February 05, 2011

Reddet


Disse herlighetene lå nederst i en stor, tom, søpplekasse på gjenbruksstasjonen
i Sofienparken. Kan nesten ikke tro det.
Får vondt av å tenke på alt fint folk kaster..
-Lever det til en bruktbutikk i stedet!, får jeg lyst til å rope ut.
Det var en venninde av meg som skulle kaste en ødelagt form som oppdaget de.
Jeg var ikke sen om å strekke meg ned å redde litt servise nei. Desverre var ikke armene lange
nok til å redde dem alle.. Vet ikke om jeg klarer å bruke det til å spise og drikke av,
de var så innrøyket og fettete da jeg fant dem, så de er liksom litt urene, selv etter en GOD vask.
Men man kan jo finne på mye annet fint med et søtt servise...
( Leke kopper / så frø i kopper / bygge etasje fat /
 lage dekorasjon på vegghengt tallerken etc. ) Mulighetene er mange..

- Pitte liten blomst fra Rema 1000, 15kr, passer perfekt oppi en kopp.

9 comments:

  1. Så nydelige! :)
    Folk er rare som kaster slikt - men det er jo på en annen måte veldig flott for oss ;)
    Ha en fin lørdag!

    ReplyDelete
  2. Folk er late! Ser det oppe hos oss også...I borettslaget her (og flere i området) kommer det en lastebil hver høst og hver vår. Der kan du leggen inne ødelagte ting og så kjører de den på fyllinga. De har sett at dette er et bra tiltak for å få ryddet opp i fellesområdene i kjelleren. Bor i blokk ja ;)

    NÅ fikk jeg plutselig en ide! Kanskje jeg skal ta meg en runde med kamera neste gang, legge ut på bloggen og vise hva folk kaster?? Vi har begrenset plass i leiligheten, men jeg er ikke sen om å ta med meg noe hjem som er søppel for andre hvis det tiltaler meg. God lørdag! :)

    ReplyDelete
  3. Oi, skal si du var heldig!
    Og serviset fikk heldigvis leve videre :)

    Kjempesøtt med blomsten!

    ReplyDelete
  4. så lekkert!
    jeg blir også sint når folk ikke GIDDER å levere på gjenbruk! Tror folk har blitt litt flinkere. Men grøss og gru så mye fint fra 70 tallet som ble kastet på 90'.
    Blir sikkert lekkert å mikse de søte blomsterkoppene med
    no litt retro og gult:-)
    go Lørdag

    ReplyDelete
  5. Så fint koppesett :) Er det ikke en deilig følelse å finne noe som andre har kastet ! Det er så fint å ha små blomster i kopp syns jeg :)
    Ha en fin Lørdagskveld !
    Klemmer fra Janne

    ReplyDelete
  6. Så BRA at du redda det! Skikkelig fint var det og det er jo sant at det er mykje eit slikt servise kan brukast til utenom mat og drikke.

    Trur rett og slett ikkje alle tenker på det at andre kan ha glede av det...evt så bryr dei seg ikkje, synd!

    Heldig var du som fann det i alle fall:) God helg til deg og dine!

    ReplyDelete
  7. Folk altså. Kaster så mye fint.
    Så FLOTT at du fikk tak i dem.
    Nå har de det myye bedre!

    ReplyDelete
  8. Bra at du reddet det der! Veldig fint:)

    ReplyDelete
  9. Puh, takk og pris at de ble redda!!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!