August 18, 2011

Neglisjert soverom og arbeidsrom.


Jepp, slik kan det altså se ut.

For litt siden skrev Smileull om hvor vanskelig det kan være å komme igang med å rydde,
selv om man i utgangspunktet liker å organisere, sortere og få rotet på plass.
Jeg kjente meg så godt igjen. Får jeg ikke ånden over meg, er det veldig vanskellig å begynne.
Særlig når det kommer til soverommet. Det er rommet som alltid kommer sist i rekken.
Et virkelig "tar det senere" rom, med plass til hva det nå en skal være som bare skal ryddes bort
for en liten stund.. 

En hel sommer med Nanino sovende på vårt rom har resultert i ganske så kaotiske tilstander der inne.
Hennes ting, våres ting (mest mine ting) og ting jeg ikke engang vet hvem er sine, hulter i bulter, overalt.
Men i dag da pappaRottefinn tok turen ut med Nanino for frisk luft og lunsj, så jeg muligheten og
ryddeånden kom virkelig over meg. Godt hjulpet av favoritt låtene på full styrke, selvsagt.


Ryddig soverom igjen. Og det føles så bra!


Nanino liker at gardina er "tilgjengelig" for lek igjen..


På den andre siden, på "arbeidsrommet", sto skrivepulten tidligere plassert midt i rommet.
Den måtte settes inn mot veggen for å få mer plass da vi fikk besøk.
I dag flyttet jeg det grønne Ikea teppet under. Tidligere lå det under senga.
Dette syntes jeg er med på å dele opp rommet ytterligere og skaper to definerte soner.
Stort pluss er at det er såpass stort at Nanino får fin tumle plass på mykt teppe når mor skal sy etc.
Soverom & arbeidsrom i ett!


Et helt ryddig rom er som balsam for min sjel. (Også et litt rotete rom. SUPER ryddig holder det seg sjelden lenge). Skuldrene senker seg og jeg kan slappe ordentlig godt av. Jeg er kanskje litt rar, 
men mye fysisk rot og uorden resulterer ofte i indre uro og stress. 
Spørsmålet nå er hvor lenge vi klarer å holde det slik. En god stund, håper jeg.

Har du et rom som ofte blir neglisjert?

15 comments:

  1. Så herlige bilder!!!!!! Disse kan jeg se lenge på :) Og nå fikk jeg faktisk lyst til å rydde jeg også!!! :D KLEM.

    ReplyDelete
  2. Elsker dette rommet!!! Så mange herlige detaljer og farger<3
    Jeg kan jo ikke lese teksten din (husker jeg har nevnt det før;), men jeg nyyyyter bildene:)
    Klem

    ReplyDelete
  3. Fantastisk lyst og fint soverom!
    Og jeg er helt enig i at et ryddig rom er som balsam for sjelen.
    Jeg har ryddet og vasket leiligheten i dag, og det føles så godt etterpå. Og så er det helt perfekt i et par timer før leker, smuler og barnehagesand igjen tar over. Hihi:-)

    Soverommet vårt er forresten også et sted som ofte blir oversett, de andre rommene må liksom ryddes daglig etter at barna har lagt seg for at det skal være mulig å leve der;-)

    Ha en fin kveld!

    ReplyDelete
  4. Huff, her er det en del rot.. Men jeg blir litt stressa av mye rot.Prøver å holde det ryddig på soverom. Flotte bilder - må hyre inn deg som stylist når vi flytter;)

    ReplyDelete
  5. oh..som jeg kjenner meg igjen!!
    soverommet er hvor alt havner under panikkryddinga..for så å låse døra så ingen forviller seg inn dit ;)

    men du og du så lekkert det ble her inne...sov godt!

    ReplyDelete
  6. Jeg er som deg - orden i omgivelsene gir ro i sjelen! Jeg får dog noe hjerteklapp når jeg ser på de små figurene på hyllene over pulten din, ikke bare fordi de er fine, men mye fordi jeg ser for meg noe innmari kjedli støvtørking.... Finn styrke!! ;)
    God helG!!

    ReplyDelete
  7. Fantastisk fint soverom, du asså...allt er fint hos deg;) Flinka. Koser meg med dette innlegget jeg også...kan se på det i evigheter;)

    ReplyDelete
  8. Åh, jeg synes det er så deilig å se at det faktisk er litt rotete hos andre og en gang i blant! Dere har et nydelig soverom!!! Og jeg kjenner det på kroppen, at har en det fint rundt seg, blir sjelen harmonisk!

    god helg!

    ReplyDelete
  9. Våre rom blir stadig neglisjerte de, men stua er alltid ryddig:) Det er jo der jeg oppholder meg størstedelen av dagen:)
    Men jeg er sånn som deg, roen i sinnet kommer når huset er ryddet:)
    Vi har en sønn på 20 år som bor hjemme ennå. Hans rom må jeg helst ikke se, helserådet hadde stengt det av hadde de sett det;) Og jeg blir urolig og... tidvis hissig når jeg ser det:)Men, jeg rydder ikke der inne:)

    Lekkert i soverommet deres også, som i resten av leiligheten:)
    God natt:)

    Klem fra Trine:)

    ReplyDelete
  10. Såååå fint det ble. Her pusser vi opp gamgen og trappa, det gjør at alt som skulle ligget der ligger andre steder.... Og alt vi trenger som er i andre etasje til vanlig ligger nede rundt omkring.... Blæh. Har ryddedagen foran meg i dag så håper det ser bedre ut om noen timer:)

    ReplyDelete
  11. OIOIOI! Så HERLIG soverom! Det er fantastisk fint! Elsker lyslenka og arbeidspulten. <3 Og så morsomt at du nevnte meg :) Det er så DIGG når man bare kommer i gang, og ser resultater! Vi har også ett sånt rom som aldri blir helt bra. Det er kombinert arbeidsrom/gjesterom, og det er litt trangt og overfylt. Men når det er ryddig der er det ganske koselig, i det minste. ;)

    ReplyDelete
  12. Syns det soverommet ditt er så fint! Blir virkelig inspirert (og en anelse misunnelig :-) Soverommet vårt nå..er et sted vi sover og unngår å åpne øynene så fremt vi kan. hihi

    ReplyDelete
  13. Ja, Soverommet!
    Men dere har virkelig et nydelig soverom. Vårt er ganske grått og trist i grunn. Som regel har vi heldigvis øynene lukket der inne så vi ikke ser rotet.

    ReplyDelete
  14. Åh - eg blei så GLAD av å sjå bildene av soverommet, for eit herlig-herlig rom!! Og no vart eg inspirert til å ta eit tak på kjøkkenet før eg fortsetter bloggerunden :)

    Det rommet som er absolutt mest neglisjert i vårt hus er nok vårt soverom... det er nitrist, rotete, støvete - rett og slett heilt bleurgh! Men eg søv faktisk rettelig godt der likevel :)

    Klem Eli

    ReplyDelete
  15. Kjenner meg godt igjen med indre uro og stress... Nå er jeg veldig urolig kjenner jeg, for nå skal det åpnes opp mellom nytt og gammelt bygg. Alt står stblet rundt. Småtten prøver heroisk å sove i senga si mens snekkeren river ned veggen. Sengen står for øvrig nå i stua;o)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!