July 24, 2011

I kjærlighetens navn

Fortsatt er fortvilelsen over meg. Det er så mye jeg ikke forstår. Kommer nok aldri til å forstå.

Stoltenberg talte så fint i gudstjenesten i dag: " Ingen har sagt det finere enn AUF-jenta som ble intervjuet av CNN: hvis en mann kan vise så mye hat, tenk så mye kjærlighet vi kan vise sammen."
Kjærligheten er hva som er viktig i denne tiden.
Medmennesklighet.
Omtanke.


I stuen på murveggen har jeg hengt opp en vimpel av hjerter.
Hjertene er heklet av min mormor, engang for lenge lenge siden. Tredd inn på en grov snor av hemp.
De representerer den gode kjærligheten. Den største av alt.
Vi trenger alle å fokusere på den, i de tunge dagene vårt land går igjennom.


Love is the greatest of all. That is what we have to focus on theese days.
In my livingroom I have put up crochet hearts, made by my grandmother a long long time ago.
Treaded on a piece of hemp string. Love is the greatest.

6 comments:

  1. Ordene til den unge jenta fra AUF er utrolig sterke. Må dette sitatet bli stående for oss etter dette.

    Klem

    ReplyDelete
  2. En kærlig tanke til jer i det norske
    - jeg så noget af højmessen i dansk tv og blev rært til tårer.
    Stærke ord fra AUFpigen, og hvor er det sandt.

    Rigtig sød idé med hjerterne -sikke smukt de pynter :-)

    Et varmt kram fra Danmark

    ReplyDelete
  3. De fine ordene fra AUF-jenten har spredd seg langt utenfor Norge, og er et rørende svar å møte grusomhetene med. I tillegg til evigvarende fengselstraff, bare så det er sagt.

    ReplyDelete

Comments makes me smile!