June 01, 2011

Oppfrisket kommode

I helgen fikk Mumsi hjelp med å friske opp den gamle kommoden.
I ca 5 sek. og så ble det bare klin.. Heldigvis går det fint å tørke bort våt maling..
Den var en gave blant mye annet fint, fra Trude, en kollega av min mor. Jeg er så glad i den.
Lenge har jeg klødd meg i hodet og ikke klart å bestemme meg for hvordan friske den opp.
Det er jo så mange muligheter!

 
Tilslutt endte jeg med å male den andre topp-flaten hvit. Den øverste er av hvit hardplast.
Skuffene ble spraymalt i 2 forskjellige grønnfarger.
Resten av komoden har beholdt sin friske grønne farge og gamle patina.

 
Orange stålkurv er loppefunn og kan skrus opp på veggen. Nå har den lånt plass på øverste hylle.
PappaRottefinns gamle God natt-eventyrbok er tatt i bruk igjen. Veldig koselig.
Duken er orginalt en brødkurv-duk/innlegg. Takk Svigermor. Smil.

Gode treleker liker vi. Og min gamle duplo.
Jeg elsker å holde på inne på barnerommet. Blir glad og i godt humør. Det er noe helt spesiellt med barnerom. Friheten og lekenheten har ingen begrensninger her kjennes det ut som.

An old green night table has been partually renewed. It was a gift from a colleauge of my Mom.
I love the little thing! The second top is painted white and the two drawers spraypainted with 2 different green colours. Finally it is all done, after beeing on stand by since before last christmas.

  

16 comments:

  1. Veldig fin ble den! Herlige, herlige farger :-) Duplo går jo liksom aldri av moten og er en langvarig leke. Her i huset har Playmo slått til for fullt, det bringer fram minner fra åttitallsbarndommen min hvertfall :-)

    ReplyDelete
  2. Så fin den ble! Barnerommet er jo bare helt nydelig :)

    ReplyDelete
  3. Kjempefin ble den! Har en sliten teakkommode som snart skal få seg ett par strøk. River litt i hjertet å gjøre det...men den er ikke fin sånn som den er nå, og det er på en måte grenser for hvor mye teak man kan ha i hus ;)

    ReplyDelete
  4. Anonymous6/01/2011

    Så stilig den ble !!! Jammen er du heldig som har en så flink "hjelper" også. Artig å lese om dere i KK. Ofte innom bloggen din. Den er kjempefin. Hilsen fra Trude

    ReplyDelete
  5. Den ble kjempefin! Jeg liker at du beholdt den orginale grønnfargen på noe av den. Skikkelig koselig barnerom:)

    ReplyDelete
  6. Herlig kommode,
    herlig jente og bilder!
    ha en fin kveld!
    klem Tone

    ReplyDelete
  7. Du skaper en kjempefin stemning i bildene dine, ja det ser lekent og koselig ut derinne. Den lille kommoden ble frisk og sommerklar :)

    ReplyDelete
  8. Den ble jo kjempefin!
    Koselige bilder. Veldig flink liten hjelper også:-) Så stas.

    Ha en fin kveld.

    ReplyDelete
  9. Helt utrolig herlig!
    Alt sammen. ♥

    ReplyDelete
  10. Hei!! Takk for fin kommentar :) Godt å vite at det er flere om samme tanker ja. Med meg har det gått skikkelig trått i det siste, både med blogg og andre ting. Vurderte rett og slett å skrive at jeg tar sommerferie, men så klarer jeg liksom ikke det heller:) Ikke riktig enda ihvertfall! Du er så flink til å uttrykke deg, og det du skrev er akkurat det jeg har følt ang bloggen,men ikke har klart å skrive ned... Nattbordet ble utrolig fint! Skal si du er flink til å sette sammen farger! Og herligste jenta, med herligste sveisen! Ble en laaang kommentar det her, men nå skal jeg køye. Natta!!

    ReplyDelete
  11. Rett og slett utrolig kul!

    ReplyDelete
  12. Mange fine bilder, og en flott liten kommode!

    ReplyDelete
  13. Så fin den ble!
    Enig at det er digg å holde på med barnerommene. Stas for de små også :)

    Ha en fin fridag!

    -Amalie

    ReplyDelete
  14. Veldig kuult resultat.

    ReplyDelete
  15. vanvittig flott!
    alle detaljer fra barnerommet er så fargerikt, inspirerende og herlige!
    her må det være godt å være barn!

    ReplyDelete
  16. What a nice commode!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!