September 25, 2011

Loppe lørdag

Takk for alle god bedring hilsingene! Å blogge litt var alt jeg klarte å gjøre på onsdag.
Lenge siden jeg har vært såpass dårlig. Heldigvis har jeg hatt en fantastisk mor som har
hjulpet til. På torsdagen var det nemlig pappaRottefinns tur, og 2 syke sengeliggende
voksne går dårlig med et lite barn. Takk mamma for uvurderlig hjelp!

Nå er vi i full gang igjen og godt er det. Dog med tregt nett ala 1990, en viss person har nemlig
glemt å betale regninga. (Ikke meg). Grrr..

I går hadde jeg barnefri og ble med min mor på en lopperunde litt utenfor byen.
Mot mine hjemtrakter Ski, videre til Ytre Enebakk og så tilslutt Abilsdø på vei inn il byen igjen.
3 på en dag er rekord.
  

Fangsten! Alle pengene ble brukt opp. Lett.


Kul liten barne-hagestol. Går veldig fint å ha, selv uten hage.


Noe jeg ofte ser etter på loppis er ulltøy. Det går mye skift i barnehagen og ull er gull på
denne halvdelen av året. Noen små ulltrøyer ble det og denne godt brukte Marius genseren.


Nok en liten kasserolle til Naninos kjøkken. Vanskelig å la være igjen når den er så søt!


Også samler jeg jo på dukkehusleker. Litt fiksing så blir dette et knakanes bra flygel, en lampe
og et fuglebur. Det er fortsatt et år eller to eller tre, til Nanino kan få leke med det. Men
koselig å samle sammen litt etter litt. ( Og rimligere enn å kjøpe nytt. Viktig faktor ).


Brio leke. Treleke. ♥  Kanskje til julekalenderen?


Gamle barnebøker får vi aldri nok av.


Fra Den stygge andungen.


Og et tefat og en Emalox bolle. I ♥ Emalox. Det samme gjør vakre Høytrykk.

Det var mye fint rundt om denne gangen. Og koselig med mor/datter kvalitetstid sammen.

Litt vittig og overraskende ble jeg gjenkjent som Med et lekent sinn på Abildsø av en søt
dame med DEN KULESTE tivoli lampa i armene. Ikke rart hun kom smilende bortover.
Hei til deg igjen om du skulle lese dette! Jeg blir glad og forundret og litt flau. Innbiller meg at det
bare er følgerene mine og litt slekt og venner som leser bloggen min. Men det er det kanskje ikke..
Gøy at flere er innom meg  og forhåpentligvis får noe ut av mine påfunn, gleder og galskap.

Smil til dere og god søndag!
   

23 comments:

  1. Så mye fint du har funnet :)

    ReplyDelete
  2. Hærlige kupp fine du!

    Digger boksen, genseren og kjelen til lille snuppa. Er nok veldig smart å komme seg UT av byen. Har ikke orket en eneste loppis i høst jeg...Litt redd for at jeg blir veivet overende overende her jeg går med krykker. Hvertall sånn som situasjonen var på loppis her inne i Oslo sist jeg var innom i vår...

    Fin søndag te dæ! :) Siw

    ReplyDelete
  3. Håper dere har blitt friske igjen alle mann nå da, nydelige funn påloppis, likte den emaljekjelen så godt;) Ha en god søndag videre, klem W

    ReplyDelete
  4. En sånn smørsmelter har jeg og! Den er kjempefin, og det går strålende å koke ett par egg i den om du skulle få behov for det!
    Ha en fortsatt fin søndag! Snus litt på sola :)
    Hanne

    ReplyDelete
  5. Så mange fine skatter!
    Ja, ull er gull når man har småtroll som trenger mye skift. Barnebøker får man masse av på loppis og der har vi funnet mye til våre barn! :) Den boksen var kjempefin!

    NYT dagen!

    Klem Ida

    ReplyDelete
  6. Så mange fine ting du fant! Masse deilig nostalgi. Også Emalox da... Love it! Så koselig at du linker til meg. :)

    Godt at du er blitt bedre! Håper resten av søndagen deres blir fin!

    ReplyDelete
  7. Hei, hei. Så mye sjarmerende du plukket med deg fra loppemarkedet. Det har ikke blitt så mange loppemarkeder på meg denne høsten. Føler huset er mer enn fullt for tiden og går nå gjennom ting for å se hva jeg kan levere fra meg til loppemarkedet som korpset til datteren min skal ha nå om noen uker.

    Men, det er ikke lett å kvitte seg med alt heller. Jeg tenker grundig gjennom om tingene kan få en alternativ funksjon. Heldigvis vinner som oftest fornuften og det havner i "loppeesken" :-)

    Ønsker deg en fortsatt fin søndag! Hilsen J - K

    ReplyDelete
  8. Really nice little things!

    ReplyDelete
  9. Mye flotte saker her! Genseren var jo kjempefin! Og likte stolen også veldig godt. God søndag! Linda

    ReplyDelete
  10. Anonymous9/25/2011

    Kjære datter <3
    Glad jeg bor så nær dere at jeg kan hjelpe.
    Dagen i går var hyggelig og god for meg også, takk :-)
    Vi var innom bruktmarkedet til Kiwani også, så 4 steder ble det
    :-)De to plattene jeg kjøpte der, er allerede på veggen :-)
    Klem mamma

    ReplyDelete
  11. Fin-fine funn!!
    Den barnestolen var super.

    ReplyDelete
  12. Den lille stolen er så fin, hadde en sånn da jeg var barn, men den er selvfølgelig kastet for mange år siden. Skulle gjerne hatt den nå til våre barn. Den store boksen var også super! Ha en fin søndag videre!
    Klem fra Anne

    ReplyDelete
  13. åh så mange fine ting! Godt dere er i bedre form, og klare til å ta fatt på en ny uke! :)

    ReplyDelete
  14. Så masse fint! Jeg har nettopp laget et lite innlegg om noen av de samme bøkene som du har fått tak i. Jeg liker dem kjempegodt. Og den stolen var jo bare supersøt - jeg har en med elefanter på fra da jeg var lita. Godt at du ble frisk til en slik super lopperunde :-)
    Frisk uke ønskes deg ;-)

    ReplyDelete
  15. You scored the mother load of exciting finds....I'm sooo jealous! all that yummy color!

    ReplyDelete
  16. Oh, fin bolle!! Jeg og gjorde et Emalox funn i helgen ;)

    Så mange pene skatter du fant!

    ReplyDelete
  17. Marihøna har akkurat samme stol :) Den er såååå fiiiin :D

    ReplyDelete
  18. Å, du fant mye fint! Dødskul barnecampingstol. Og du er jammen flink til å finne gamle barnebøker, maange fine her.
    Jeg fant også noen dukkehusmøbler i helgen, synes miniatyr er så morsomt:-)
    Bra du er i form igjen, og har snill mor som loppepartner. Her er vi superforkjøla alle fire, men i godt humør.

    Ha en god kveld!
    Klem:-)

    ReplyDelete
  19. Det må eg seie var ei vellukka lopperunde ja! Gratulerer med masse fine funn! Trur eg må leite litt etter ulltøy neste gong eg er på loppis, det er jo så masse fint å finne. Og GENIALT å sjå etter dukkehusmøblar! Trur eg også må gjere det ;)

    ReplyDelete
  20. Så mye vakkert du fant! Imponert!
    Digger den smørsmeltekjelen, og det finnes utrolig mye flott ulltøy til de små, de vokser jo så fort så det ser ofte helt ubrukt ut når man finner det på loppis, eller om man er så heldig å arve noe!

    Snille snille mamman din da! ❤

    Masse klemmer fra meg.

    ReplyDelete
  21. Anonymous9/25/2011

    Så mye fint :) En sånn stol hadde jeg da jeg var liten, kjempefin!
    Jeg føler meg nesten som en snoker når jeg leser på bloggene uten å ha en selv, men blogging er ikke noe for meg. Selv om jeg gjerne kunne skrevet et fantastisk innlegg om den deilige lampa jeg kuppet i helga. Den gav meg fullstendig hjertebank!
    (Jeg har ikke for vane å kjenne igjen bloggere, men jeg har jo sett et par bilder av deg og ditt nydelige hår, så du var lett å kjenne igjen)

    Hilsen meg med lampa. Som stadig er innom bloggen din.

    ReplyDelete
  22. Så herlige loppefunn!:):)

    ReplyDelete
  23. for noen herlige kupp, og kult å bli kjent igjen :) Kjendis du :) Med den søte familien ogdet fine hjemmet og de godetankene dine som du deler med oss :)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!