August 10, 2011

Sakkosekkputefin og trillefin


En gang for lenge, lenge siden fyllte min mor rester fra min barndoms sakkosekk opp
i et putevar i lin. Den skulle Nanino få lov å boltre seg på. En regnfull dag, 1 og et halvt
år senere har den endelig fått seg putetrekk. Stoff fra en gammel Ikea gardin.
Tykt, enkelt og slitesterkt. Sydd til med konvolutt åpning med ca. målene 70x70cm.


Sakkosekkpute er fint å sitte på når man skal lese bøker. Den gamle plateboksen også fra lenge
siden, har endt opp som barnebok kasse. Under komoden på barnerommet. Hjulene fant jeg i en
veske sammen med fire blå og fire røde på et loppemarked i fjor. Billig og brukbart. Slikt liker jeg!
 

8 comments:

  1. Så utrolig koselig lesekrok for lille snuppa :)
    Av og til tar ting litt tid -men dJa er det ekstra moro når det er gjort!

    Herlige bilder fra barnerommet under - og de barnebøkene du fant på bruktbutikken!! Jeg hadde den Hans og Grete boken når jeg var liten... lurer på hvor den er...nostalgi :)
    Ønsker deg en herlig onsdag!
    klem Carina

    ReplyDelete
  2. Skikkelige gladfarger! Har lenge drømt om en sakkosekk, dette var enkle tips til hvordan jeg kan sy en selv :) Takk for det!

    ReplyDelete
  3. Det ble kjempefint! jeg har også laget masse saccoputer opp gjennom tiden. Så deiligt å slenge seg ned på!! Lang brukstid har de jo ogs ;) like deilig for liten som stor!!

    Klem Silje

    ReplyDelete
  4. Hei på deg! Hyggelig å 'hilse' på deg :)
    Og takk for dine fine ord inne på bloggen min, det varmer!

    Finfin blogg du har her også, den gule tapten en bare en fest! Og jammen har jeg ikke sett deg i Rom 1-2-3 også :)

    Klem,
    Signe

    ReplyDelete
  5. For ein deilig liten lesekrok!

    ReplyDelete
  6. wow. Ble veldig betatt av den gule kassen til bøker

    ReplyDelete
  7. Stilig sakkosekkpute! Og en sånn trillekasse til bøker kunne jeg tenkt meg til snuppenes bøker! Kanskje en gang..? :)

    ReplyDelete
  8. Kjempefin saccosekk og skuff med hjul. Digger bildene dine altså.
    Nå har jeg lagt ut bilde av lekegrinda mi på bloggen. Hehe ikke like retro i fargene, men søt likevel.

    ReplyDelete

Comments makes me smile!