April 05, 2011

Because..



Det var verdt det. Jeg klarte det. Endelig ferdig.
Men det var ikke  bare bare denne gangen..

+`er :
* Fått brukt opp tapeten fra et tidligere skap prosjekt.  2 m tapet til skap og kommode.
* Nytt unikt møbel på Nanino sitt rom.
* På avstand ser det perfekt ut..
* Lært at jeg aldri skal begynne på et slikt omfattende arbeide kl 9 om kvelden, med store planer å bli ferdig samme kveld, innen kl 11. ( Hadde jeg hatt 2 lengder hadde det nok gått kjapt og greit! Velger jeg å tro.. )
* Min yndlings tapet! Fra Ferm Living. Funnet i en butikk i Kjøbenhavn til 69 kr meteren.

-`er:
* Dårlig forarbeid og planlegging.
Da høyre side består av MANGE små tapet-biter, som ikke naturlig fant seg i riktig rekkefølge og størrelse stor nok til å dekke en hel skuff. Resultatet ble et omfattende arbeid med å måle, sjære til riktig, sjære feil!, rette opp igjen, lime på, finne neste bit som kan passe osv.
* Aldri skal jeg tapetisere lignende med annet enn hele tapetlengder igjen.
* Ikke fullt så fint om man går tett innpå enkelte skuffer..



... men DET fokuseres det ikke på!

Brukte også muligheten til å gå over de resterende treflatene med Jo-ni møbelpuss. Rene mirakel middelet!
Stor forskjell på kommode toppen før og etter..



I made it! Not without any complications, but overall I am happy with the results!


  

26 comments:

  1. Så kul kommoden ble! Jeg tar med meg erfaringen din som tips om å ikke starte seint med slike prosjekter. Dessverre er det ofte seint man får lyst til å gjøre slikt... :)

    Joni er knall!

    ReplyDelete
  2. Knallfin!! Så bra at du beholdt litt av orginalfargen..passet supert til tapeten og den hvite veggen:)Den pussen må jeg jaggu meg prøve..er ikke helt fornøyd med min:/
    Klem på deg!

    ReplyDelete
  3. kommoden er fin den, Mumsi:)Og dere skal jo ha den selv, og da er det ingen som har noe med om det er tapeter i biter på den:)
    Joni bruker jeg også, det er et vidundermiddel:) (også lukter den godt;)
    Klem fra Trine:)

    ReplyDelete
  4. Så fint det ble :) Jeg elsker stilen din og bloggen din! Selv om jeg ikke får det så gjenomført delv:) Men den bruskassen du har ordnet hjul på- er det noe som går å få tak i nå- eller er de gamle? du selger ikke for eksempel? :) Hilsen sandra!

    ReplyDelete
  5. Flott kommode - men jøje meg for eit pirkearbeid! Eg hadde nok heller ikkje egna meg for slikt etter 21 om kvelden..;-)

    Klem

    ReplyDelete
  6. Wow! Så utrolig bra det blei! Ser det ligger litt jobb bak de skjøtene ja... Tror jeg må ut og handle Joni jeg... Har endel gamle teak-møbler som kunne trengt en omgang. Takk for tips!

    ReplyDelete
  7. Efter mycket jobb och slit måste det vara skönt att beskåda ett så flott resultat! :) Supersnygt!!

    ReplyDelete
  8. Superfint nattprosjekt, og jeg kjenner meg igjen i det å ikke planlegge ordentlig før man setter igang, det er typisk. Men det ser veldig bra ut på bildet iallefall:)

    ReplyDelete
  9. Takk for fine tilbakemeldinger!

    Sandra: bruskassen vi har brukt er gammel, men det går kanskje å bruke en nyere og? Bare det er nok plast nede i bunn til å skru i hjul i. Selger ikke foreløpig, men har en HEL del kasser i kjelleren. Kanskje jeg skulle laget noen for å selge?

    Jo-ni får man forresten handlet i dagligvare butikkene, hvertfall på Rema 1000, til rundt 50-lappen. :D

    ReplyDelete
  10. Så utrolig kul!
    Jeg bare digger den tapeten!

    ReplyDelete
  11. Oj så fin kommoden ble! Starte seint på kvelden når ungene er lagt og det prikker litt etter å gjøre noe alene, det kjenner jeg godt til :)
    Blås i små skjønnhetsujevnheter, det er bare sjarmerende :)

    ReplyDelete
  12. Definitivt verdt det!
    Kommoden ble bare så utrolig lekker:)

    ReplyDelete
  13. Den ble kjempekuuul :D
    Flinkis!

    ReplyDelete
  14. Veldig veldig fin! Te tross for alt arbeidet så må du verr superfornøyd :-) Digge det tapetet eg og!

    ReplyDelete
  15. Så bra det ble!! Digger den tapeten selv jeg!!! En stor favoritt!

    ReplyDelete
  16. Det ble kjempefint! Likte at du beholdt resten i teak.
    Og den pussen så jo ut som en mirakelkur for treverket:-)

    ReplyDelete
  17. Kjempefin!!!
    Kjent problem at prosjektlysten kommer på kveldstid..
    På tross av "minuser" ble det et supert resultat :)

    ReplyDelete
  18. Nydelig kommode :) Denne tapeten er så fin. Har ikke noe å si det med tapeten så lenge den ser helt smaching ut ;)
    Klem fra Janne

    ReplyDelete
  19. Hei! Så utrolig kul kommoden ble, elsker de gamle teakmøblene. Og tapeten - nydelig! Du er så flink med farger, jeg blir inspirert=))

    ReplyDelete
  20. Det ble superfint!

    ReplyDelete
  21. Det ble jo skikkelig bra!!
    Kjenner godt til å begynne på prosjekter alt for sent... I går kveld satt jeg og krampeheklet et skjerf til lillesøster, som bare måtte bli ferdig før jeg la meg;)

    -Og ja, den vognen jeg selger er helt fantastisk:) Men vi har ikke plass til den, desverre. Jeg er fryktelig svar for retrovogner jeg også, og er på evig leting etter en spesiell, lik den jeg lå i som baby.

    ReplyDelete
  22. Kommoden ble kanonbra, skikkelig kule, digger den tapeten.
    Takk for tipset:).
    Klem

    ReplyDelete
  23. Nydelig kommode! For et arbeid du har gjort. Jeg har samme tapet, men kun en liten bit, den er kjempe fin. :)

    ReplyDelete
  24. For ein fantastisk jobb du har gjort! Kommoden vart heilt nydeleg med det kule tapetet på :)

    ReplyDelete
  25. DETTE ble bra!! Og kjekt å oppsummere pros & cons- i tilfelle man faktisk lærer til neste gang ;)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!