August 19, 2011

Enkelt barnedynetrekk


Hjemme dag fra barnehagen. Tett nese og vondt i halsen. Regn og ruskevær ute.  
Mumsi har brukt litt av dagen på å sy et nytt dynetrekk til Nanino.
Bak meg har hun lekt på myk tumleplass, med favoritt syselen, tegning. 
(Varmer mitt kunstneriske mammahjerte ekstra, ekstra mye!)


Nanino har virkelig strekt seg i sommer og babydyne nr 2, er blitt oppgradert til enda en større en.
Men da det kom til dynetrekk ble 150kr - 200kr - 500kr pr trekk!?, i dyreste laget.
Mumsi måtte ta saken i egne hender.


Jeg har brukt et gammelt og mykt dynetrekk kjøpt for 20kr i en bruktbutikk og fulgt denne fremgangsmåten.
Fungerer som bare det, går ganske så raskt og ikke minst er det veldig, veldig enkelt.


Og hvor lenge klarte Mumsi å holde soverommet ryddig?
Ikke særlig lenge.. Man kan ikke arbeide uten arbeidsrot. MEN som sant er så har jeg vært flink å rydde etter meg. Så det er ikke så ille. PappaRottefinn smiler.

10 comments:

  1. Fint stoff ! Du har vært flink til å sy og å holde det ryddig Mumsi Hi hi ;)

    Kos deg videre i helga !
    Klem fra Janne

    ReplyDelete
  2. Superheftig! Bokmerker oppskriften med det samme :) Du.. hvor har du fått tak i tapetet med orange trær blant annet på Naninos soverom?

    ReplyDelete
  3. så fint det ble. og så enkelt. til og med jeg kan jo kanskje klare det ;o)

    ReplyDelete
  4. Er så for at man ikke alltid behøver det dyreste og nyeste! Likte utrolig godt trekket du laget, fargene var herlige :D Jeg er også en rotekopp når jeg jobber, det må til, men jeg er som deg alltid flink å rydde opp igjen også :D Ha en fin helg, klem fra AM:))

    ReplyDelete
  5. Mye bedre å kunne ordne selv av gammelt og brukt enn å kjøpe nytt og dyrt:-) Også ble det jo knallfint!

    ReplyDelete
  6. Supert, og for en herlig farge!

    ReplyDelete
  7. I'm in love with everything in this room!!

    ReplyDelete
  8. Så herlig stoff altså!
    Min lille krølltopp trenger virkelig noen nye sengesett nå som hun skal gå over til juniordyne snart :) Lurer på om jeg skal finne frem stoffbunkene mine og se om jeg får laget noe med gammalmanns sykmaskina mi ;)

    Ønsker deg en flott helg!

    Klem fra Ida
    (Interiør drops)

    ReplyDelete
  9. Ja syntes det er en lett og billig måte å lage nye barnedynetrekk :)
    Man tager hva man haver ;D

    Banebakken: Tapeten på komoden og på det lille skapet er i fra Ferm living og heter Dotty.

    Nett adr: http://www.ferm-living.com/kids-wallpaper/dotty/

    Jeg har kjøpt det som meter rester i 2 butikker i Kjøbenhavn. Men jeg vet blant annet at Sprell fører Ferm living tapeter hos dem.
    :)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!