, men vet ikke om det selges. Kanskje du kan blande litt selv ? :-)
    Fin onsdag til deg :-)

    ReplyDelete
  7. Kanonflott stol! Elsker vippesetet:)

    ReplyDelete
  8. Hei høpp!!

    Blir spennende å se hva du tryller frem:)Klart denne måtte reddes:)

    Skjønn barnevogn under her...
    Jeg bodde i en rød slik en da jeg var liten:)

    Nyt onsdagen:)

    Klem Linda:)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!