March 25, 2011

Vårlige kontraster

Med sol og snøsmelting kjennes det ut som om våren er pågang her i Oslo. Varmere temperaturer, solskinn og tørre sokker etter endt gatetråkking gir go`følelsen om dagen. Skitt, søppel og hundedritt derimot gir ikke go`følelse. Nå er det ikke lenger istapper og rasfaren jeg engster meg for. Nå er det kunsten å klare å ikke tråkke i hundebæsj som tar fokuset ute på tur. Her om dagen for eksempel lå en hundebæsj RETT utenfor porten vår. Så rett utenfor som det går an. Grr.. Heldigvis så jeg den i tide. Det gjorde ikke en stakkars sjel etter meg, for å si det sånn..
Det er da jeg er så glad for at det finns folk der ute som har tatt opp kampen mot denne lite fine vårlige kontrasten. Talkinshit  er verdt å ta en titt innom. De gjør stunts som disse pappaRottefinn tok bilde av i Sofienbergparken i fjor:


Beklager bilder av møkka, hold fokuset på skriften!


Over til de vårlige gledene igjen. Nå har vi nettopp hatt besøk av en journalist interessert av kroken på kjøkkenet. På søndag kommer fotografen! Iiih.. glede! Det er så utrolig å tenke på alt det gode bloggingen har ført med seg. Tusen tusen takk for alle kommentarer dere legger igjen, jeg fryder meg!
     

Ny blomst blant annet,  fra gårsdagens tur på Ikea,  i vår stue. Ikea liker vi.


With spring comes warmer temperatures, bare sidewalks and feelings of joy! In contrasts garbage, shit and dogshit appears aswell. Not so nice. I love the people behind Talkinshit, who has taken up the fight against dogowners who don`t clean up after their dogs. My babydaddy took some pictures of their work last summer..
Back to abit more joyfull things, a journalist interessted in my blog visited today. On sunday the photographer is coming. I am thrilled! It is wonderful to think about all the good things blogging have brought with it. Thank you so much for all your good, positive comments you leave behind. You make me happy! 

 

10 comments:

  1. fanTASTISK! Sånne skal jeg printe ut og lage!

    ReplyDelete
  2. Sååå kule de var!!

    Det trengs absolutt her oppe på Oppsal også. Jeg fulgte datra mi til skolen igår gjennom et lite skogholt, og vi måtte gå sikksakk mellom drit`n. For noen hundeeiere altså!! Fysj a meg!

    Fin hælg te vakre dæ! :)

    ReplyDelete
  3. Hundemøkk er noe drit rett og slett. Alt for mye av det som dukker opp rundt omkring når snøen forsvinner. Fysj. Og dette kommer fra en hundeeier.

    Nydelig blomst du har kjøpt. Den lyser jo vår og glede!Og så spennende med journalistbesøk!

    Ha en fin helg!

    ReplyDelete
  4. Geniale skilt. Det er mye og mangt der ute som gjerne skulle fått lånt en lignende stemme... Får lyst å lage snakkebobler selv :)

    ReplyDelete
  5. Haha, fantastiske bæsjesnakkebobler! Jeg har hund selv nemlig, og la meg ile til med å fortelle at jeg alltid plukker opp driten, uansett hvor utrivelig det er. Merkelig, det sier alle... ;) Snøsmeltingen demonstrerer imidlertid at noen av oss lyger så det renner - og det e ikkje meg!
    Men våren er på vei, og det liker vi.

    ReplyDelete
  6. Oi, lykke til med fotosession. det var spennende. Da er det bare å finne frem pussefilla

    ReplyDelete
  7. Ha ha, herlige snakkebobler!

    ReplyDelete
  8. Ahaha, fantastisk initiativ! :)

    ReplyDelete
  9. he he likte de snakkeboblene :)
    På vei hjem fra barnehagen i dag måtte småjentene mine stoppe og se på en hund, vi sto og sto og så og så. I det lille smuget vi sto i har hvert hus et pittelite minibed ved siden av døra si, i minibedet til huset ved siden av hunden sto det to skilt med en tekst som sa at hundetiss ødela blomstene. Og hva lot eieren hunden sin gjøre? Tisse i bedet såklart.... For en nabo....Hadde jentene mine kunnet lese så hadde de nok i rettferdighetens navn sagt ifra. Men denne mammaen sa ikke noe for jentene var så begeistret for den søte hunden..... ja ja sola skinte og akkurat da :)
    Lykke til med pressebesøk!
    Ha en fin kveld!

    ReplyDelete
  10. Utrolig herlige de skiltene!!
    Burde ha vært flere av dem rundt om kring... Eller; folk burde lære seg til å ta hensyn!!
    Så spennende besøk du har hatt!! Kanskje vi får vite mer etterhvert...?
    Klem:)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!