October 22, 2011

Gyngehesten


Vi er så heldige å ha fått pappaRottefinns gamle gyngehest i hus! Full av sjarm og glede.
   

Besta Gome hadde den med seg for noen uker siden. Takk Besta Gome for at du har tatt vare på
den i alle disse årene. Nanino fryder seg, selv om det kan være litt skummelt å gå av og på alene.


En god, liten gyngehest hører liksom litt med til barndommen. Lurer på hvor min og min brors
gamle er?  Det finns så mange flotte gyngehester der ute. Fra nye og moderne hester, elger, sauer,
elefanter, løver, ja jeg vet ikke hva, til klassiske, solide travere som aldri gir opp. 

Har du en gyngehest, eller ku, i hus? Hva foretrekker du? Bryr du deg?
Barna, tenker jeg, liker dem vel uansett hvordan de ser ut ;)


16 comments:

  1. Jepp, vi har faktisk tre gyngehester som en snill bestefar har laget.

    ReplyDelete
  2. Har ikkje gyngehest, men har ein kjepphest som pappa laga til meg då eg var lita. Kjempestas!

    ReplyDelete
  3. Så søt gyngehest! Synes faktisk den liknet litt på en hund, jeg:-)

    Synes også at det var så koselig å møte deg i dag. Det gjorde trilleturen min så mye bedre:-) Jeg er alltids med på kaffe igjen, dessuten likte jeg ideen om minibloggtreff!
    Ha en god kveld. Klem:-)

    ReplyDelete
  4. Sååå moro den var! Elsker slike gamle gyngehester - spesielt hvis de kommer fra noen i familien. Tanken på at den har betydd noe for noen som betyr noe for meg.. :) Supersjarm!

    Har dessverre ingen selv,
    men synes faktisk IKEAs røde gyngeelg er ganske herlig.

    Happy helg!

    ReplyDelete
  5. Å, så gøy!
    Kjempefin!!!

    ReplyDelete
  6. Veldig sjarmerende!:)
    Takk for fine ord hos meg! Er vel ikke noen skikkelig sydame akkurat, men enkle putetrekk fikser jeg;) Nå kan de vinnes i giveaway hos meg:)
    Klem og fin kveld

    ReplyDelete
  7. Nei, det har vi faktisk aldri hatt i vår familie...
    Men veldig søtt og kjekt å ha da.
    Spesielt hvis den har gått i arv.
    NYT denne lørdagskvelden videre.
    Klem May Helen

    ReplyDelete
  8. Nesten lik hadde jeg også. De er så fine! Mine unger har faktisk ikke hatt noen gyngehest.. Vet ikke helt hvorfor men. Tror nesten vi må gå til anskaffelse av en slik en.

    Nanino ser såå fornøyd ut der på hesten sin. Herlig!

    Klem fra meg

    ReplyDelete
  9. Sånn har jeg ikke sett men jammen fikk jeg lyst på den, veit akkurat hvor den sal stå :) hehe.Kjempe stilig!

    ReplyDelete
  10. Min gamle gyngehest er oppbevart hjemme...tror jeg.., må sjekke ut neste gang og si at den IKKE må kastes for den skal hjem til meg :)

    ReplyDelete
  11. Nå kom jeg til å tenke på den grønne gyngehesten mine besteforeldre hadde i sitt sommerhus. Den var opprinnelig onkelen min sin, mao. fra 40-tallet. Hm, lurer på hvor den er blitt av?

    ReplyDelete
  12. Det er virkelig helt skummelt, for i dag skulle jeg legge ut bilder av min gamle gyngehest..tror du og jeg er ganske like :-)
    Jeg synes det er mange fine nye "sitte leker" der ute. Har sett dyr, biler og motorsykkel...Mye fint. Men jeg liker jo godt de gamle da..

    ReplyDelete
  13. hadde en lignende når jeg var liten. den lekte jeg masse med! =)

    ReplyDelete
  14. Det gyngehesten var utrolig sjarmerende!!
    De kalendergavene du hadde sett på inne hos meg er fra Åhlèns ja:-)

    Fin søndagskveld!!

    ReplyDelete
  15. så søt den var! Vi har ein gynge-elg frå ikea vi :-)

    ReplyDelete
  16. Jøye meg så masse fint!1--elsker å gå på loppemarked.--Takk for koslig kommentar.

    ReplyDelete

Comments makes me smile!