September 20, 2011

Søndagens loppefunn

Det var mørk og dystert ute da vi trosset værgudene på søndag. Nanino, min mor og jeg.
Jeg hadde så lyst til å dra på skattejakt oppe på Grefsen skoles loppemarked. Praktisk med
trikk hele veien. Og ikke så dumt med barnevogn og en hjelpsom mor heller.
(Sånn i tilfelle større kupp, dere vet). Vi var der vel en halvannen time før slutt og stemningen
var rolig. Prisene var billige og kakene søte. Akuratt slik jeg liker det!


Det var ikke så mye jeg fant, men gøy var det å lete.
En knall rød pottesjuler, i et forlatt fjell av blomsterpotter. 3kr. Selvfølgelig måtte jeg jo redde den.


A litle Golden Book. En tur til dyrehagen. Elsker slike gamle barnebøker. Snakker vi starten
på en ny samling her? Mm.. føler det på meg.
 

Colargol! Søte fine Colargol. Sjekk ut vannet i badekaret over. Elsker slikt fantasi vann. Syntes
det er så sjarmerende. Hele boken er sjarmerende! Og baksiden da. Finfin layout, eller hva?

Tips for å finne gamle barnebøker i bruktbutikker/loppemarkeder:
Se etter barnebøkene med ensfargede/slitte bakstykker/innbindinger. Her kan det sjule seg
mange go`biter! Spesielt gamle barnebøker med tykke, stive sider mangler tittel etc. her.
Det kan være til stor help når man må skumme fort igjennom.
 

Og jammen har jeg ikke fått meg mitt eget lille trykkeri. Resten av bokstavene ligger rundt om
på gulvet (typisk). Men de er ganske mange, både store og små bokstaver så dette kan jeg få
godt bruk for.

Alt i alt en hyggelig liten loppetur i surt høstvær.
  

11 comments:

  1. Ååå..Colargol<3
    Så mange artige ting du har funnet!
    Klem

    ReplyDelete
  2. Fine ting! Jeg har et par av de barnebøkene i den serien som den første boken du viser er med i. De er så fine:)

    Veldig søt tegning i innlegget under også!

    ReplyDelete
  3. Knallfine funn, Mumsi:) Kjøper alt av gamle bøker og spill på loppis jeg også:) Og den potteskjuleren er bare knallfin og står så godt sammen med den gule, fine:)
    Trykkeri....ja takk:)

    klem fra Trine med ønske om en god dag:)

    ReplyDelete
  4. Så fine de potteskjulerne er :) Og slikt trykkeri hadde jeg som barn . Smilte når jeg så den , var så glad i å leke postkontor med dette ;) Og så sjarmerende med den første barnetegningen til Nanino :)

    Klem fra Janne

    ReplyDelete
  5. Åj så fint med eget trykkeri! A little Golden Book-serien hadde vi da jeg var liten. Utrolig mange søte fine bøker med fine fortellinger og fine illustrasjoner :-)

    ReplyDelete
  6. Vi hadde sånn colargol-hørespill på kassett da jeg var liten. Storebror pleide å spole fram til det punktet hvor Nordlys forsvinner. Da sang de: «Nordlys (med lespe-s), kjære Nordlys, hvor er du nåååå?» for da ble jeg alltid så trist og begynte å gråte... Snill bror, med andre ord :) hehe.

    ReplyDelete
  7. Så mye fint! Likte spesielt den nydelige Colargol-boka.

    Ha en knallfin onsdag!

    ReplyDelete
  8. ÅH!! Jeg hadde colargol tapet på rommet når jeg var liten!!! Helten min :)

    ReplyDelete
  9. Ta turen innom bloggen min for å være med på blogglotteriet mitt!

    ReplyDelete
  10. Ååååå :)
    Der var det mange minner!
    Jentene mine har faktisk en av hver av slike type bøker!
    Ene har jeg hatt, andre har mannen hatt.
    Slitte, men verdens beste :)

    Klem
    -Amalie

    ReplyDelete
  11. Fine ting du har fått ta i :)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!