September 05, 2011

Amy Hunting

Jeg er altfor dårlig til å komme meg ut på utstillinger.
Jeg liker jo å sjekke ut andre kunstnere. Se på hva som skjer der ute på kunstscenen . Få inspirasjon, bli motivert og kjenne på de forskjellige følelsene verkene gir meg. Kankje jeg ikke skjønner verket i det hele tatt? Det hender det også. Et av mange goder ved å gå på kunstskole er at vi blir dratt med både hit og dit, til gallerier og utsillingssteder rundt om i byen. Nå som vi går flere sammen er det lettere å komme seg opp og ut for å se hva som skjer.

Ved Galleri Ram ble jeg virkelig positivt overrasket. Imponert og inspirert.
Amy Hunting, født 1984, har utstillingen "Tro kopi" med møbler, tegninger og objekter.

"Amy Hunting er utdannet ved avdeling for møbel og romdesign ved Danmarks Designskole. Hun er i tillegg til sin egen virksomhet, kurator og gründer av og eier av Norwegian Prototypes, som i år ble arrangert for andre gang som en mønstring av norsk moderne design under London Design Festival. Hun var også en av utstillerne under utstillingen ”The gap between Art & Design” på Momentum-festivalen i 2010." - Fra pressemeldingen.

Jeg falt slik for hennes fargerike, naturlige og smarte møbler:

Alle foto av Carsten Aniksdal

"Møbelkolleksjonen som har fått tittelen ”Same, Same, but different”, består av sju multifunksjonelle småbord, et stort sidebord og to kister. Alle er utført i furu og tykk filt. En viktig komponent er tyngdekraften, siden filtelementene får sin form ved at de henger fra slisser i overflaten på hvert møbel." - Fra pressemeldingen.

Er de ikke kule? Jeg blir rett og slett glad av å se på dem. De hadde passet rett inn her hos meg.

Utstillingen varer frem til 25 september om du har lyst til å ta deg en nærmere titt.

Jeg må også vise frem denne premierte hyllen fra 2009, hun har laget av avkappede trebiter fra en treimportørs søplekasse. Her avbildet i svenske Elle Decoration:


Fantastisk fin!

PS. Jeg ser at jeg har fått mange nye, fine følgere og nærmer meg snart rundt følgertall!
Dette må selvfølgelig feires og jeg lukter give away lang vei. Følg med de neste dagene, jeg skal finne på noe
ordentlig godt til dere! Velkommen alle nye følgere. Håper dere vil like dere her inne hos meg.
  

2 comments:

  1. Tror folk generelt er litt dårlige til å komme seg ut på utstillinger, konserter og teaterforestillinger. Tror at det er en liten kjerne av folk som går ut på slike ting jevnlig. :)

    Gratulerer med mange fine følgere. :)
    Om du har lyst kan du bli med på min give away:) Rosa!

    Ha en flott kveld:)

    ReplyDelete
  2. Amy er kjempe flink :)
    Jeg har elsket den resirkulerte hylla hennes du viser nederst siden jeg så den i lokal avisa for en stund siden
    (Amy er oppvokst på åssiden i Drammen..)
    Veldig enkelt å lage selv også ;)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!