August 09, 2011

Nytt fra barnerommet

Det er veldig lenge siden jeg har vist frem bilder av barnerommet.
I over 2mnd nå har onkel S bodd på Nanino`s rom i påvente av å finne seg leilighet.
Stakars onkel S, fra London, kunne jo ikke bo på gata, så da fikk han bo hos oss.
Nå er han flyttt ut og endelig ( Ja det var godt han fant seg noe tilslutt! ) har Nanino fått rommet sitt tilbake.


Et til av sommerens fine bruktfunn er denne gamle dukke-lekegrinden.
Den fant jeg på brukbutikken i Knarvik, og klarte bare ikke gå i fra den.
Det var en der i blå også, men MÅTTE nøye meg med 1.
Håper den har fått et godt hjem hos noen andre som er like fornøyd som jeg og vi.


Den står fint plassert foran 4 stk stikkontakter og sjuler dem godt for nyskjerrige Nanino.
Barnerommet er tidligere kontoret i huset og her er sikkontaktuttak godt overrepresentert.
En liten utfordring å sjule dem..


Det gamle speilet har byttet plass og fått nytt oppheng. Bort fra veggen bak døren.
Etter ivrig speilig over tid måtte den orginale skinnstroppen som kommer ut av sidene, gi tapt.
Hvordan henge det opp nå?


Jo, inspirert av disse bildene, kom jeg på å feste et skinnbelte rundt. Et par nye hull måtte
stemples ut. Så var det bare å feste rundt rammen og henge opp.

Det er godt å få Nanino på eget rom igjen. Soverommet vårt føltes plutselig dobbelt så stort.
Hun er jo barnehagebarn nå og klarer seg helt fint på EGET rom også.

God tirsdag til folket :)


16 comments:

  1. one more post :)

    i LOVE all the pics. it`s just AMAZING!!!! love your home.

    ReplyDelete
  2. Nydelig rom- klart det blir bra å få bruke det til barnerom igjen :)

    Jeg ble veldig glad for å se løsningen din på speiloppheng, for jeg har det samme speilet selv...hvor skinnstroppen også har gitt tapt. Nå skal jeg også fikse nytt oppheng. Takk :)

    ReplyDelete
  3. Jeg har så lyst på rommet til Nanino, hun er heldig!

    ReplyDelete
  4. Åh, den dukkelekegrinda hadde jeg da jeg var liten! Akkurat lik. Meeeeemories!!!

    ReplyDelete
  5. Så fine bilder av et fantastisk fint rom! Sånn lekegrind har jeg sett før, men husker ikke hvor... Tror ikke jeg hadde det selv, så kanskje det var noen jeg kjente som hadde det.

    ReplyDelete
  6. For en flott brunfarge på veggen! Vet du hva den heter, eller hvilken nummer den har?

    ReplyDelete
  7. Herlige bilder :) klem!

    ReplyDelete
  8. Mmmmm, elsker det rommet. Og fantastisk lekegring. Hadde sånn sjøl, men aner ikke hvor den er nå

    ReplyDelete
  9. For et flott barnerom! Vi pusser opp førsteetasjen, og barna skal få nye rom. Moro med litt inspirasjon! Og den dukkelekegrinda var kjempefin. Hadde ikke klart å gå i fra den, jeg heller!

    ReplyDelete
  10. Hei og takk for alle gode ord og hilsner :D
    Barnerommet tror jeg må være mitt favoritt rom og det gleder meg at det faller i smak og kan inspirere andre også.
    Mariann: Jeg skal finne ut hva fargen på veggen heter i morgen den dag :)

    ReplyDelete
  11. Nydelig rom! Jeg elsker det! Og sånn lekegrind til dukker har jeg også. Nå som jeg ser du har fått den frem på barnerommet, tror jeg jammen jeg må leite min frem fra kjelleren. Tror jentene våre er ganske like i alder. ;)

    ReplyDelete
  12. Så kjekt å få igjen rommet sitt :)
    For dere også da :)

    Rommet hennes er sååå fint!

    -Amalie

    ReplyDelete
  13. Så fint rom :)Dere har det kjempe fint :)

    ReplyDelete
  14. Hei pus! Takk for så koselig kommentar på bryllupsinnlegget. ♥
    Du, på lørdag er jeg nok fremdeles i Kjøbenhavn. Vi reiser en liten tur i morra, og blir til søndag. Yey! Gleder meg! Men da er jeg altså ikke hjemme. MEN si ifra neste gang, om du er på Tomter. Vil mer enn gjerne treffe deg, rotete hus eller ikke. Kom!!

    Ha en fin onsdag min venn.
    Og du, barnerommet til Nanino er så utrooolig lekkert! Jeg suger til meg all inspirasjon, farger og ord. Og alt går rett til hjertet! ♥

    ReplyDelete
  15. Den dukkelekegrinden var jo knall. Et varp :) Perfekt oppbevaring for leker.

    ReplyDelete
  16. så lurt med den lekegrinden!
    *notere seg bak øret å se etter på loppis/fretex*

    Ha en fin kveld!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!