August 05, 2011

Dukkestue og fin kjole

I sommer var vi på besøk hos min interiørgale kusine i Bergen.
Vi kom rett til nyoppusset dukkestue i anledning den yngste datterens 5års dag.
Her likte Nanino seg så godt at hun kunne ha flyttet rett inn. Jeg også.  


Gulv, vegger og tak er malt hvite. Sommerlige, søte detaljer i rosa får skinne i all sin prakt.


Lekekjøkken og hylle ifra Ikea. Diverse annet er samlet ifra her og der. Hånduker og gardiner
er omsydde løpere i fra Nille. ( Tror jeg det var ). De er med på å gi et så fint helhetlig inntrykk.


På den ene veggen var det vaskekrok. En skuff/hylle festet til veggen, med trekk forann.
Vaskebolle, speil og nødvendig tilbehør. Pluss kaffekoppen min. Bevertning i stuen var det
ingen mangel på kan du skjønne. De lekreste retter ble disket opp og servert.


Utenfor flagget flagget høyt og stolt. Nanino syntes det var så flott.
Her var også første gang hun hadde på seg den nye/gamle kjolen sydd av min tante på 70`tallet.
Tidligere visst på blåbær tur. Heldige oss som fikk arve den. Takk! 

13 comments:

  1. Den dukkestuen var knallflott! Tipper det er stas å leke her ja :)
    Skjønne jenter :)

    God helg
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  2. Å, så kjekt det så ut til å være liten (og stor) her!
    Tror jeg vet om noen jenter som kunne tenke seg å lekt der ja...
    GOD HELG til deg og dine!
    Klem May Helen

    ReplyDelete
  3. For en utrolig fin dukkestue :) Nyydelige detaljer! Skjønner godt at hun tridves godt i den.
    Flott kjole også, annerledes, som blir lagt merke til :)

    God helg!
    Klem fra Stine

    ReplyDelete
  4. Åh, for en lekker lekestue! :) Ikke rart jentene kosa seg der inne!

    god helg!

    ReplyDelete
  5. Så utrolig nydelig dukkestue!
    Så heldige dere er, tenker ungene elsker det! :)

    GOD HELG
    Klem fra Ida
    (Interiør drops)

    ReplyDelete
  6. Så koselig:) Og kjempe søt dukkestue - heldige de som har plass til en slik! Det beste å være på besøk hos andre med barn, er å se hvor fint ungene leker sammen synes jeg:)

    Ha en fin-fin helg:)

    ReplyDelete
  7. Sikke en fantastisk dukkestue, jeg kan godt forstå at Nanino var begejstret.
    Tak for den søde hilsen på min blog, og linket. Jeg undrede mig over at jeg pludselig havde så mange besøg fra Norge - skjønt!
    God weekend,
    Klem Anne

    ReplyDelete
  8. Superfin kjole!!

    Dukkestuen var også fin, kjenner flere som gjerne ville brukt store deler av våkentiden sin der :)

    ReplyDelete
  9. å så herlig!
    flotteste kjolen også:)
    ha en fin helg!
    klem

    ReplyDelete
  10. For en nyyydelig dukkestue! Går og drømmer om dukkestue til jentene mine :) kjempefin kjole også !

    ReplyDelete
  11. den lille frøkna der er bare så søt asså, heia Nanino;)

    ReplyDelete
  12. Kjempefin lekestue!
    Skjønner godt a de likte seg der!

    Gleder meg sånn til å være ferdig med all malingen og få begynne å lage til i jentene sin :)

    God helg!
    -Amalie

    ReplyDelete

Comments makes me smile!