October 07, 2011

På tapeten

Denne månedens utfordringpå NIB er tapet. Og i siste liten fikk jeg slengt meg med.
Jeg er veldig glad i tapet og har mange prosjekter å vise frem. Veldig vanskelig å finne et favoritt
bilde så jeg endte opp med en liten kavalkade av tapetprosjekter.

NIB jenter /jury, håper dere finner et stort bilde dere liker.


En hylle på kjøkkenet har fått retrotapet på seg. Her kan du se når den ble pusset opp fra et
gammelt furu skap. Tapeten vant jeg i en give away hos Kaspara engang. Jeg er så glad i den.



Dette er mitt favoritt skap! Det har også blitt pusset opp. Tapeten er gavepapir fra 1973.
Forvandlingen kan du lese om her. Tapeten må ikke alltid være "tapet". Grovt gavepapir
fungerer også fint.


En magnet tavle på kjøkkenet har fått baksiden tapetisert med gavepapir, også i fra 1973.
  

Komoden på barnerommet har fått Ferm Living tapet. Elsker denne tapeten. Ferm Living har
virkelig flotte barneroms tapeter. Hvordan det gikk da jeg tapetiserte kan du se her og her.



Et lite skap på barnerommet har fått tapet på både utsiden og innsiden. Ferm Living tapet
og retrotapet er brukt. Retrotapeten ble i sin tid handlet fra Gasellenes tapetshop.   


Et annet lite tapetprosjekt jeg har hatt er min barndoms Hest & kjerre. Her har jeg brukt
servietter og dekorpapir. Husker dersverre ikke hvor jeg har kjøpt dem, men oppfrikset ble det.


Enda et lite prosjekt jeg har hatt. Retrotapet på en gammel dukkeseng. Så søt atte. Og nå
skulle en jo tro at tapetprosjektene fra meg var over. Men det er de ikke..


Billy skapdørene på soverommet har jammen fått seg tapet de også. Her ble speilene dekket
av gammel retrotapet funnet på en bruktbutikk. Tidsskrift-samlerene har fått matchende decor.

Dette var virkelig en morsom utfordring å være med på. Jeg var ikke klar over at jeg har hatt så
mange tapetprosjekter det siste året! Jeg er visst veldig glad i å fornye gamle saker med fin tapet. 
Enda har jeg hyllen i gangen, her, her og her, og en liten hyllemakeover her å vise til også.

Om du ikke har blitt lei av å se på diverse tape prosjekter nå, så er turen inn til NIB og deres
utfordring virkelig verdt et besøk. Der finns 175 linker til blogger med tapet inspirasjon!

God helg godt folk!
  

18 comments:

  1. Oioioi!!!
    Her var det hjertebank på hjertebank...
    Helt fantastiske!!

    TAPET LYKKE!

    ReplyDelete
  2. Kjempefint, jeg bare elsker den tapeten fra Ferm living...klem W...ha en god lørdag som kommer;)

    ReplyDelete
  3. Jaha, her var det mange lekre tapeter og lekene måter å bruke de på!!! klemz Grethe

    ReplyDelete
  4. Du er jo bare tapetdronningen! Jeg heier på deg altså. Det øverste bildet er helt fantastisk. Fin fredag til deg :) Klem

    ReplyDelete
  5. Wow, for et bidrag! ;)
    Nydelige møbler du har frisket opp!!!

    Klemz

    ReplyDelete
  6. Du har jo så mye pent tapetsert!!!!!

    Liker spesielt godt kommoden jeg. Og den på kjøkkenet.

    Og du...den orange Ikealampa...den er igrunn ganske tøff assa. Har vurdert den til Marvegutt...og siden han har orange i tapetet som skal komme på veggen, så blir det nok en liten skylampe på han og ;)


    Ha en finfin helg :D

    ReplyDelete
  7. Så mange fine møbler med tapet dere har!! Du er kjempeflink!! KLEM.

    ReplyDelete
  8. Her snakker vi! Dette kan du!
    herlig bidrag!
    Klem:)

    ReplyDelete
  9. Den blå tapeten var utrolig nydelig!

    ReplyDelete
  10. Fysøren ALT er jo så utrolig fint! Råkult!

    ReplyDelete
  11. Oi, så utrolig kult! Foreldrene mine hadde sånn orangeblomstret tapet hjemme, flashback! :)

    ReplyDelete
  12. Så otroligt himlans fint alltihop! Jag blir alldeles glad och lycklig av att se allt fint man kan piffa med tapet. :-)

    ReplyDelete
  13. Du er jo gal;) Veldig fine tapeter altså, og jeg er imponert over tålmodigheten og kreativiteten! God idé med magnettavla!

    ReplyDelete
  14. Så mye fint - du stiller nok sterkt i konkurransen :-)

    ReplyDelete
  15. Signe Bjørnedatter10/08/2011

    Herregud, du er så flink! Digger tapetarbeidene dine!

    ReplyDelete
  16. Oj oj, her var det mye kul tapet!:D Tror jeg må komme på en museums runde for dere har det jo så stilig med retro.Selv glad i 70 talls retro , 70 tallet er jo så mye stilig der!Takk for dette innlegget :)

    ReplyDelete
  17. åååh..så mange flotte tapetprosjekter!!
    du er knallflink!
    jeg har brukt litt gammelt hyllepapir på en del småsaker, så det trenger ikke være bare tapet nei :)
    love your style!

    ReplyDelete
  18. Du har så mange FINE tapetprosjekter!
    Digger det:-)
    Lykke til i utfordringen, tror du stiller sterkt.

    ReplyDelete

Comments makes me smile!