April 12, 2011

Min første dukkevogn..

 

.. blir også Naninos første.
Enda hun er litt for liten, var det kjærlighet ved første trill.

Lyden av pærlene når hulene går rundt.
Lukten når man stikker hodet inni og skal ordne til..
Følelsen av å dra fingrene over rød cordfløyel.
Ah, som jeg elsket den.
Som jeg fortsatt elsker den!

Trist å vinke farvel på besøk hos min Far. 
Der blir den stående, sammen med vintervogna. 
Enn så lenge. Mens vi fortsetter å vokse.


Nanino fell instantly in love wit my old dollpram. I feel her. My love for it is still as strong as when i was a child. Hard to say good bye to it, but one day we will come back to my Dad`s and bring it home with us. Just have to grow abit more first. 

  

14 comments:

  1. Å, så utrolig fin! Jeg hadde en lignende, men jeg er redd den har gått tapt for ettertiden...

    ReplyDelete
  2. Så herlig! Slike vogner er superkule :)

    Jeg hadde (desverre) den nye, meget fancy typen da jeg var liten.
    Nemlig en rosa vogn i skinn.... Hipp hurra for slutten av 80-tallet..

    ReplyDelete
  3. Hei på dæi!
    SÅ hærlig at dåkker har tadd vare på dukkevogna di. Den va jo kjempefin! Ariel har også¨fått mi første dukkevogn, og det e jo kjæmpestas å se den bli brukt igjen:)

    Ligg en ovveraskelse til dæi inne hos mæi;)

    ReplyDelete
  4. så heldig du er som har foreldre som har tatt vare på ting fra din barndom:) det er ingenting igjen hos mine foreldre:) Tror det er derfor jeg har slik samlemani:)Har samla på alt fra mine barn og eldstemann er 33 år:)
    Vogna er superfin og du beskriver så fint opplevelsen du hadde og har med den:)
    Dette blir populært for Nanino når hun blir eldre ja:)

    Ha en fin kveld:)

    Klem fra Trine:)

    ReplyDelete
  5. Hærlig nostalgi. Min vogn var kongeblå, og som jeg elsket den, med dukken min Olga oppi :-)
    Fin kveld til dere.
    Klem

    ReplyDelete
  6. Så fin :) Min er i grønn skai med gusjegul dekor, men hjula er litt ødelagt i gummien og jeg veit ikke om vi får fiksa de. Kjekt å ta i bruk leiker en sjøl har brukt :)

    ReplyDelete
  7. Så kjekt at du skal bruke din egen på ny...
    Ikke like heldig jeg!
    Kitty og en annen rosa variant her i huset... Ikke i nærheten av å være fine en gang!
    Blir kjekt når hun skal ta den i bruk på ordentlig :)
    Klem

    ReplyDelete
  8. Herlig! Den får hun mye moro med!

    ReplyDelete
  9. Kule vogn, kjempestas at den er blitt så godt tatt vare på:).
    Klem

    ReplyDelete
  10. For en herlig vogn. Jeg hadde ikke en fullt så fin, men den blir nok funnet frem med tid og stunder den også.

    ReplyDelete
  11. herlig! LOVE IT!

    Ha en deilig kveld, kjære deg!
    klem

    ReplyDelete
  12. Det er MYE historie rundt en slik vogn. ♥

    ReplyDelete
  13. jättefin vagn och så vilken söt liten:)

    ReplyDelete
  14. Så sjarmerende :) Tenk at de har tatt vare på den ! Det er jo veldig unikt . Søt hun er med krøllene sine og et litt for stor vogn ;)
    Klem fra Janne

    ReplyDelete

Comments makes me smile!