April 30, 2011

Baksiden er også en side

Fine magnettalen fra en venninde har hengt godt på kjøkkenet vårt.
Super innflytningsgave fra Kremmerhuset. Her ribbet fra lapper og diverse:


Men så kom det over meg da. Denne kreative uroen.
For å skape et nytt uttrykk og for å få tatt i bruk litt av mitt kule papir fra ninteenseventythree,
tok jeg bare å snudde den. Baksiden var brun og kjedelig. En ny mulighet! Dermed var det bare å måle til, klippe ut og lime på. Fint å kunne beholde fremsiden også. Det er jo så fin.


Magneter er ikke vanskelig å lage selv.
Ta en lett og liten ting el tang du liker ( gammel datatastatur boksta / bilde / legofigur etc etc. )
og lim på en magnet med eks. limpistol. Jeg har brukt gamle kjedelige magneter, funnet i huset til Far.
Man kan også få tak i magneter på feks. Panduro.

Under oppussingen fant vi gamle ølkorker (med ekte kork i), i jorden under gulvet i gangen. Orginale fra bryggeriene i nærheten. Sammen med små eple magnet-billedrammer funnet i en juggelbutikk på Skausplass har vi fått kule magneter. Illustrasjonene i rammene er i fra en gammel og slitt barnebok.
Tidligere har jeg og lagd magneter av Naninos første smokker.


 

Muren i gangen fungerer forresten også supert til klestørk - Smil.

Våren er definitivt kommet for å bli. Nå er det snart bare grønt å se ut av vinduene på stua og soverommet.
Det er så deilig å slippe innsyn fra naboene. Trær utenfor leiligheten er Oslo luksus.
Med sola har de fleste solbrillene også dukket opp. Et tidligere problem med forsvunne solbriller/ desperat leting i det man skal ut, er nå blitt løst.
Mitt smykkeoppheng fra Ikea, surret med grov tråd her og der, fungerer utmerket som fast plass for solbriller og andre ute acsessoarer i gangen. Den grove tråden ( limt og surret på ) er for bedre feste og for litt anderledeshet..
 

God dag i solen!

  

7 comments:

  1. Geniale påfunn, både tavla og smykke treet!
    Du er jo så flink og kreativ ;)
    Ha en fortsatt fin lørdag og helg.
    Klem May Helen

    ReplyDelete
  2. Wow! For en bra idè! Både med å snu tavla, og det med å lage egne magneter! *inspirert*
    God helg!
    Klem

    ReplyDelete
  3. mange gode og kreative ideer fra godeste,Mumsi:)
    God helg i sola:)

    Klem fra Trine:)

    ReplyDelete
  4. Lur og superfin ide, takk for inspirasjon! God helg!

    ReplyDelete
  5. Stilig!! Nå fikk jeg lyst til å lage meg magneter!! :D Ha ei fin helg! Klem.

    ReplyDelete
  6. Utrolig lurt! Bare å bytte side når en går lei:-)

    ReplyDelete
  7. Så stilig det var. Du er jo et oppkomme av gode idèer.

    ReplyDelete

Comments makes me smile!