July 03, 2011

Teip og krøll

Lenge har jeg tenkt på at den hvite, avrunede veggen på kjøkkenet, fortjener litt oppmerksomhet.
Inspirert av et bilde i Ikea sitt Living-magasin, satte jeg igang i kveldingen i går.
Et lignende tre hadde vært kult å hatt på veggen. Men tørr jeg å male?

Nei. Ikke helt.
Elektrikkerteip ble funnet frem fra kjelleren. 
Og for at den skulle sitte best mulig, måtte jeg frem med vaskebøtta for å få bort matfett og støv.

Jeg begynte med stor iver, høylytt radio og kaffe på kanna.
Først et slags tre.. Med en fugl på en gren.
Men nei. Det stemte ikke helt. Fuglen ble ofret.
Kanskje gjøre de om til fine, grafiske bjørkestammer?!
På slutten av den andre stammen gikk jeg tom for teip.
Nuvel.. Sliten i skuldrene gikk jeg for å ta en pause.

Iiik! 1 time senere..
Elektriker teipen har levd sitt eget liv. Helt uten tillatelse.
Ops.
Men ble jo litt kult dette også. Levende kunst. Kunst i utvikling.
Over bildene fløy det opprinnelig en liten drage. Ikke nå lenger. 

I løpet av natten var enda mere skjedd.
Nanino er skeptisk. Naturlig nok.
Dette var langt unna det fantastiske treet jeg hadde hatt i tankene..


Det hele endte med en krøllet klump. 
Han får sitte fint i vinduskarmen en dag el to. Intill videre.
Konklusjonen er: Elektriker teip er for elektrikkere. Ikke kreative husmødre med andre planer.
Men den var morro å jobbe med. Det var den.

Nå står fargerik japansk teip på ønskelisten. DEN tror jeg vil fungere bedre.
Om den kommer til å bli brukt til et slikt påfunn i det hele tatt.. Den er jo så fin!

Håper dere lar dere rive med når kreativiten kommer over dere.
Som oftest blir resultatet bra. Noen ganger ikke fullt så bra.. Men det gjør ingenting.
Øvelse gjør mester.


My little decoration projet went a bit sideways.. My intention was to tape up a cool tree on our rounded wall in the kitchen. I used electrician tape, that soon to be learned, was NOT suitable for the wall.
It all ended up as a big lump of sticky tape, the next morning.
Oh well. My intensions were good. Not so much the result.

18 comments:

  1. Hi,hi...ser det bare for meg;)) levende kunst er bra...ha en fin uke som kommer, klem NIna

    ReplyDelete
  2. ha ha ha.. :-) Artig innlegg! Likte de grafiske bjørkestammene, så det hadde vært gøy å se om du fikk det til med et annet materiale. ;-)

    ReplyDelete
  3. åh bjørka blei pen!
    Men hahaha, gøy å se at andre prøver og ikke får helt til alltid også.Kanskje fler burde vise frem litt av hva som ikke funker,ikke bare de feiende flotte resultatene ;)

    ReplyDelete
  4. Svært lite samarbeidsvillig tape du har i hus;) Likte trestammen jeg, passet så bra på veggen din!
    Klem

    ReplyDelete
  5. Fnis! Det er neimen ikke alltid ting blir sånn som man hadde tenkt :D Men ideen din var kul, da. :-D

    Jeg husker en gang jeg skulle kle om en sånn billig plastklokke fra IKEA (sånn som de solgte til nitten kroner eller hva det var). Ville IKKE male, men definitivt bruke stoff. Vel. Det ble K-A-T-A-S-T-R-O-F-A-L-T stygt :D Krøllete og lim overalt og jeg vet ikke hva. Ikke gikk det an å se hva klokka var lenger, heller. Fnis! Godt den kostet nitten kroner da...

    ReplyDelete
  6. beklager altså... men jeg ler ganske høyt nå... ! ;o) ikke ondskapsfullt...! men bare deilig kreativt det du satte igang... også ble det den klumpen. fnis.
    ;) syns foresten første utkastet med fuglen var kjempefint! :))

    ReplyDelete
  7. Hi, hi, for et fantastisk innlegg!!
    Lykke til videre isken på det perfekte treet til veggen din:)

    ReplyDelete
  8. Oida! :) Men du kan nok trygt male et sånt tre istede, nå når du vet hvor fint det ble :D KLEM.

    ReplyDelete
  9. Å huff! Først tenkte jeg, ÅH så fint og enkelt! Det vil jeg prøve!
    Men det var kanskje ikke så lurt, ikke så varende hvertfall :)

    ReplyDelete
  10. :D Jeg har samme erfaring med Wallstickers... kanskje du må fram med maling og pensel?

    ReplyDelete
  11. hehehe for et herlig innlegg! godt å se at ikke alle prosjekter går helt knirkefritt i bloggeland, noen ganger kan man få inntrykk av at det meste er ren magi. *♥*

    ReplyDelete
  12. Bare gliser jeg.. Du må jo ha hatt litt av en mine da du så forvandlingene, og det hadde sikkert lille venn også. Tøft tenkt! Håper du får tak i en tape som sitter, for jeg tror det hadde blitt ordentlig røfft. :)

    Deilige morgenstemningen sin i innlegget over! =D

    ReplyDelete
  13. Hehehe... off da... Men så fint det hadde blitt visst den hadde holdt seg på plass :D

    ReplyDelete
  14. Morsomt å se at noe kan gå galt også :) Det er jo ikke alltid det blir postet, selv om det skjer. men i den lille timen der treet stod klart, var det jo fryktelig fint da. Håper du får opp et lignende tre snart :)

    ReplyDelete
  15. Haha, så utrolig bra!!

    ReplyDelete
  16. så ,moro å lese innlegget ditt, kjekt at du vise Diy som ikke gikk etter planen. kult at du prøvde.
    jeg syns ideen fra ika magazin var fett. o gjøre det med teip enda bedre. jeg malte en gang et stor tre på et 4x3 meter stort laken hvor jeg hang julekalenderen til mannen min på.
    også en mulighet,

    hilsen lykkelee

    ReplyDelete

Comments makes me smile!