May 05, 2011

Loppefunn varmer i hjertet

 

Det ble litt loppehandel på meg forrige helg.
Jeg kom forbi Evangeliesenterets lille brukt & nytt butikk, på Grunerløkka i Oslo. 
Der holdt de marked i nye, store lokaler. De kunne fortelle at de skal flytte hele butikken inn dit. 
Få et enda bredere utvalg av nytt og brukt til en svært rimelig penge, 
spesiellt i forhold til Fretex som er blitt dyrere en aldri før. 
Det er vel ikke bare jeg som føler at Fretex har skrudd opp prisene?

Jeg var også innom loppemarkedet oppe på Bekkelaget skole. 
Et utrolig velorganisert, stort og flott marked. Et lite besøk på Fretex Alnabru ble også klemt inn. 
Tilsammen gav jeg 220 kr for alt. + en sommerkjole og heklet cardigan (i vaskemaskinen) & 2 gamle rammer! En meget fin pris syntes jeg..

 
Søteste Olebrum metallboksen til Naninos hemligheter.
Ordentlig tromme og en liten gryte til hennes fremtidige lekekjøkken. 
Frem til da, en perfekt pottsjuler for Mammas orkideè. 

Falt helt for den gamle lampen. Noen har lakkert den blå en gang i tiden.
Ledningen tenker jeg at jeg vil bytte. Dvs. få min Far til å bytte ledning på den. 
Ny strandveske har jeg og fått meg. Ubrukt, made in Greman Democratic Republic for å være presis. 
Så nå venter jeg spent på at late strand dager skal komme. Jeg er klar.

 
Nok en fin liten beholder til oppbevaring av søtsaker mitt hjerte nær.
En kanne i opalin, med blomsterdekor og lokk kunne jeg jo også få bruk for vet dere. 
Ja selvfølgelig kunne jeg det. -SMIL-

 
Som vase foreksempel. Med søte blomster i, fra min Mor. Lenge, lenge har de holdt seg bra.  
Og lenge lenge vil jeg smile å være glad for mine nye gjenstander. 

Jeg handler og handler, men det må jeg si, vi er flinke til å kvitte oss med det vi absolutt ikke trenger også.
Og gammelt og utslitt og ødelagt. Vi kaster utslitt og ødelagt og gir bort gammelt/ubrukt med god samvittighet. Samtidig skulle jeg virkelig ønske vi hadde mere plass.. 


New lovely thrifed items found last weekend. Inexpensive and needed. Love them all. 
I so wish we had more storage in the appartement. When new things come in, some old things have to go. 
At least that is what we try to follow, even though it doesnt happen too often..
We are good at sorting out unused stuff and give it away, and throw away broken and dammaged goods now and then though..


    

19 comments:

  1. Så fine ting du har funnet! Gleden over fine loppefunn er stor, det kan jeg skrive under på.

    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  2. for en HERLIG samling!
    blir glad bare av å se:-)
    klem

    ReplyDelete
  3. Herlige loppefunn! :)

    ReplyDelete
  4. bare herlige ting du har funnet, hadde nok glatt kjøpt alt dette jeg også:) Jeg må rett og slett unngå å oppsøke loppiser og bruktbutikker jeg, klarer nemlig ikke å motstå fristelsene:) Vi har rett og slett ikke plass til mer:) Prøver å selge og å gi bort jeg nå:)
    Ha en fin vårdag, Mumsi:)
    takk for trivelig kommentar hos meg.

    Klem Trine:)

    ReplyDelete
  5. Fine loppefunn! Herlige farger.
    Strandbagen var dødskul, rett og slett.
    Ha en fin dag:-)

    ReplyDelete
  6. For en glad fargesamling med loppis! Det er dette som kalles LYKKE:)

    ReplyDelete
  7. Finfine ting! Og så nyyydelig matboks :)

    ReplyDelete
  8. Så mye fint, bildene dine er så fine asså, skal du på NIB dagen eller. Jeg og Tevanga har planer om å reise om det er flere billetter igjen da...klem Wilhelmine

    ReplyDelete
  9. Oj, så mye fiiiint! Skulle gjerne gått på mange flere loppiser, men helgene er fylt opp med avtaler nå for tiden:/ Bra du tar deg av DEN saken da;)
    Klem

    ReplyDelete
  10. Oj, vad mycket fint du har fyndat! Härliga färger och mönster - känns somriga ;-)

    ReplyDelete
  11. Hærremin, så mye fint!! :D Herlige oransje og gul fargene! <3

    ReplyDelete
  12. Hei på dæi!
    Oi så masse fint du har funne dæi.
    Heldige dæi.
    Likte strandbaggen godt!

    ReplyDelete
  13. Så mange fine loppeskatter:),
    digger lampen:).
    Enig med deg i at fretex har blitt veldig dyrt.
    fin fin torsdag
    Klem

    ReplyDelete
  14. Ingenting er som å få inn nye brukte saktter i hjemmet!
    Og så blir de jo dobbelt så fine når man setter de opp sammen som du har gjort her.

    Den evangeliesenterbutikken var jeg innom i høst tror jeg, men da hadde de bare CDer, kassetter og porselensdukker. Har ikke vært tilbake siden. Men den er kanskje ikke så ille som jeg tror, da.. Hmmm.

    ReplyDelete
  15. Ojoj, for noen funn!! Masse herlig retro!!
    Og jeg LIKER også bildet i innlegget over her :)

    ReplyDelete
  16. Dette ble jo tilsammen en kjempefin komposisjon :) Jeg likte lampen utrolig godt, heldig du da :)

    ReplyDelete
  17. Fiine loppefunn!
    Jeg har make lampe, bare at den ikke er sprayet. Liker den veldig godt!
    Klem

    ReplyDelete
  18. Oioi! Og så fint det var oppstilt da! Fantsatisk gøy med loppemarkeder og bruktbutikker. Og, sant nok, Fretex har mistet litt av sjarmen rundt det å gjøre et kupp. For kuppene er jo priset som på antikvitetsbutikker, eller mer...

    ReplyDelete

Comments makes me smile!