February 10, 2011

Falske blomster - Ja? Nei?




Jeg har en FALSK vårlig kvist på badet. Ja? Nei?



Dorull dukken arvet fra min mormor og laminert postkort, sier begge Ja.


Jeg har og en FALSK orkideè kvist/grein/med lys på soverommet. Ja?Nei?
Morfar PappaRottefinn og Papparottefinn sier Ja, MED måte.


Og med lyset på er hvertfall Pekefingeren er enig.

Jeg har alltid stemt Nei til falske blomster. 
Men nå er jeg jammen ikke så sikker lenger.
Ja Skjerstad, det er veldig rart hvordan smaken forandrer seg.

Hva syntes du? Falske blomster - Ja? Nei?

( Vårlig kvist fra Åhlens, ca.40kr, kjøpt sommer 2010,
Orkidee kvist med lys, fra Indiska, kjøpt for rundt 4 år siden.)

19 comments:

  1. Syns faktisk det er helt greit når man tenker stort på det. Heller en falsk blomst som varer og varer og aldri visner, enn å sette inn en levende blomst som man kanskje glemmer av og visner hen. Ser fint ut;)

    Brukte forresten noe av det du har redesignet som eksempler på redesign. Er i praksis nå på en ungdomskole og studentgruppen min fant ut at vi skulle holde på med redesign i et arbeidsfag. Riktignok bilder til en powerpoint-presentasjon. La med kildehenvisninger også, som den flinke studenten jeg er. Håper elevene blir å tenne på ideen om redesign! :D Kult!

    ReplyDelete
  2. Fabelaktig dorulldukke!!! Hvor tok de veien hen? Jeg laget en selv en gang, kanskje den finner veien ut på bloggen en vakker dag, men uansett: din her tar kaka :-)

    ReplyDelete
  3. Ja til både falske og ekte blomster ;) Pussig dette med smaken ja du , jeg tror vi blir litt påvirket av hverandre også jeg, INSPIRERT ! ;) Flott gul vase på do og så søtt med badeendene som kysser ;)

    Takk for INSPIRASJON :)
    Stor klem fra Janne

    ReplyDelete
  4. Et rungende ja fra meg! Har så lite grønne fingre som det går an.. Skal legge ut et innlegg om en av mine falske blomster - med en tvist vel og merke - i kveld!

    ReplyDelete
  5. Jeg sier ja! :) Er overbevist om at kvaliteten (og dermed følelsen av at de faktisk er ekte) har blitt betydelig bedre i det siste :)

    ReplyDelete
  6. Heeeei!
    Masse flotte innlegg i det siste.
    Smelta særlig for stellebordet :o)

    Innom på kort visitt for å sei hei og snakkes på lørdag.
    GLEDE meg te å sjå deg igjen :o)

    ReplyDelete
  7. Ja, det syns jeg er lov når det ser så fint ut som du viser her!
    Ingenting kan slå friske blomster i hus, men skal innrømme at jeg syns det er deilig med de få falske jeg har som alltid er der :)

    ReplyDelete
  8. Her var det mange ja!
    Men jeg er nok en njaei.

    Men jeg skal aldri si at jeg mener det for livet, liksom.

    ReplyDelete
  9. Litt Ja .... når det er med måte ;)

    Klem B

    ReplyDelete
  10. Disse falske blomstene; ja! Jeg vant forresten en sånn dorulldokke i et lotteri for sikkert 20 år siden, med knall rød kjole. :)

    ReplyDelete
  11. Ja, helt enig. Når det ser så bra ut som dette her er det bare å fake i vei sier nå jeg ;-)

    Klem fra Mollie

    ReplyDelete
  12. Dorulldukke! Så herlig, Og hvilken herlig duell :-) Riktig god helg og takk for kommentar! Signe

    ReplyDelete
  13. Ihvertfall den falske med lys på var vidunderlig! Jeg synes egentlig ikke det er så farlig om det er falsk eller ekte. Man kan jo ikek drive å kjøpe nye blomster hele tiden heller! Og så er det forskjell på falske blomster også...de plastikkblomstenen bestemor hadde i vinduet sitt gjemt bak gardinen er nødvendigvis ikke så fine...Men på andre siden, i den rette settingen kan de være dritkule!

    Maya

    ReplyDelete
  14. åh! hvor er de med lys fra? de var helt fantastiske1 hvor er de kjøpt!

    du har så bra stil:)

    ReplyDelete
  15. egentlig nei, men ja i dette tilfellet:) Når de falske blomstene står i ett miljø som tiltaler meg og det er en viss porsjon humor med i bildet:) Dette er jo både morsomt og stilig:)
    Definitivt ja til dorulldukke og bilder:)

    Klem fra Trine:)

    ReplyDelete
  16. usually i don`t like unusual one... but yours look amazing on that place. like it a lot!!!

    thanks for your compliment ;-)
    dani

    ReplyDelete
  17. Har endret fra nei til ja selv, og sier absolutt ja til dine to. Falske blomster er ikke lenger ensbetydende med plastikk-fantastikk, så nå går det an. :)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!