September 08, 2011

Fra kopp til stettfat

Et av helgens loppefunn var 2 små kopper med tilhørende fat. De var så yndlige og søte
der de sto, og for 1kr stk, ja så måtte jeg jo kjøpe dem.


Men hva skal jeg med enda fler kopper, når plassen i skapet ikke strekker til?
Jo, lime dem sammen og lage et lite serveringsfat. Dette er en gammel gjenganger her
i bloggeverdenen, men ideen er like fin for det.

 
Sitronskivene til dagens fiskepinner smakte ekstra godt og surt, servert på staselig og
hjemmelaget fat. ( Iallefall la jeg godt merke til det). Praktisk med hanken som gjør fatet lett å flytte rundt.



Tidligere har jeg laget høyt stettfat på samme måte, med bruk av en spraymalt
messinglysestake og et fint dekorert fat. Alt man trenger er noe å lime sammen
og sterkt lim, som kan lime porselen/glass/metal. Unik lim på tube fra Rema gjør susen.

Det er som sagt mange før meg som har vist frem sine hjemmelagde fat og lysestaker.
Organize and decorate everything, Little moments. Og om du googler litt finner du sikkert
enda flere for mer inspirasjon.

Har du limt sammen stettfat noen gang? Eller kanskje en lysestake?
 

12 comments:

  1. Så fint det ble!! Nydelig!

    ReplyDelete
  2. Så morsomt! Jeg har ikke sett den versjonen før. Lo godt da du skrev "jeg la iallefall merke til den "....så for meg din partner da (slik er min mann også)

    Ha en finfin kveld :-)

    ReplyDelete
  3. Yndige var rette ordet:) Nydelige var de!

    ReplyDelete
  4. smart!
    de var helt nydelig:)

    ReplyDelete
  5. Oj! Fine! Og billige!!
    Kjempefin løsning!;)
    klem

    ReplyDelete
  6. Så stilig MUMSI ! Jeg likte de koppene :) Har ikke prøvd dette , men må jo det da ;)

    Jeg så deg i ROM 123 i dag :) Så koselig reportasje :) Du er en stor inspirasjon .

    Klemmer fra Janne

    ReplyDelete
  7. De var bare knallsøte! Jeg har ikke laget stettefat enda, men en gang må jo bli den første også ;)*♥*

    ReplyDelete
  8. Kjempefint! Nå fikk jeg lyst på sitron :)
    Jeg har aldri gjort det,men mamma'n min lagde det i bursdagsgave til søsteren min, med fat hun hadde malt selv :)

    ReplyDelete
  9. Så deg i Rom 123 i dag - fint kjøkken du har og gøy å se deg "i virkeligheten" ;-) Blir følger :-)

    ReplyDelete
  10. Kjempefine! Jeg har et stettfat integrert i mine egne planer òg:-)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!