August 11, 2011

Stilleben i stua

Bilde tatt fra Rom 123 - nr 7/2011. 

I Rom 123 er det alltid mye nytt, lærerikt og spennende. En artikkel om hvordan style ditt hjem,
med stilleben, farger, miksing og grupper var spesiellt interessant. Å lage små stilleben har jeg liksom
aldri helt fått til. Det er vanskelig å slippe seg løs og bare kjøre på. Nå måtte jeg prøve meg,
og med friskt mot og gode tips i bakhånd ble sjenken i stua plassen for et nytt stilleben.


Stueveggen.
Med muren behandlet i den gamle Marokanske Tadelakt teknikken.
Og tv`en. Den litt for store tv`en på veggen. DEN er hellig og kan absolutt ikke
gjøres noe med.. Mens jeg skulle ønske vi kunne ha en mindre, hvit versjon, kanskje
til og med inne i et skap.. Enn så lenge får den henge rolig og bestemt her.


En leser i Rom 123 etterlyste flere bilder av tv`er og musikk anlegg/møbler i stua.
Og det er sant som hun sier, det er ikke ofte jeg ser dette rundt om i interiørblogger og
magasiner.. Har jeg vist frem tv`en vår før? Tror jammen meg ikke det.
At det ofte er vanskelig å finne gode løsninger på dette, kjenner jeg meg igjen i.


Jeg har prøvd meg på et stilleben og det ble ikke så altfor ille.
Kjenner at jeg ikke helt har kontrollen men det er godt å slippe den iblandt også.
Jeg har tatt i bruk ting og tang fra rundt om i huset. Et gammelt bilde som aldri helt ble ferdig.
Bøker, vaser, duftlys (fra Skeidar stand på Glansdagen), bilder av oss etc..


Og i midten av det hele Provence galssbolle fra Holmegaard.


Jeg var så heldig å være en av vinnerene i en trekning i regi av House of Oslo
på Glansdagen i juni. Og jammen kunne jeg ikke komme å hente en Provence glassbolle
fra butikken Raun. Den er virkelig lekker og jeg føler meg riktig så sofistikert med slik en
flott glassgjenstand i hus. Takk til Sasha & Ruth Astrid ved House of Oslo.

P.S
Til deg som lurer på veggfargene i stua og på barnerommet.
I stuen har vi malt med fargen Concrete, Flutex 7s tone 1, en matt veggmaling i fra Flugger.
Fargen på fondveggen på barnerommet og i gangen, heter Elegant brown, Flutex 7s tone 3,
også veggmaling i fra Flugger.

5 comments:

  1. Superflink til å lage stilleben er du jo;) Ble fint det asså. Klem Wilhelmine

    ReplyDelete
  2. Nydelig stilleben da du - dette syns jeg du greide med glans!!

    ReplyDelete
  3. Synes det ble kjempe fint jeg, frøken!


    Synes rett og slett du fortjener litt skryt*smile'

    klem klem

    ReplyDelete
  4. Så sant, så sant! Det er vanskelig å fremstille TVèn på en dekorativ og fin måte, for det er jo bare en TV! :D Men jeg har faktisk vist den, samt musikk anlegget vårt kanskje to ganger :D Men det skal sies at det er de bildene jeg mest misfornøyd med også :P klem fra AM

    ReplyDelete
  5. Jeg syns også tv'en er trøblete å ha med å gjøre. Hadde det vært opp til meg hadde den jo ikke vært her i det hele tatt ;) Vår får akkurat plass i den ene delen av String-hylla vår, og med bøker og annet nips rundt fungerer det faktisk greit uten at den tar for mye oppmerksomhet.
    Veldig søt den lille, hvite (sy?) puffen du har der! Er på utkikk etter en sånn :)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!