August 12, 2011

Lekekjøkken på kjøkkenet


Lekekjøkkenet er ferdig!
Hyllen køpt på Maritabutikken er ferdig malt/ spraymalt og kommet opp på veggen.
For å lage "talerkenholder" på øverste hylle, har jeg dratt av nederste rundpinne på en kleshenger,
sagd den til noen mm for lang og kilt den inn mellom endestykkene. Enkelt og dekorativt.



Og klart en liten kokk må ha utstyret i orden. Av tilbehør er et kjøkkensett fra Claes Ohlson,
grønsakskurv fra Ikea. Tinnfat/coasters, mini teboks, retrokjele og tekanne fra bruktbutikker,
en kjevle fra da jeg var liten, og noen plastkopper med skje`er. Brio komfyren er et finn.no funn
og ovnen inni har jeg malt hvit.



Det var en storfornøyd liten Nanino som fikk leke litt på kjøkkenet sitt før barnehagen i dag.
Gleden over å se henne holde på får meg til å tenke tilbake på da jeg var liten
og hvordan jeg og en venninde hadde lekekjøkken bak i hennes hage. Jeg elsket å holde på.
Da brukte vi fjellet som komfyr, pinner og steiner. Ikke noe fancy men det fungerte fint, med god fantasi
kan man komme langt.. Her i byen har vi ikke hage, desverre, men syntes jeg har fått til et godt og
rimelig alternativ. Lekekjøkken på kjøkkenet til Mumsi og PappaRottefinn er stas!



17 comments:

  1. Så fint kjøkken! Kjekt å ha det på kjøkkenet så kan dere lage middag sammen :) God helg :)

    ReplyDelete
  2. Heldige Nanino! Så fint det ble:) God helg!

    ReplyDelete
  3. Hvilken drøm for en god husmor skal bli ;) Veldig smart med den kleshenger rundpinnen .Husker jeg også likte å lage mat ute . Vi holdt på i skogen , lagde sølekaker og moseboller :)
    Koselig på kjøkkenet deres !

    God helg Mumsi :)
    Klem fra Janne

    ReplyDelete
  4. Så herlig! Snuppa mi er også veldig glad i lekekjøkkenet sitt :) -det er en gammel kommode som jeg lagde til storebroren hennes for noen år siden. Må visst på Ikea for å finne litt flere matbiter å leke med, har gått over fra plastikkmat til heklet og stoff, det er liksom mye koseligere :D *❤*

    ReplyDelete
  5. Så koselig! Passet helt perfekt til både jenta og resten av kjøkkenet :)

    ReplyDelete
  6. Hihi, det var nydelig! Mine tantebarn elsker disse søte kjøkkenkrokene og holder støtt og stadig på med kokkelering. Tante blir ofte invitert på "kaffe og kaker"! Koselig liten skammel ved siden av også =)God helg, M

    ReplyDelete
  7. Genial ide med den kleshengeren da!
    Perfekt å ha lekekjøkkenet på kjøkkenet, så kan man kokkelere sammen ;)

    Æ <3 bildevæggen din!

    Go hælg! Klæm

    ReplyDelete
  8. Så fint et lekekjøkken!
    Vi har også den komfyren til snuppa. Lurt å male den hvit inni, hmm... kanskje jeg også skal gjøre det ;)
    Kos dere på kjøkkenet og ha en super helg!!

    Jeg skal male gangen i helga, gleder meg til en forandring! :)

    Ha en fin kveld! :)

    ReplyDelete
  9. Smart ide med kleshengeren :D Her blir det nok stor kosing :D

    ReplyDelete
  10. Wow, så fint - blir hun ikke kokk nå så skjønner jeg ingenting!

    ReplyDelete
  11. For eit utrulig flott leikekjøkken! Og veldig smart å ha det på kjøkkenet, så kan ein kokkelere saman!

    ReplyDelete
  12. Så utrolig kult!! Digger stilen din, altså :) Lekent :)

    ReplyDelete
  13. Så fint det ble! Kjøkken er moro å leke med, det synes jentene våre også. De kan holde på i lang tid med å koke og ordne. Her er det suppe med rips og eplekart fra hagen som står på menyen for tiden. :)

    Ha en fin kveld, kjære deg!

    ReplyDelete
  14. Å, så FINT det ble!
    Enhver liten jentes drøm:-)
    Å leke med lekemat er veldig populært blant mine barn også.

    God helg:-)

    ReplyDelete
  15. Så fint du har gjort det!
    Og en liten tallerkenhylle er et must i alle kjøkken i dag ;)
    Ikke rart den lille kokken ser glad ut :)

    ReplyDelete
  16. I love love Love.......everything!

    ReplyDelete
  17. Så fint det var. Lurt med tallerkenhylla!! Et godt tips :o). Den var så fin den tapeten på kommoden din også. En fin blanding!!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!