September 26, 2011

Tegnebord


Nanino har fått seg tegnebord. Denne lille jenta elsker å tegne og har til nå stått inntil stuebordet,
sittet på gulvet, ligget i senga, ja, tegnet i alle mulige ubehagelige stillinger rundt om i leiligheten.
Nå er endelig forrige ukes oppussingns prosjekt ferdig og har kommet på plass. Dermed ble
dette lille bordet plutselig overflødig i stua. Med dens manglende "støtte list" nede, er det jo
perfekt som et lite tegnebord.
  

Nanino ble vil og gal over den nye sitteplassen på rommet. "Tegne, tegne, tegne!" ropte hun
lykkelig om og om igjen. Stolen er min og min brors fra da vi var små. Den fikk seg engang
et raskt og slurvete strøk med hvitt da jeg gikk gravid og har stått på badet siden. Høyden
ble akuratt riktig inntil bordet. Bordplaten er grundig lakert, så tusjmerker er lett å få bort.
 
Boksen er en gave min mor kom overraskende med engang før sommeren. Den fungerer
som Naninos egen lille penneholder. Such a Sweet heart!


Nanino hadde verken tid eller lyst til å se barnetv i dag. Ikke snakk om.
"Tegne, tegne!".

Og mitt hjerte gleder seg.
  

11 comments:

  1. Så koselig! Gleder meg så til å pusse opp sneipen sitt rom og gi han en slik plass og!!

    ReplyDelete
  2. Anonymous9/26/2011

    Mitt hjerte gleder seg med Nanino og mammaen og pappaen! Herlig tegneplass for en liten kunstner
    :-)
    "Tegne, tegne", flinke jente.
    Klem og kos fra bestemor

    ReplyDelete
  3. Hærlige jenta med flotte tegneplassen...

    Finnes ikke noe større lykke i livet enn å se at barna er lidenskapelig opptatt av noe..

    For et sinnsykt hærlig hår å da :)
    Klæm

    ReplyDelete
  4. Nøj hvor ser det fint ud. Jeg kan godt forstå at hun blev glad for sit nye tegnested.

    ReplyDelete
  5. Så gøy at hun er så glad i å tegne:-) Tegnekroken ble jo kjempefin, så jeg skjønner godt at hun kan sitte der lenge :-) Nå er det blitt nevnt mange ganger da, men akk - de krøllene! Nydelig jente!

    ReplyDelete
  6. Det er noe helt spesielt når ungene begynner å tegne, å uttrykke seg visuelt. Gler meg til å se hva som kommer opp på veggen ;-) Og ja, de krøllene.... Sukk :-)
    Klem

    ReplyDelete
  7. Så deilig at hun er glad i å tegne, hun har jo også noen å strekke seg etter og har nok arvet både dine og pappaen sine kunstnergener:)
    Artig at hun heller vil tegne enn å se barne-tv:)
    Klem Trine:)

    ReplyDelete
  8. Åh hun er nydelig! Og så heldig hun er som har egen tegneplass! :) Her har sjeldent mellomstemann tid til å se barnetv, her er det også tegnetegnetegne! :)

    ReplyDelete
  9. Nydelige Nanino! ♥

    ReplyDelete
  10. Så fin tegne krok, skjønner henne godt jeg som vill sitte der og tegne tegne og tegne :)Får lyst til og komme til dere selv jeg for og tegne :)

    ReplyDelete
  11. så herlig!!
    det er en ting jeg ikke sparer på her i huset, og det er tegnepapir..la de holde på..tenkt så gøy!!
    bordet ble kjempeflott, og helt perfetk for den lille tulla di ;)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!