April 14, 2011

Prosjekt Billedvegg, igjen

Når Mumsi er urolig MÅ hun ha noe å gjøre.

Ikke vaske opp etter middagen og kveldsmaten.
Ikke legge sammen tøy.
Ikke rydde på soverommet.
Ikke lese en bok..

Nei billedveggen på kjøkkenet trengte fornyelse.
Jeg har flyttet rundt om på rammene og byttet ut bilder mange ganger, men aldri helt følt at
billedveggen har fallt på plass. Ujevne avstander med en dose slå-i-ny-spiker-skrekk-for-at-jeg-vet-jeg-kommer-til-å-flytte-på-bildet-snart-uansett, har gjort at jeg har latt være å gjøre noe med det.
Men i kveld. Var kvelden.

Inspirert av en artikkel i siste ROM123 var jeg plutselig i gang.


Jeg har samlet meg opp en hel del flotte, rimlige rammer fra her og der.
Endel av dem, både med og uten bilder (de kommer) la jeg utover gulvet
og danderte til en firkant-lignende helhet:


Etter å ha målt lengdene tenkte jeg å tape opp en lignende firkant på veggen
med maskeringstape. Det hadde jeg imidlertid ikke. 
Så kom jeg på Tråd og Tack-it.
Det kan funke:

 

Utstyr hentet frem og jeg var klar:
 

Men hvordan vite eksakt hvor spikeren skal slås inn?
Smart som jeg er, kom jeg på å feste den til opphenget bak på bildet med Tack-it. 
Dermed var det bare å lage et lite merke på veggen med spikeren:

 

Wee, de første bildene er oppe:


Og så oppdager jeg at klokka snart er 11.. 

Nedtur. 
God nabo som jeg er, avsluttet jeg bankingen her. 

Dette gikk overraskende greit 
og jeg kjenner jeg gleder meg til å gjøre det ferdig i morgen.


  

11 comments:

  1. Så fint det blir. Og superlurt å bruke tack-it til å feste spiker med for å finne ut hvor den må festes på veggen. :)

    ReplyDelete
  2. Hehe - så utrolig herlig du er! Jeg må også plutselig starte med prosjekter jeg kommer på om kvelden, sånn i ti- ellvetida! Ser ut som det blir superfint! Ønsker deg en god natt!

    ReplyDelete
  3. Hihi, kreativ om kvelden ja:)
    Jeg leste også samme artikkel og merket meg dette tipset sjøl.Blir uansett ingen bildevegg her, når man leier kan man ikke slå inn for mange spiker i veggen ;)
    blir fint se veggen ferdig:)

    ReplyDelete
  4. tack-it smart og god nabo du er!
    jeg digger veggen din,
    helt himmelsk!!!
    og digger deg og dine herlige innlegg!
    ha en herlig Fredag
    klem fra Tone

    ReplyDelete
  5. Det blir lekkert-schmekkert!
    Imponert over tiltaket også =) Av en eller annen grunn forekommer bilder og rammer meg som noe av det mest slitsomme i verden, selv om jeg er over gjennomsnittlig opptatt av resultatet... Derfor er ALLE bildene jeg har ramma inn av sønnen min fra ca seksmånedersalderen, fordi det tydeligvis var da jeg fikk ånden over meg sist :P

    ReplyDelete
  6. Det blir fint!!
    Vi planlegger også bildevegg, men bildene står rotete plassert på kommoden de er ment å henge over... Jeg er ikke så god på sånne "måle og være nøyaktig-prosjekter", men det liker heldigvis mannen her i huset, så de kommer vel opp på veggen tilslutt:)

    God helg!

    ReplyDelete
  7. Må hyre inn deg som bildeopphenger i vårt nye hus - jeg har mange fine bilder, men jeg suger big time på oppheng. Og mens vi er inne på bilder - grattis med en finfin andreplass;)

    ReplyDelete
  8. Dette blir knallfint!
    I just know it :)

    ReplyDelete
  9. Hei på dæi søte du!
    Så utrulig fin bildevegg du får dæi. SKal si du e flink å styre og ordne det fint rundt dæi!
    Glede mæi til å se det helt ferdig!
    ha en fin kveld
    klæm

    ReplyDelete
  10. Hehe, kjenner meg igjen i den ja. Alltid mye annet som er mye gøyere enn det man egentlig burde. Utrolig hvor mye energi som plutselig kan komme luskende da... Og bildeveggen blir smashing!

    ReplyDelete
  11. så fin blogg du har!
    kul bildevegg:) og veldi bra illustrert

    ReplyDelete

Comments makes me smile!