October 09, 2011

Lopper i fanget

Min mor har en herlig kollega.
En dame som drar på skattejakt etter de herligste lopper.
Og hun finner. Og hun deler.
Det er så fantastisk snilt.
Her omdagen kom min mor med flotte funn, til meg fra Trude Helen.


Den søteste kjøkkenlampen, som måtte henges rett opp. Den er trukket med stofftrekk
som lett kan byttes ut. Men jeg liker den godt slik som den er. Den gir et så lunt og deilig lys.


Blomsterduk, eggeglass-beholdere?, respatex fjøler, termos.


Enda en duk, blomstrete sittepute-stoff, blått metalfat.


En skinnende panne og gryte til Naninos kjøkken.


Og retro salt & pepper bøsse.
Alt sammen, rett i mitt fang.
Jeg må bare smile.
Og det er ikke første gangen hun har overrasket meg. Bare se her.

TUSEN TAKK Trude Helen!

Og takk til alle som delte så fine synspuknkter,tilbakemeldinger og gode ord i innlegget under.
Dere er gode mennesker dere. Klem til dere alle.  
     


14 comments:

  1. Så mye fint! Det må være supert å ha en slik venn! Jeg har funnet samme termos som den røde der for litt siden....likte det kjempegodt.
    Lampa ble flott på kjøkkenet deres :-)
    Fin søndag til deg :-)

    ReplyDelete
  2. Den lampa var rå! :)
    Skulle hatt en slik på kjøkkenet, ja.
    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  3. Så fine lopper du har fått!! :D Ha en fin søndag! KLEM.

    ReplyDelete
  4. Den kjøkkenlampa er da noe av det fineste jeg har sett på lampefronten:) Og det andre også da:) Heldig du er, Mumsi, du fortjener det helt sikkert:)

    klem Trine:)

    ReplyDelete
  5. Jeg er SÅ enig med alle kommentarene på forrige innlegg! Du er dyktig :) Og så heldig du er som har en som forsyner deg med sånne skatter som det her :)Fin søndag til deg!

    ReplyDelete
  6. Fantastisk å få lopper rett i fanget! Heldige du! :) Likte også godt lampa, den var så herlig med smårutete stoff!

    ReplyDelete
  7. Heldige deg som for tilsendt slike lopper- virkelig hærlig funn:)

    ReplyDelete
  8. Så heldig du har vært Mumsi :) Koselig at det finnes så mange flotte mennesker :) Den lampa der er jo et unikt og fint funn ! Likte så godt termosen og eggeholderne også ;)

    Søndagsklem fra Janne

    ReplyDelete
  9. Så koselig da. Og den lampen var bare den søteste :)

    ReplyDelete
  10. Anonymous10/09/2011

    Hei på deg, Mumsi.
    Så koselig at du likte loppene. Hadde på følelsen at lampa ville falle i smak. Spesiell og morsom og lett å skifte trekk. Jeg fortsetter jakten og har deg i tankene...mer moro å kjøpe til andre enn til seg selv.
    Må også få si at jeg er mektig imponert over dine kunstneriske evner.De skissene var FLOTTE..alle sammen. Du kan jo alle "teknikker".
    Klem fra Trude Helen
    PS: sa til Helga at hun måtte kjøpe påske/sjokolade-egg til DITT eggeglass.

    ReplyDelete
  11. Maken. At det fins så snille folk da gitt. Heia dem!

    Finfine saker!

    ReplyDelete
  12. Anonymous10/09/2011

    Ja, fine lopper det der!
    Lampen passet veldig godt på kjøkkenet til Mumsi!
    Herlig med slike mennesker som Trude, hun skaper mye glede rundt seg :D Takk igjen!
    Kinderegg skal komme ved neste besøk :-) kan ikke vente til påske;)
    God ny uke til alle :-)
    Klem fra mamma

    ReplyDelete
  13. Du bare får retro-perlene rett i fanget du ja! Heldiggris!! :) Det er som å ha en ekstra liten hjelper på loppis som bare leter etter ting du liker! Oi! Jeg må få meg en sånn :o)

    Lilja :)

    ReplyDelete
  14. OMG den søte lampa!!!!!! We <3 retro!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!