July 01, 2011

Loppefunn

Jeg har ikke ligget på latsiden.
Skattejakt i bruktbutikker er en av mine favorittsysler.

Sommerlig dynetrekk, orange gardin og heklet vognteppe. Elsk!

Orginal såpeholder. 
Fin kontrast på hvit, moderne porselensvask.

Søteste lille luxo lampen.
Jeg hadde akuratt samme i grå over senga da jeg var liten.

2 små plastikk pottesjulere. Fra før av har jeg to litt større, knall gule.
Fantastisk fine.


Elsker illustrasjonene, fulle av liv og farger.

Jeg får hjertebank når jeg finner slike flotte ting til en god penge. 
Skulle ønske jeg hadde jobb som innkjøper.. Egen butikk på Epla frister mer og mer.
Kanskje en vakker dag?


Some of my latest thrifted items. Fabric, bedsheets and a little blanket. Blue Luxo lamp. 
Soap holder. 2 plastic flowerpot, just like two yellow ones I have from before. A vintage childrens book. The illustation are fantastic. Love them all. I love thrifting. Wish I had a jobb as a buyer.. Maybe I will open my own shop at Epla? One sweet day. (Epla is the Norwegian version of Etsy.)



13 comments:

  1. Grattis med fangsten ;)
    De potteskjulerne var jo helt fantastisk stilige!

    Selv fant jeg en fin bok med "Flode - helt alene" for en tid tilbake, gleder meg til å kunne lese den for Lille C. når han blir litt større!

    ReplyDelete
  2. herlig fangst. de tegningene er fantastiske! jeg har mange gode minner fra barndommen der gitt. gleder meg til å få gjenfrisket forfatter og illustratør.
    god sommer!

    ReplyDelete
  3. Så mye fiiint<3 Lampene ble mine favoritter! Leter etter akkurat sånne over sengen på gutterommet:)
    JA! Til Eplabutikk! You can do it snuppa!

    ReplyDelete
  4. Digger kombinasjoner med oransje! Og den boka husker jeg fra jeg var lita...
    Ha ei fin helg!

    ReplyDelete
  5. Kjempefine skattar du har funne :) Særleg det hekla vognteppet - nydelege fargar. Kjempefine illustrasjonar òg - men korleis er det mor drikk kaffien sin? ;)
    God helg :)

    ReplyDelete
  6. Så mange fine ting du hadde funne! Alltid kjekt å finne skattar :-)

    ReplyDelete
  7. Så fne kupp du har gjort, grattis! Jeg har tre slike hekletepper som jeg har funnet på landet, heklet av en eller annen besteforelder vil jeg tro. De er heklet til å passe i stoler, smale og lange. Og fine! Sarabøkene husker jeg godt fra jeg var liten - særlig historien om da Sara skal kjøpe røde bukser maken til bestisen, men så har de bare blå i butikken!
    Akk ja, slag livet gir.

    ReplyDelete
  8. Håper du åpner butikk på Epla.
    Du finner bare så utrolig fine og tøffe ting.

    God helg og et stort :o)
    fra meg.

    ReplyDelete
  9. Kjenner jeg sikler litt her av misunnelse over de flotte skattene. Elsker orange fortiden , synes det fresjer skikkelig opp i hverdagen!!

    ReplyDelete
  10. Så fine ting. digger lampen:).
    Klem Hilde

    ReplyDelete
  11. du er den fødte loppe-shopper altså!!
    klem fra Tone

    ReplyDelete
  12. Nydelige illustrasjoner!! og flere fin fine funn! Jeg elsker skattejakter :)

    ReplyDelete
  13. Kanskje en vakker dag er nå snart?? ;)
    Så mange fine funn, blir en smule blussende sjalu her! <3 Lampa <3 Vognteppe <3

    ReplyDelete

Comments makes me smile!