March 13, 2011

Recreation

Mumsis hode var overfyllt. Ordning av nytt skrivebord, husmor oppgaver, homepartys og diverse annet hadde vært med på å sette meg litt ut av spill. Da var det så godt å få trekke seg tilbake. Jeg er så heldig å ha en mor ikke altfor langt unna, med ekstra soverom, kaker i fryseren og hjemmelagd syltetøy i skapet. Hit fikk jeg komme i helgen.


Søndagsfokost av hjemmelagde rundstykker med 
hjemmelagd solbærsyltetøy og kaffe servert i fin serviset.


Det beste med slike miniutflukter er at JEG får komme helt i fokus. Bare meg. Det er så godt i blant. Jeg får gjøre akuratt som jeg vil. Jeg kan ligge på sofaen i 2 timer å bare være. Spise 4 boller uten å måtte dele. Sove uavbrutt til kl 10 om morgenen. Og beste av alt, dra til alle bruktbutikker i området med personlig og like loppe-engasjert sjåfør. For skattejakt med frie hender ble det tid til ja.


Her fra et av stedene vi dro innom.


Hjem vendte vi absolutt ikke tomhendte. Rammer, emaljestettfat, tapetruller, barnetøy og ny gammel vogn, var noen av godbitene jeg fant! Sliten og lykkelig måtte jeg bare kaste meg ned på gulvet og kjenne på gleden over fine funn, alt til en samlet pris på under 200kr.




Jeg ble ikke liggende lenge, energien kom raskt tilbake. Nye vognen måtte få seg en makeover, og det med en eneste gang. Den har de fineste detaljer..



Lagret inne på et fjøs, nesten ubrukt, er den i mint condition. Herlig old school Simo vogn i lys, skinnende pastell lilla. Endelig har vi fått en "gammeldags" vogn som kan brukes om vinteren også! Jeg var jo så heldig å FÅ en gammel simo vogn på Finn.no i fjor. Men den er mer en vår/sommer/høst vogn.




Nå kjenner jeg meg uthvilt og gleder meg til å komme hjem til hverdagens kjas og mas, sus og dus. Takk mamma for at du stiller opp for meg. Du er den beste.


.

17 comments:

  1. Åååå høres deilig ut - så heldig du er. Mammaen din høres super ut. Håper resten av helgen blir like bra :)

    ReplyDelete
  2. Hi,hi...der ligger du liksom, ser ut som en bra dag dette da. den butikken i Ski ser jo flott ut;)....hm...betyr det at Wilhelmine må finne veien dit neste gang jobben fører meg til Ski...ha en fin søndag, klem.

    ReplyDelete
  3. Hehe, for en herlig glede på gulvet med bruktfunn! :D <3

    ReplyDelete
  4. så deilig å ha en mamma du kan slappe av hos:) Og for noen bruktfunn, skjønner godt du måtte legge deg på gulvet av bare glede:)
    Og fine vogna til Nanino:))

    Klem fra Trine:)

    ReplyDelete
  5. Så deilig å kunne få lov til å flykte unna litt av og til, bare være seg selv.. :)

    Herlige bruktfunn, den vogna var jo heeelt fantastisk!!

    Ha en fiiin søndag!

    ReplyDelete
  6. Du er veldig klok som har vett til å ta deg slike pauser.
    Det er så viktig, er SÅ lov å være sliten etter en runde med masse greier!
    Fant du tapet på bruktbutikken du da heldiggris!
    Jeg gleder meg til du viser litt mer av den!
    Klem fra meg

    ReplyDelete
  7. Det høres vanvittig deilig og vanvittig smart ut dette...tar man ikke vare på seg selv...rakner det andre også...

    Så god og snil mamma du har da, og så deilig at dere deler loppeinteressen...

    Hærlige funn du kom hjem med. Det gjør jo turen ekstra hyggelig da ;)

    ReplyDelete
  8. Hoho, hærlige bilder av deg på golvet vennen! :o)

    Så godt at du får sånne pusterom da! Viktigheten av det ska ikkje indervurderast :o)

    Masse fint du har funne og.
    Håpe resten av dagen blir like fin.

    ReplyDelete
  9. Slike helger er helt nødvendige.
    Jeg sendte en klem med mamman din ♥ i dag. Fikk du den? Gode, flotte mamman din.

    Ha en god helg videre, og ha en god uke, venn.

    ReplyDelete
  10. Loppisfunn er både energipille og lykkepille i ett!!!:)

    ReplyDelete
  11. Hørtes heilt perfekt ut! Viktig å ta tid til seg sjølv og du er heldig som har mamma`n din i nærheten:-) Gler meg til å sjå kva du finn på med tapetet du fann!

    Ha ei god veke!

    ReplyDelete
  12. Høyres ut som ei nydeleg helg! For slitne mammaer treng litt omsorg sjølv òg iblant!

    Søndagskveldklem

    ReplyDelete
  13. hihi - hadde jeg gjort sånne funn, så hadde jeg nok rullet rundt i dem på gulvet jeg også :)

    herlig!

    Ha en god kveld!
    klem

    ReplyDelete
  14. Hørtes ut som en herlig helg! Godt å bli vertet opp av mamman sin. Pg så kjekt med loppejakt! Skjønner godt at du er fornøyd! :)

    ReplyDelete
  15. Anonymous6/14/2012

    Hei! Jeg kom inn på denne siden da jeg søkte på gamle simo vogner :) Ser du har en, og lurer på om du er interessert i å selge?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei du! Vet du jeg er faktisk interessert i å selge denne vognen. Har bare ikke fått kommet så langt å få laget en finn.no annonse enda.
      Send meg en mail på medetlekentsinn @ gmail . com så tar vi det derifra ;)

      Delete
    2. Anonymous6/14/2012

      Har sendt deg mail, men hadde litt problem med å få sendt den! Håper du har mottatt den må:)

      Delete

Comments makes me smile!