January 18, 2011

A bit of heaven


From Evangeliesenterets brukt og nytt. Skausplass/Markveien.


                                                                 Erik Kold! I love you.
 A bit of heaven came down to me today. While stopping at one of my
favourite thirift shops I suddently notised two of his boxes on the shelf.
 I love theese 70`s plastic boxes, signed Erik Kold, made in Denmark.
For 10 kr each and with a lovely retro umbrella for free, I almost coulndt belive it.
For months now I`ve drooled over them, studying them in different blogs and on google.
Erik Kold, welcome to my home.

( For a chance to win one, go check out "God som grønn"`s give away! )


From marita butikken i Markveien.


And my little visit from heaven didn`t stop there. The next store was on my way,
so just had to pop in for a quick look. And there he was, the cutest little dog I`ve ever seen.
Old Fisher Price Little Snoopy Pull Dog from 1968.
 Me and Nanino fell for him instantly. He is so funny with his floppy brown ears,
spring tail and bright red wheels that wooble when its pulled. 
And for only 25 kr he was definately coming with us home.






Hat from Fretex Unika i Markveien

Offcourse all good things are 3 and at Fretex Unika we found this sweet little knitted
hat for Nanino, for 29kr. A perfect fit.
Isn`t she lovely?!

12 comments:

  1. Det er når jeg ser ting som dette jeg savner Oslo!
    Her i sør finnes det ikke så gode bruktbutikker..
    Søteste jenta i Oslo må vel være den lille snuppa di!!

    ReplyDelete
  2. For en fangst! Er spesielt svak for de boksene, men prinsessen ble flott med luen og hundeklenodiet er heller ikke å forakte ;) SIw

    ReplyDelete
  3. Snakk om hærlige bokser i perfekt stand da vennen!
    Og den hunden! Enig :o)

    Og skjønnaste litla jentå i byen med fina, nya huå si da...
    *smelt*

    God natt søta!

    ReplyDelete
  4. Fine bokser, fin hund og skjønn unge. Hvilken kombinasjon! :)

    Gratulerer med finaleplass med barnerommet, forresten. Vel fortjent. :)

    ReplyDelete
  5. Kan jeg få bli med deg på en sånn bruktrunde en gang, tror du?
    Du finner så mye spennende i Oslo!!
    Jeg aner ikke hvor noen av de butikkene er jeg.

    Og du, jeg heier på DEG og Naninos rom, inne på NIB! Hurra!

    ReplyDelete
  6. nydelig Erik Kold-samling:)Samler jeg også og blir helt satt ut av glede hver gang jeg finner en eller to;)
    Gamle leiker er det alltid gøy å finne, den hunden er flott:)
    Nanino kler den gule lua, hun gler da vel det meste også da;)

    Klem på en onsdag fra Trine:)

    ReplyDelete
  7. For noen fantastiske kupp!! Skjønner godt du er fornøyd:)

    ReplyDelete
  8. Så fine ting du har funnet! Fisher Price hunden var helt utrolig.. Den er nok et skikkelig kupp, leker fra 60-tallet i god stand kan være verdt mye penger.

    Gratulerer med finaleplass hos NIB, jeg stemmer på deg!

    ReplyDelete
  9. Jo, helt enig, hun er virkelig søt i sin nye lue :-)
    Og så HELDIG du var som fant disse boksene og hunden. Jeg har ikke vært i en butikk siden romjulen nå, og merker at det begynner å krible i ben og mage for nå vil jeg også ut og lete etter skatter.
    Fin dag til deg.
    Klem

    ReplyDelete
  10. For noen skjønne krøller ut av den nye lua!

    Flotte bruktkjøp, eller rettere sagt kupp!

    ReplyDelete
  11. Hei på dæi!
    Sukk for nåen fine ting du vise fram. Heldige dæi som fikk tak i detta her. De boksan huske æi fra æi va lita, mamma hadde mel og sukker i de.
    Og for ei helt fantastisk nydelig jente dåkker har, og de søte klærne da:) CFin dag ønskes til dæi
    klæm

    ReplyDelete
  12. Vilka fina fynd du gjort och vad roligt att se trähunden! Jag bloggade nyss om en likadan hund som jag hade som liten (http://retroknappen.blogspot.com/2011/01/veckans-retropryl-nummer-tva.html). Min saknar dock den söta lilla skon. Gillar verkligen din blogg och brukar kika in här!

    ReplyDelete

Comments makes me smile!