May 27, 2011

En gammel dukkeseng..

..har fått en ny sjanse.
Et lite rødt skall av en dukkeseng ble med meg hjem fra loppis for snart 2 mnd siden.
5 kr måtte jeg gi. Til nå har Nanino lekt hjertelig med rammen, som en slags gåstol/skyveleke.


Endelig har den blitt lappet og limt godt sammen. Nye skruer skrudd i.
Pussing og spraylakering i bakgården nattestid, med naboens festdeltakere som ivrige tilskuere..
Nydelig tapet fra Gasellene har den fått.
Bunnen er kuttet til fra baksiden på en Ikea ramme, trukket i stoff fra et krepp putetrekk.

Og resultatet?


En ordentlig dukkeseng! 
Stor stas for den lille og jammen meg stas for den store også.

Desverre var dukken på en uavklart utflukt da fotograferingen pågikk, men hun dukker vel opp
til leggetid får man håpe.


An old shell of a dolls bed thrifted a few months ago, has been made over!
New screwes, glue, white spraypaint and old vintage wallpaper has made it an unique litle bed.
Both mother and child are very pleased.

 Oppdatering,
Bilder av hele sengen:


Fortsatt veldig stas.

15 comments:

  1. Å, så utrolig fin! Men jeg vil jo se hele. Med bamse eller dukke, det er ett fett...

    ReplyDelete
  2. Kjempe flott dukkeseng... Sikker stor stas for lille frøken...
    klem victoria

    ReplyDelete
  3. Hele sengen tok jeg ikke bilde av.. Den er lik på begge sider ;D
    God som grønn, kanskje jeg får til å legge ut et lite bilde i morgen :D

    ReplyDelete
  4. Så fint at du fant meg, for da fant jeg deg og din blogg ;)
    Jeg har en slik liten dukkeseng fra jeg var liten, som min mor rosemalte, derfor kvir jeg meg litt for å pusse den opp (man vil jo ikke fornærme sin mor) men nå kom jeg på at hm...kan jo tapetsere den bare innvendig, da beholdes litt av det originale samtidig som den blir litt ny! Så takk for inspirasjonen, og jeg er glad for at fyrverkeri innlegget mitt gav deg en fin opplevelse :) *♥*

    ReplyDelete
  5. Oj! Snakk om make-over!
    Kjempefin ble den!
    God helg!

    ReplyDelete
  6. Så utrolig flott den ble! Tenk, 5 kroner......og en del egeninnsats, da.

    ReplyDelete
  7. Kjempefin ble den:), utrolig hva litt maling og tapet kan gjør:)
    Klem Hilde

    ReplyDelete
  8. Er det mulig??
    Du kan trylle!!!
    Så gøy, den ble jo bare superfin!!

    Håper dere har en fin helg!

    ReplyDelete
  9. Kos kos. Du er jammen flink. Dette varmer jo de fleste hjerter

    ReplyDelete
  10. Helt HERLIG!! ♥ ♥ ♥

    ReplyDelete
  11. oioioi, for en skjønnhet det ble, elsker tapeten! :D

    ReplyDelete
  12. Ååå, så fin! Vi er to som hadde likt å ha en sånn her i huset også:)

    ReplyDelete
  13. Helt nydelig både sengen og jenta :)
    Jeg husker fortsatt hvor stor stas det var da pappa snekret en til meg, jeg har den fortsatt.

    ReplyDelete

Comments makes me smile!