May 08, 2011

Fin kjole på fin dag



I dag ha det vært en av de virkelig fine forsommer dagene her i Oslo. Varmt og solrikt med grilllukt i luften hvor en man rusler. Og mange mange mennesker ute. Liggende, sittende, lekende, stort sett hvor enn det går an. Vi har også grillet med 4 av Naninos små venner med familie. Veldig veldig hyggelig. 
Søndager som dette gir virkelig påfyll i kropp og sinn.

Jess, jeg fikk PappaRottefinn til å ta bilde av meg. 
Litt godlynnet masing gjør som oftest susen.

I går var jeg en bitte liten tur innom på Ekeberg loppemarked og på veteranbil/bruktmarkedet som og holdes der, 1 eller 2 ganger i året. Der fant jeg blant annet en fin kjole til 50 kr. Perfekt passende. 
Glede!



Jeg føler meg så fin i den. En god følelse. 
Sammen med en heklet cardigan funnet på Evangeliesenterets Brukt og Nytt og med Mormors heklede veske var antrekket komplett. Jeg er så kjole-inspirert om dagen. En av bloggene som virkelig gjør inntrykk i klesveien og i andre veier også, er " Om kläder som är vackra och om annat som är like så". En av mine favoritt svenske blogger. Damen er så god. Hvert et innlegg er som et lite dikt med nydelige bilder til. Personlig og gjennkjennelig for de aller aller fleste av oss. 


A lovely sunday with lots of sun and warm weather here in Oslo. I wore my new thrifted dress, bought yesterday on a marked for only 50kr. Happy! I love wearing dresses like these, and I love finding one that fit me and is affordable. A blog that inspires me dress-wise and in many other ways as well is the Swedish blog " About clothes that are lovely and other lovely stuff too"( ruffly translated)  -->

Enjoy!
    

17 comments:

  1. Det høres så idyllisk ut med grønt gress og grilling og sol og fine kjoler. Her i nord er det lite av overnevnte. Vet ikke om det er høst eller vår eller nesten vinter jeg. Hvertfall ikke noe sommer her med det første. Kjolen var nydelig! :)

    ReplyDelete
  2. Så fiiiin kjole på den fineste jenta!

    Du var så stilig på håret og vennen :o)

    Det e litt merkelig, men eg blir alltid så ekstra glad når eg ser at det skjer bra ting med deg...

    Du har ein heilt spesiell plass hos meg kjenne eg. Du stråle vennen, og ALDRI gløm det :o)
    Håpe det ikkje blir så lenge te me treffes igjen.

    KLEM

    ReplyDelete
  3. Der skreiv me te kvarandre på likt gitt :o)

    Ska sjå om eg ikkje avsløre nåleputetrikset, det e ikkje vanskelig :o) Kanskje i mårå, hvis ikkje får du minne meg på det ;o)

    ReplyDelete
  4. Så vakker du er og fin kjole :) og til 50 kr ! Høres ut som en trivelig dag .Min far og onkel hadde "bod" på Ekeberg i helga . Men de selger for det meste gamle radioer .

    Klem fra Janne :)

    ReplyDelete
  5. Like fint i Oslo som i Trondheim:) Herlig med uteliv og mange mennesker sammen i trivelig selskap:)
    Fin kjole og vakker jente;)

    klem Trine:)

    ReplyDelete
  6. For en fin kjole! Du kledde den veldig godt! Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å bruke kjole, men jeg er og blir en buksejente... Men kanskje i sommer?

    Ha en fin dag i solskinnet! :)

    ReplyDelete
  7. Det er deilig vær, ja! Og du er flott som alltid. Fin sveis, men du må ikke gå over til glatt hår for evig og alltid;)

    ReplyDelete
  8. Så fin kjole, skikkelig fin var du :)

    ReplyDelete
  9. vilken glädje att bli länkad till med dina fina ord!
    det värmde min morgon (som visserligen är väldigt varm redan, men mer i vädret än i humöret).

    klänningen är fantastiskt fin, så enkel och ändå så detaljerad.

    ReplyDelete
  10. Så fin kjole! Og det var virkelig en deilig dag i går. Ah, sommer..

    Det er veldig gøy med vintage, jeg var skikkelig på vintage-kjøret (hvis man kan kalle det for det) for noen år siden, men så fikk jeg plutselig nok av den evige jakten (+ at jeg ble gravid og ingenting passet lenger i lang tid). Men jeg elsker fortsatt kjolene mine. Kjoler er gøy!! Og du kledde virkelig din:-)

    Tilslutt, bare et lite spørsmål: har du tenkt deg på Glansdagen til NIB?

    ReplyDelete
  11. Stilig og lekker altså! :)

    ReplyDelete
  12. For en herlig kjole, som satt som et skudd!!!!

    ReplyDelete
  13. Nå har eg linka te DIY snupps ;o)

    ReplyDelete
  14. Å det er deilig med sommervær og sommerklær! Stilig antrekk!
    Bildene ble jeg helt nostalgisk av, koselig :)
    Og de norgesglassene er verdens enkleste å få til, fine smågaver :)
    Ha en finfin uke!

    ReplyDelete
  15. så søt kjole! den kledde deg godt <3

    ReplyDelete
  16. I have something I wanna give you..

    ReplyDelete

Comments makes me smile!