January 25, 2011

Loppejakt-funn og stedene de er funnet på..


Fine resultatet etter en kjøretur på loppejakt i milde vinterværet.
Takk som stiller opp med bil , mamma! God dag med godt selskap!
Romantisk Retro stilte loppefunnene sine opp så fint her om uken,
flott måte å vise frem alt på syntes jeg. Det inspirerte..





Koffert, 30kr, - Jakke, 20kr fra Misjonssentralen Gjennbruk i Ås.
(Fantastisk fin butikk, STOR og ryddig, gjennomført og ikke minst rimelig
med vaffler og kaffe ((frivillig betaling)) og koselig betjening. Anbefalles!)
-
Gammel stor metall ramme, 65kr - Duplo brett, 10kr - "Stil" Maler til å
sy barne klær med, 10 kr, fra bruktbutikken på Finstad i Ski.
(Mye på liten plass, greie priser, men ikke veldig billig. Drives av en stiftelse
som hjelper barn i India (fortalte den hyggelige damen bak kassen), fint pluss. ).
-
Gamle sengesettet pluss 2 super kule duker med kylling på, 40 kr,(er i vask)
fra bruktbutikken i Holstadkrysset, Ås.
(Trangt lokale, iskaldt og skittent. Mye rot og litt sur mann bak kassa.
Stod skilt om at han hadde opphørs salg, så kanskje det er gode kupp å
gjøre her omdagen. )
-
KUL senepsfarget stoff-lampesjerm, 10 kr og 70`talls barnebøker, 5 kr stk
( Kjempe lokale, ting og tang i haugevis, godt sortert og velplassert, forseggjort,
litt redesign, stor møbel- og bok avdeling i 2.etg. vaffel og kaffe cafè, arbeidstrenings
butikk, hyggelig personale, rimelig. HIT kommer jeg tilbake! )
-
Det turkise/blå, brettet, 10kr, fant jeg på Birkelunden markedet i Oslo på søndag.
( Langt mellom go`bitene, dyrt og boder med sleipe kremmere, ikke så stort nå om
vinteren, mye folk. )


 Loppejakt er gøy!

18 comments:

  1. Oj! Flotte bilder av fin-fine lopper! Har sesongen startet allerede?! Lampen og fatet likte jeg kjempegodt:)
    Klem Christine

    ReplyDelete
  2. Så fine ting du har funnet! Veldig fint å stille dem litt opp for bildene. Likte veldig godt lampen og 70-talls jakken. Det er barnestørrelse ikke sant?

    Og takk for brukt-guide. Kjempe-kjekt med oversikt over butikker i områder jeg vanligvis ikke er. Fikk lyst til å ta en liten biltur:-)

    ReplyDelete
  3. Så gøy!! Er moro å stille ut loppene sine, det pleier jeg også :)
    Det brettet var jo bare så kult!

    ReplyDelete
  4. Oooo, nice! Digger det brettet og lampa!! :D

    ReplyDelete
  5. Fine funn og flott oppstilt!
    Jammen meg mange steder du har fått vært - og takk fr at du tipser om stedene! :)

    ReplyDelete
  6. "Jeg fant, jeg fant" :-)
    Loppemarked er herlig, må komme meg avgårde selv snart...
    Dine funn er framfor alt et fargekick - sånn sett utenfra, altså - får lyst til å stille ut alt sammen her hos meg & hilse sola, våren, varmen velkommen :-)
    Tusen takk for titten!

    ReplyDelete
  7. Kjempe fine ting .... det er kjempe gøy med lopper ja :)

    Klem B (Tussebu)

    ReplyDelete
  8. Har du også oppdaget misjonsbutikken i Ås? Det er så trivelig å tusle rundt der og aldri fullpakket med folk som det er på Fretex enkelte ganger. Jeg har også vært innom hos guppen i krysset. En opplevelese ;) Han har aldri hadd noe særlig stoff når jeg har vært der. OMA har jeg også vært innom, men der synes jeg det er vanskelig å finne godbiter fordi om de er store. Skal det ikke være en gjenbrukstasjon i nærheten av den også som har butikk? Tenkte å prøve der en dag.
    Kjente at loppefoten begynte å krible nå ;)

    ReplyDelete
  9. Så masse flott!
    Finfin photoshoot her :o)

    ReplyDelete
  10. fine ting du har funnet, flotte bilder som vanlig:) Artig at du tar deg tid til å skrive hvor du har funnet dem og beskrive lokalene og folket:)
    Falt pladask for koffertene og jakken:)

    Klem fra Trine på en onsdag:)

    ReplyDelete
  11. takk for titten
    er så moro å se hva andre finner!
    nyyydelig brett og sengetøy!
    klem

    ReplyDelete
  12. Her var det mye snadder! Lampe skjermen er vedlig lik den jeg har på hobbyrommet
    http://fhager.blogspot.com/2010/11/den-stygge-andungen.html.

    Var selv en liten runde i bruktbutikker igår, det roer sjelen! Moro når man finner noe fint! Kos deg med alle loppene!

    Kram

    ReplyDelete
  13. Louise: Ja det er en jakke i barnestørrelse. Rundt 1 til 1 1/2 år. Gleder meg til Nanino kan ta den i bruk!

    ReVinyl: Ja Misjonsbutikken i Ås er oppdaget! Virkelig flott butikk.
    Måtte gå fra et likt sengesett hos han i Holstad krysset,slutt på pengene.. Kanskje det er der enda?

    Det er en gjenbruksstasjon 2 steinkast unna OMA butikken på oppegård. Der har de en kontainer hvor man kan sette fra seg OG hente seg gjennbruks ting.. Var å sjekket ut, men ikke noe særlig der da. Må nok stikke innom en annen gang og.

    TUSEN takk for alle hyggelige kommentarer, dere er gode dere!

    :D

    ReplyDelete
  14. Så utrolig mye kult du har funnet. Var på loppejakt sjøl i går, og lurer på om ikke jeg må herme og skryte litt av mine funn ;)

    ReplyDelete
  15. Å, så fint sengetøy!!! Og råkul koffert - en sånn man leter etter... Heldige du. Den boka så også ganske interessant ut.

    Marit

    ReplyDelete
  16. ..Lekkert satt opp
    Jeg gav min elsk til det SUPER KULE brettet..
    Så vanvittig kult*s*

    ME LIKE

    ReplyDelete
  17. Hei på dæi!
    Oi oi her va det masse fint. Du har virkelig gjort store funn!
    Det blå fatet synes æi va helt fantastisk fint!
    SKulle ønske vi hadde sånne plasser her i nærheten der man kunne finne fine lopper. ensete som e her i område e fretex, og der finn æi ikke mye stort.
    Ha en kjæmpefin kveld
    klæm

    ReplyDelete
  18. SÅ mange fine funn du har gjort! Og fin oppstilling av funnene med fine bilder. Blir fristet til å gå på bruktbutikker her jeg sitter. (selv om det stort sett alltid er fristende.)

    ReplyDelete

Comments makes me smile!