October 23, 2011

Loppehelgen

Det ble loppehelg på oss denne helga også.
Lysten var så sterk. Jeg endte opp med å gi etter, selv om vi egentlig ikke har råd til slikt nå.
Å glemme å sende meldekort til NAV gir et stort smell over fingrene for å si det sånn.. grr..


Vi gjorde loppeturene til hyggelige familieutflukter både lørdag og søndag. Skattejakt, kaker og kaffe,
lekeplasser og funn. En søt liten boks i papp med metall lokk og bunn, en Brio dansehund og en sopplysestake ble alle med oss hjem.


For vi kom over 2 fine barnebøker også. Spesiellt Thorbjørn Egner boken er jeg fornøyd med.
ELSKER hans historier, sanger og illustrasjoner! Jeg er nok blitt en liten samler av hans verker.


Knall retro barnedynetrekk i jr.størrelse. Krispt og ubrukt. Syntes det er så flott.


Et søtt bilde i gulplastramme, en klassisk stor koffert og denne stativleke saken. Trekulene er så
søte. Tenker den sikkert har vært festet på en vippestol engang. Dette er en slik ting jeg ikke vet
om jeg noen gang får bruk for, samtidig ikke klarte å legge igjen. Noen som kan kjenne seg igjen?



En slik en fin liten dame kan vi trenge fler av. Mennene er i overtall her i Duploboksen.


Og pappaRottefinns store scoop. En kasse Playmo anno 1974! Kan tro han koste seg da han
oppdaget denne. Han trengte en slik opptur etter å ha blitt snytt for en bunke cd bokser med
Miles Davis dagen før. Ja det var tungt, veldig tungt.


Da vi kom hjem i sted måtte middagen vike for Playmo stortering og annet oversikts skapende
arbeid. Den lekne entusiasmen er fantastisk å ha i besittelse er den ikke?


Inni snøhvitboksen lå dette puslespillet, og har du sett, ingen biter manglet.

Loppemarked liker vi.
  

29 comments:

  1. Så mange flotte funn! Så glad i den kofferten, og ja - jeg plukker alltid med meg ting jeg egentlig ikke vet om jeg kan bruke men bare ikke kan gå i fra..... : ) bedre å angre noe man har gjort enn noe man ikke gjorde, var det ikke sånn? Ser det dessuten som positivt å være inkluderende ; )

    ReplyDelete
  2. Duploboksen var det største funnet, men mye bra ellers også ja.

    ReplyDelete
  3. Å, kor heldige dåke er på loppemarked! Finn aldri så mykje fint eg... Men det er forresten playmo, og ikkje duplo ;-) den grønne dama er duplo ;-)

    ReplyDelete
  4. Wow dere kan virkelig finne skatter du og pappa rottefinn ;) post pen ser jo helt fAntastisk ut! Jeg har fAktisk ikke vært på et eneste loppis denne sesongen jeg, men får komme sterkere tilbake neste År ;) klemmer fra Silje

    ReplyDelete
  5. Hahahaha post pen skulle være playmoen. Iphonen min lever sitt eget liv iblandt....

    ReplyDelete
  6. Så mye FINT!
    Playmo-funnet var helt fantastisk, og så gøy at det skapte så mye glede;-)
    Det lille bildet var så nydelig.

    Og så er det beste med loppemarkeder å gjøre det til en familieutflukt, det er så koselig.

    Ha en god uke!

    ReplyDelete
  7. Så mye fint ! Jeg falt pladask for sopplysestaket - Guri den var så kul !! Og kofferten.. stoffet... smiledamen ...vi har nok samme smak ;) ARTIG !!

    Klem fra Janne

    ReplyDelete
  8. Takk for fine kommentarer dere!
    Hihi takk Inghild for rettelsen, ja selvfølgelig er det Palymo og ikke Duplo.

    ;D

    ReplyDelete
  9. For noen hærlige funn og flott å se at heile familien kan å glede seg over det:)

    ReplyDelete
  10. Jammen sa jeg ikke gooo søndag! Takk for atter et givende innlegg :) Syns du var råheldig med puslespillet!
    Vi elsker loppemarked!! Ønsker deg en hærlig uke :)
    mvh

    ReplyDelete
  11. Så deilige funn! :)
    Klem

    ReplyDelete
  12. så mange fine leker,
    kjenner jeg ble glad av det fargerike innlegget;)
    det stoffet i sengetøyet var glafarger det også!
    det passer på en Mandag.
    fin kreativ og harmonisk dag til deg!
    KLEM

    ReplyDelete
  13. WOW for noen kupp du har gjort! Synes jeg er heldig hvis jeg finner EN ting jeg blir skikkelig glad for, og du har jo funnet mange! Bra jobba :)

    ReplyDelete
  14. Helt fantastiske leker! Og det dynetrekket var bare noe av det fineste jeg har sett til barn. Digg!
    Hihi....den røde kofferten liker jo jeg ;-)
    Og det var jo lur ide´å tegne nytt ansikt på hesten, hvis det er greit for mannen din da ;-)
    Jeg har også et slikt rundt puslespill i boks fra da jeg var liten - med de tre grisene. Ditt var finere :-)

    Superfin uke til deg :-)

    ReplyDelete
  15. Som min sønn ville sagt det, "Nei, vi liker ikke loppemarked, *dramatisk pause*...Vi *ELSKER* loppemarked!" ;D Så mange fine funn dere gjorde, virkelig gøy med loppis når man gjør slike fine funn for hele familien :) Jeg fant noen fine ting også både på lørdagen og søndagen. Håper jeg rekker å ta bilder av søndagsfunnene mine i dag mens det er dagslys! Foreløbig er bare noen av lørdagsfunnene blogget :) *♥*

    ReplyDelete
  16. Hei på dæi!
    Oi oi for nåën herlige loppefunn! Elska snøhvitboksen med puslespillet i:)
    Hehe måtte smile litt for mæi sjøl når du fort¨æl om din kjære og hans iver etter å styre med playmotingan han fant:) Kjenne min mann veldig godt igjen der:) E herlig når de kan ta vare på leken og barnet i sæi;)
    Håpe du kose dæi masse.
    klæm fra mæi

    ReplyDelete
  17. For noen fine funn! Det er gøy med slike gamle leker.

    ReplyDelete
  18. wow! So many treasures, you have :-) Love it!

    ReplyDelete
  19. flotte funn!
    og ja, det er vanskelig å holde igjen når det gjelder loppemarked...
    nydelig sengetøy og gøy med playmo!
    ha en herlig uke!
    m

    ReplyDelete
  20. Herregud, så mye fint!!! For et drømmeloppemarked! Skulle gjerne funnet litt playmo jeg også, det likte jeg så godt å leke med da jeg var liten! Gleder meg til lillegutt blir bittelitt større og vi kan leke med playmo istedet for duplo! :)
    Ha en strålende dag:)

    ReplyDelete
  21. cutest treasures ever...love the indian and the mushroom!

    ReplyDelete
  22. Så bar dere dro for dette var finfine funn. Heldige han som fant playmoesken. Playmo er alltid en opptur ;)

    ReplyDelete
  23. For noen flotte lopper!!! Også playmo da! Herlig :)

    ReplyDelete
  24. Herlege loppefunn! No fekk eg skikkeleg flashback, vi leika så masse med Playmo då vi var små. Fekk litt hjartebank i tredje etasje på Hamley´s i London - der har dei enormt masse Playmo (ligg eit bilete av julekrybbene på bloggen min!), men eg kjøpte ingenting. Det er jo ikkje heilt det same med det nye heller...

    ReplyDelete
  25. Åh! Detter er det jeg kaller SKATTER!!! Og så så mye fint på en og samme helg! :-)

    Det er bare å gratulere!

    ReplyDelete
  26. Det var mange fine lopper! Nydelig barnedynetrekk! :)

    ReplyDelete
  27. så koselig
    fin helg og flotte funn
    takk for at du deler

    hilsen
    åpent hus

    ReplyDelete
  28. Monya Johansson10/26/2011

    Hej!

    Tack för en inspirerande och vacker blogg!

    Jag tipsar om en tävling hos mig där jag lottar ut fina retrotyger!

    Kram
    Monya

    //blueeiz.blogg.se

    ReplyDelete
  29. så mye lekkert!
    ..og for et kupp med all playmoen da ;)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!