September 02, 2011

Tallerkner på veggen

er dekorativt!


Jeg har så lyst til å dekorere den ene kjøkkenveggen med mange fine tallerkner. Nå er de første
kommet opp. En Rob Ryan tallerken og en jeg har dekorert selv.
Det blir en spennende jakt etter flere fremover.

Jeg ble så inspirert av kjøkkenveggen til 4etg, som kan skimtes her. Og etter et raskt søk på nettet ble jeg om mulig enda mer inspirert. Sjekk ut blant annet dette:

Lisa Congdons kjøkken via Flickr

Design Sponge



Sunset via The tiny Abode

Plate racks via The tiny abode




Har du tallerkner på veggen hjemme?

Glad Fredag ♥

Oppdatering:
Hyggelig at dere finner inspirasjon i alle tallerknene!

Tallerken oppheng fås kjøpt på blant annet Claes Ohlsson og på billigbutikken Noe for enhver ( I Oslo ligger det en på Grønlands torg vet jeg). 15-30kr pr stk. Kankje det er noen andre som også vet hvor man kan få tak i?
Man kan også henge opp små tallerkner med hjelp av limpistol og en bøyd ståltråd. Om man ikke vil at opphenget skal syntes. På større tallerkner kan man også bruke "Opphengsklistrelapper til tallerkner". Dette beskriver Tiffany Ruda veldig fint med bilder på bloggen sin. Det er hun som har det nederste bildet.

Lykke til med opphenget!

21 comments:

  1. Ja det er en super ide, og sikken mange skønne tallerkner der er på de billeder du viser her.

    ReplyDelete
  2. Så fint det ble!
    Og så gøy at jeg kan inspirere:-)

    Jeg har forøvrig blitt inspirert av Lisa Congdon selv, den veggen hennes er så kul! Likte forøvrig det nederste bildet du viser her veldig godt, så nydelige farger!

    Ha en god dag!

    ReplyDelete
  3. Ja! Og i helgen kjøpte jeg en Charles+Diana-bryllupstallerken som jeg funderer på hvor jeg skal ha... :)

    ReplyDelete
  4. Superflott - har tenkt på det lenge selv, men hvor får man tak i slike fester til tallerknene?

    ReplyDelete
  5. WOW! Slik vegg vil jeg også ha! Tror jeg på pille frem noen tallerkner jeg, og henge dem opp på veggen.

    Takk for herlig inspirasjon i dag!!

    ReplyDelete
  6. Hei, det er bare så fint, i London i sommer så jeg masse av det på cafeer etc...kult som bare det. Tror jeg skal kjøpe meg noen tallerken oppheng, klem W...ha en god helg...

    ReplyDelete
  7. Nå har jeg tuslet litt rundt i hjemmet mitt, mentalt, og kommet frem til at jeg har tre tallerken på veggen, og det kom som en total overraskelse. Kunne sverget på at jeg ikke hadde noen. :)

    Kjempefine bilder- og utrolig hvor flott det ble når fatene var hengt opp med en plan... Inspirerende!

    Fin dag til deg :)

    ReplyDelete
  8. Å, ja! Kjempefint! Kan jeg spørre hva du bruker til å henge de opp med?

    ReplyDelete
  9. Eg skal i alle fall ha no! :) Det der var berre dødskult :) Og ein fin måte å vise fram fine tallerknar på.
    Takk for supert tips :)

    ReplyDelete
  10. these are fabulous plate collections and displayed divinely!

    ReplyDelete
  11. Så stiiilig! Nei, jeg har ikke tallerkner på veggen, men jeg får en snart. Vi har et gammelt fat som det står "gi oss i dag vårt daglige brød" - det skal få plass på vår vegg. Ha en flott fredagskveld. :-)

    ReplyDelete
  12. Åja, så mange FINE inspirasjonsbilder! Jeg hadde også visjoner om en sånn tallerkenvegg, men jeg har foreløpig bare... tre! Ikke særlig mange, altså. Men jeg har faktisk kjøpt oppheng, og har noen flere ting å henge opp, så kanskje jeg bare burde kaste meg rundt og faktisk GJØRE det? :) Takk for inspirasjonen! Og ha en fortreffelig helg! :)

    ReplyDelete
  13. Det er superfint!
    Har kikket på slike fine vegger og man blir så inspirert.... Herlige farger som treffer meg! :)

    KLEM

    ReplyDelete
  14. Jeg har alltid likt tallerkner på veggene, og liker det på ingen måte mindre etter å ha sett disse bildene. Knakende fint! Her hjemme er det litt stusslig på tallerken-fronten. En i stua og en minimini på kjøkkenet. Bedre enn ikkeno :-)

    God helg

    ReplyDelete
  15. Gleder meg til å se veggen utvikle seg.
    Kanskje helgen gir noen gode tallerkenfunn?? :)
    Ha en god helg!

    ReplyDelete
  16. Tippar mamma har eindel tallerkenoppheng eg kan arve, det skal eg jammen spørre om altså. Dei hadde i alle fall mange tallerknar på veggane tidlegare.

    Fantastisk inspirasjon!

    ReplyDelete
  17. Utrolig dekorativt. Mulig jeg må finne meg en vegg selv :)

    ReplyDelete
  18. Det er såå fint med tallerker på vegg. Og mesn du venter på å få flere tallerker, kan du jo ta noen hvite papptallerker og dekorere med bilder, avispapir eller maling. Alt er lov. det er det som er så fint! :)
    takk for fin inspirasjon.

    ReplyDelete
  19. Oi! Skikkelig spennende prosjekt. -Og så mye god inspirasjon.

    ReplyDelete

Comments makes me smile!