July 04, 2011

Morgenstund

Detaljer fra en tidlig morgen i juli 2011.
Ha kameraet ved senga og knips i vei. Overraskende mange av mine bilder er fra slike stunder.
Gode morgenstunder.

I dag drar vi 3 generasjoner på jentetur til Bergen. I bil over fjellet.
Det blir godt med et avbrekk. Familiesammenkomster, natur og feire.
Planen er å ta det rolig. DET liker jeg.

Har noen tips om bruktbutikker i Bergen blir jeg hjertens lykkelig :)
( Jeg vet mitt lille bruktbutikk prosjekt har stoppet helt opp. Dumt. En fin dag håper jeg ånden kommer over meg igjen. Til da må dere bære over med meg . )

Early morning details from the bedroom, july 2011. Keep your camera besides your bed, and shoot away :D
Today we, my mother and I and baby Nanino, are driving over the mountains to the westcoast of Norway. Looking farward to see the grand nature.
  

15 comments:

  1. herlige bilder! elsket den lyslenken din! Og vet du! jeg tenkte akkurat det samme etter glansdagen.. skulle gjerne ha hilst på deg! For er så glad i bloggen din og tror du er knakende kjekk dame:-) Kos deg i verdens fineste by! Kanskje vi sees!

    ReplyDelete
  2. så nydelige bilder fra en morgenstund hjemme hos dere:) Søte Nanino er blid og fornøyd om morgenen, ser jeg:)
    Morgenstund har gull i munn:)

    Det prosjektet ditt med elektrikertape kunne blitt råfint, håper det går bra med japansk tape da:) Jeg måtte le litt da jeg så bildene, håper jeg lo med deg;)

    Ha en fin dag, Mumsi:) Jeg kommer til Glansdagen neste år, garantert:)

    Klem Trine:)

    ReplyDelete
  3. Herlige morgon- bilder! Ikkje verst med tre generasjonar på Bergenstur:) Sikkert koselig:-)

    Veit ikkje om du har tilgang til bil, men sidan eg bor "på landet" kan eg anbafale Gjenbruken i Knarvik (litt overprisa, men har funne mykje fint der) og NMS sin bruktbutikk i Knarvik. Tar vel fort ein halv time frå Bergen sentrum, nordover.

    God tur over fjellet!

    ReplyDelete
  4. God tur- og kos deg masse!

    Jeg kan tipse deg om Gjenbruktsbutikk på Haukeland (Tror det egentlig heter misjonssentralen, det ligger ved Hardangerveien, så det er littt utenfor sentrum kan man si..) I bergen sentrum er det jo ellers to fretexer som er verdt besøk og masse fint og gøyt i skostredet og i øvregaten.

    Som sagt, Kos deg masse. :)

    ReplyDelete
  5. vakker morgenstund,
    elsker dine knips:)

    ha en fin tur til Bergen,
    rolig liker jeg..
    jeg har tatt taktiske antistress valg
    når vi nå skal til Kjøbenhavn.
    Båt istendenfor fly, 2 dager isteden for en,
    ikke noe skal eller må, bare nyte:)

    klem fra Tone

    ReplyDelete
  6. :) Så herlige bilder! Ser ut som en deilig morgen! Og for en herlig morgenglad liten Nanino!

    ReplyDelete
  7. I tillegg til de som allerede er nevnt i kommentarene her så ligger det en bruktbutikk på Danmarksplass som heter Malimina eller noe i den dur, der har de mye rart. Husker ikke navnet, hehe. *♥*

    ReplyDelete
  8. God tur til byen jeg bor i! Håper du får fint vær;)
    Kan anbefale Fretex i Strandgata og ved Bystasjonen, Miljøhuset under Puddefjordsbrua og den butikken på Danmarksplass som Mie anbefaler over her, Millemilla, tror jeg den heter;)

    Hilsen fra Helgelandskysten:)
    Duse Pasteller

    ReplyDelete
  9. Nydelige bilder! Det er slik jeg ikke får til. Blir bare rot og lite idyllisk om jeg tar frem kamera sånn. Det er noen som bare har det i seg, slik som du!

    Ha en strålende jentetur! Kos deg i bøtter og spann!

    ReplyDelete
  10. Så koselige bilder!! Gull verdt å ha!
    Tusen takk for den fine mailen og kommentaren inne hos meg. Glad du likte koppen og N boksen :)
    Fortsatt god sommer....

    ReplyDelete
  11. Tregt svar herfra Mumsi, godt å se du ikke er ferdig med Bergensbesøket! Min klare bruktfavorittbutikk ligger i Knarvik, 1/2 time utenfor Bergen mot Nordhordland. Det er bare å spørre på shellstasjonen i bitte lille knarvik, så guider de deg videre. Den er meeget bra, der kan man tilbringe timesvis! Masse, masse stentøy og glass, gamle møbler, litt stoff og dill og dall, lamper, klær... alt hjertet måtte begjære. Har skrevet et innlegg med bilder fra den, På tokt med Eple og Pafrika eller noe, fra i vår engang. Kos deg i Bergen - var det du som kom med solen, kanskje? I dag er det jo fantastisk her.

    ...og ja, fine bilder, seff! Det er det jo alltid her hos deg :)

    ReplyDelete
  12. tuuusen takk for alle tips og gode tilbakemeldinger!Dere er så gode altså :D Takk!
    Wohoo! Bruktbutikker , here we come!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!