September 01, 2011

Travel torsdag


På en travel torsdag har Mumsi rukket å skru opp korgen fra langt tilbake i tid. Hurra!
Her i huset har vi travle, travle dager. Jeg løper rundt som en gal for å klare å rekke både det ene og det andre.
Denne omstillingen fra hjemmeværende husmor til student og barnehage mamma går ikke helt knirckefritt..


Men et morgenloppefunn har kommet på plass. Den midterste kofferten for en billig penge på
Evangeliesenterets brukt og nytt, på Grunerløkka. De to andre er ifra Søstrene Grene.
Koffertsamligen øker gradvis, til min store begeistring. ( Og Nanino sin ).


Jeg fant en så søt kjole fra Maritabutikken her omdagen. Til neste vår tror jeg den vil passe Nanino godt.
Fin som den er bare måtte jeg handle den, selv om den er en størrelse for stor og jeg må sy til lommen litt.


I vinduskarmen på barnerommet står en vakker blomst fått til bursdagen min. "Takk mamma!"
I vinduet har jeg hengt opp restene fra bursdagspynten samlet på en krok. Gjenbruk på sitt beste.
Veldig spennende for en liten Nanino å se på og høre på når den rasler i vinden. 

En liten titt innom bloggen fra meg og barnerommet, på en travel torsdags kveld.

Fin kveld alle sammen!
Smil fra Mumsi.

7 comments:

  1. Fineste barnerommet, med masse hærlige detaljer!
    <3 Kofferter og den nye hylla <3

    Evangeliesenteret er en ukjent gullgruve...man går jo bare rett forbi, hvis man ikke vet at det er der...

    Pust og senk skuldrene, så går dette kjempebra! Klæm

    ReplyDelete
  2. Å, det er så god stemning på barnerommet deres!
    Nydelig kjole, og jeg digger koffertene:-)

    Håper barnehagestart har gått greit for Nanino. Og som fulltidsstudent og barnehagemamma skjønner jeg stresset. Hvis det kan være til noen trøst så går det seg til etterhvert:-)
    Ser forresten at det er noen sentrumsloppemarkeder på lørdag, kanskje vi sees?

    Klem:-)

    ReplyDelete
  3. Jeg elsker dette barnerommet!
    Perfekt for lille søta di:)
    Drømmer meg vekk til å ordne til for jentene mine når vi flytter inn i noe eget..litt lengre østover..

    Takk for gode ord fra deg.
    Og takk for enda et inspirerende innlegg.
    Håper dagene etterhver glir litt lettere og at du slipper å "springe" så mye.

    Natti

    ReplyDelete
  4. Vet ikke hvordan det er å være mamma og student, men student vet jeg hvordan er, og det er ikke bare bare :D Det går nok bra når du kommer inn i det skal du se :D Elsker forresten bildene fra hjemme deres, digger alle de fargene og mixen av alt å se på :D Klem fra AM

    ReplyDelete
  5. Her room and the dress but that set of suitcases and the little green chest , love it all!

    ReplyDelete
  6. Det må da være deilig å komme hjem og nyte det herlige hjemmet deres?:) Hvorfor er ikke du nominert i Norges vakreste hjem? Har forresten stemt på Romantisk retro jeg:)
    Det er en overgang å begynne et hektisk liv etter å ha vært hjemme i lengre tid:) Jeg erfarte det var nyttig å planlegge dagen i forvegen:) Dvs, smøre matpakker, legge frem klær, hva skal vi ha til middag, hvem bringer, hvem henter, osv:) det hjalp hos oss ihvertfall:)
    Og du, husk pust med magen:)

    klem fra Trine:)

    ReplyDelete
  7. Så herlige bilder, blir i godt humør av alle vakre farger og morsomme/kreative løsninger :) Flott, flott barnerom!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!